تجربه زائران از خرید بهترین مدل کوله پشتی اربعین

کیفچه
آخرین بروز رسانی: 22 مرداد 1403
1 دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه
پیاده روی اربعین

تجربه زائران از خرید بهترین مدل کوله پشتی اربعین + قیمت

افزایش سفرها به عتبات عالیات در ماه محرم و سفر و به‌ویژه ایام اربعین حسینی، زائران را نیازمند وسایل مخصوصی برای سفر می‌کند که یکی از مهم‌ترین آن‌ها کوله پشتی اربعین است. بیشتر زائران اربعین، بخشی از مسیر زیارتی خود را به صورت پیاده طی می‌کنند و بنابراین به جای کیف‌هایی همچون چمدان و ساک، نیازمند کوله‌ای کم‌وزن و جادار هستند. با توجه به تنوع بالای مدل‌های کوله پشتی، خرید کوله پشتی اربعین مستلزم در نظر گرفتن نکات و ویژگی‌هایی از قبیل وزن سبک، گنجایش کافی، تعداد جیب مناسب، جنس مستحکم، سهولت حمل و… است که در این بخش از سایت کیفچه تلاش شده طبق تجربه زائران مورد بررسی قرار گیرد.

 

کوله پشتی اربعین

 

ضرورت خرید کوله اربعینی

جنس سفر اربعین به‌گونه‌ای است که بدون خرید کوله پشتی پیاده روی اربعین نمی‌توان آن را به سهولت به سرانجام رساند. فاصله چند کیلومتری مسیر پیاده روی از نجف تا کربلا اگرچه مملو از موکب‌ها و مجموعه‌های خدمات‌رسانی است که نیازهای گوناگون زائران را تأمین می‌کنند؛ اما هر فرد ناچار است وسایل شخصی و برخی لوازم ضروری را به طور دائم در این مسیر به همراه داشته باشد. از طرفی به دلیل شلوغی جمعیت و حضور انبوه زائران از کشورهای مختلف جهان، جابجا کردن چمدان‌ها و کیف‌های بزرگ در این مسیر ممکن نیست و تنها گزینه مناسب، یک کوله استاندارد می‌باشد.

 

 

آیکون کوله پشتی پیاده روی      کوله کوهنوردی

   کوله پشتی حرفه ای           کوله پشتی نیمه حرفه ای

 

آیا خریدن کوله یک هزینه اضافی است؟

قطعاً نه! هر مبلغی هم که بابت قیمت کوله پشتی اربعین بپردازید، محصولی به دست می‌آورید که نه در یک سفر، بلکه در سفرهای زیارتی آینده نیز همراهتان خواهد بود. به علاوه، کوله‌های مناسب اربعین در واقع برای استفاده از موقعیت‌های بسیار دیگری نظیر طبیعت‌گردی، کوهنوردی سبک، سفرهای کوتاه و… هم مناسبند و از این رو، محصولی چندکاره به شمار می‌روند. همچنین به دلیل وجود انواع کوله اربعینی پسرانه و کوله پشتی اربعین دخترانه در بازار، امکان در نظر گرفتن سن و جنسیت به همراه سلیقه شخصی در انتخاب این محصول وجود دارد و بنابراین محصولی یک‌بارمصرف خریداری نمی‌شود.

 

خرید کوله پشتی پیاده روی اربعین

 

ویژگی های یک کوله زیارتی خوب

پیش از انتخاب کوله پشتی برای اربعین می‌بایست با ویژگی‌های یک کوله زیارتی خوب و کاربردی آشنا شد. چنین کیفی در درجه اول باید ظرفیت زیاد و مناسبی را در اختیار فرد قرار دهد. به علاوه به علت حمل طولانی‌مدت بر شانه، نباید زیاد سنگین باشد. لازم است امنیت این کوله بالا بوده تا از وسایل ارزشمند در مکان‌های شلوغ محافظت کند؛ اما در عین حال باید امکان دسترسی سریع و آسان به برخی اقلام ضروری نظیر دارو یا مدارک شناسایی را فراهم سازد. بهتر است کوله پشتی‌های زیارتی تا حد امکان مقاوم و مستحکم باشند و با ساختار ارگونومیک خود، از آسیب به بدن جلوگیری کنند.

 

گنجایش زیاد

وجود ظرفیت کافی در کوله پشتی اربعین یک مزیت مهم به شمار می‌رود و باید پیش از خرید به دقت مد نظر قرار گیرد. تصور کنید برای یک سفر چندروزه که دست‌کم یک روز آن در پیاده روی طی می‌شود، بخواهید وسایلی همچون دو دست لباس، بطری آب، مقداری خوراکی، مواد شوینده، مدارک هویتی، پول و ارز، موبایل و شارژر، داروهای ضروری، جانماز و کتب زیارتی و… به همراه ببرید. بنابراین به یک کوله پشتی مخصوص پیاده روی اربعین نیاز دارید که با گنجایش کافی، تمام این وسایل را بدون به‌هم‌ریختگی در کنار یکدیگر جای دهد و حتی فضای کافی برای سوغاتی‌های سفر هم داشته باشد.

 

وزن سبک

تقریباً همه زائران کربلا پیش از آغاز سفر خود، به دنبال کوله پشتی سبک برای اربعین می‌گردند؛ زیرا می‌دانند حتی چند گرم وزن بیشتر نیز در طول یک پیاده‌روی یک روزه، می‌تواند فرد را چندین برابر بیشتر خسته کند! وزن کوله را در حالت خالی امتحان کنید و اگر قصد خرید اینترنتی آن را دارید به سراغ کوله‌های ساخته‌شده از پارچه‌های سبک و مقاوم بروید. خرید کوله‌هایی که در آن‌ها دیواره و اسکلت‌های ضخیم فلزی به کار رفته، برای راهپیمایی اربعین توصیه نمی‌شود. طبق تجربه می‌توان گفت کوله‌های کوهپیمایی با سایز متوسط، جایگزین خوبی می‌باشند.

 

امنیت بالا

علاوه بر نکات ذکرشده، کوله پشتی مناسب سفر اربعین باید امنیت کافی داشته باشد. درست است که فضای معنوی زیارتگاه‌های اهل بیت (علیهم السلام) به خودی خود باعث کاهش خطر دزدیده شدن وسایل می‌شود؛ اما با توجه به شلوغی جمعیت لازم است نهایت دقت را در نگهداری اقلام ضروری نظیر پول و مدارک شناسایی‌تان داشته باشید. یک کوله پشتی مناسب پیاده روی اربعین دارای دست‌کم یک جیب مخفی داخلی برای نگهداری مدارک است. همچنین این کوله باید زیپ و دکمه‌های محکم و باکیفیت داشته باشد و ترجیحاً امکان نصب قفل سر زیپ را برای شما فراهم کند.

 

دسترسی آسان

وقتی تمام وسایلتان را در طول مسیر زیارت درون کوله پشتی اربعین گذاشته‌اید، ممکن است هر چند دقیقه یک بار به لوازمی همچون قمقمه آب، تلفن همراه، بسته خشکبار، داروهای ضروری، بادبزن، ارز و پول، کلاه، عینک و… نیاز پیدا کنید. اگر کوله شما تنها دارای یک یا دو مخزن بزرگ باشد، همه وسایل روی هم قرار می‌گیرد و بیرون آوردن هر کدام از آن‌ها دشوار می‌شود. بنابراین بهتر است کوله‌هایی را انتخاب کنید که تعداد جیب آن‌ها زیاد باشد. در این صورت می‌توانید خوراکی‌ها و لوازمی مانند دارو، بادبزن، عینک و… را در جیب‌های خارجی و سایر وسایل را درون کوله قرار دهید.

 

سیستم خنک کننده

در صورتی که قصد خرید کوله پشتی اربعین برای سفر به عتبات را دارید، آب و هوای مقصد را در نظر بگیرید. با توجه به گرمای هوای کشورهایی نظیر عراق در بسیاری از ماه‌های سال، لازم است کوله‌ی شما ضد عرق کردن باشد و امکان گردش هوا را فراهم کند. وجود یک سیستم خنک‌کننده، شامل دیواره‌های متخلخل (دارای حفره‌های ریز) و همچنین یک پشتی توری، به کاهش تعریق کمک می‌کند. بنابراین در خرید کوله پشتی پیاده روی اربعین به سراغ مدل‌هایی بروید که برخی از محفظه‌هایشان توری بوده و ترجیحاً جنس نخی یا الیاف طبیعی داشته باشند.

 

دوام و استحکام

یکی از مواردی که روی قیمت کوله پشتی اربعین اثر می‌گذارد، استحکام و دوام آن است؛ به طوری که معمولاً کوله‌های ارزان‌تر طول عمر کوتاه‌تری دارند و زود خراب می‌شوند. ماندگاری این محصول به عواملی همچون جنس پارچه استفاده‌شده در بدنه، کیفیت سایر مواد به‌کاررفته، ظرافت دوخت، استحکام اتصالات و… وابسته است. اگر وسایل سفر شما سنگین است و نگران عملکرد کوله هستید، مدلی را انتخاب کنید که بندهای عریض و محکمی داشته باشد. همچنین وجود بند کمری و بند دور قفسه سینه موجب تقسیم وزن کوله پشتی و کاهش فشار به بندهای دوشی آن می‌شود.

 

ساختار ارگونومیک

شاید به طور خاص نتوانید یک کوله پشتی اربعین با ساختار ارگونومیک پیدا کنید، اما کوله‌های ارگونومیکی که خصوصیات ذکرشده در بالا را هم داشته باشند، بهترین انتخاب برای پیاده روی اربعین هستند. این محصول در‌واقع به گونه ای طراحی شده که به خوبی روی شانه فرد چفت می‌شود و کمتر لیز می‌خورد. همچنین وزن و اندازه آن استاندارد است و به ستون فقرات فرد آسیب نمی‌زند. خرید کوله پشتی اربعین با ارگونومی مناسب، از خستگی زودهنگام در طول پیاده‌روی جلوگیری می‌کند و با داشتن پدهای نرم در بندها و دیواره پشتی، مانع از آسیب پوستی به فرد می‌شود.

 

ظاهر مناسب

آخرین نکته‌ای که در خرید کوله پشتی پیاده روی اربعین مورد توجه قرار می‌گیرد ظاهر آن است. اگرچه معمولاً طرح و رنگ کوله‌ها و سایر کیف‌ها به سلیقه خود فرد بستگی دارد؛ اما باید موقعیت را نیز در انتخاب آن‌ها لحاظ کرد که پیاده‌روی اربعین و زیارت عتبات از این حیث موقعیت ویژه‌ای دارد. بنابراین بهتر است رنگ‌های خنثی یا تیره نظیر مشکی را انتخاب کنید و به سراغ کوله‌هایی با طرح‌های بسیار شاد نروید. همچنین مطمئن شوید که کوله پشتی، فاقد هرگونه نوشته و تصویر خاصی باشد که در موقعیت‌های ویژه (مخصوصاً در شهرهای مقصد) ناپسند شمرده شود.

 

قیمت اقتصادی

در کنار موارد اشاره‌شده، برخی افراد دغدغه‌ی قیمت کوله پشتی اربعین را دارند و به دلیل تمایل به یک سفر ارزان‌قیمت و اقتصادی، گاهی ترجیح می‌دهند از کوله‌های معمولی به جای یک کوله پشتی مخصوص بهره ببرند. باید گفت چه به دنبال کوله‌ای پسرانه برای کربلا بگردید و چه مشتری یک کوله پشتی اربعین دخترانه باشید، با هر قیمتی قطعاً سود کرده‌اید. همان‌طور که قبلاً اشاره شد، کوله‌های زیارتی به نحوی طراحی شده‌اند که در دیگر سفرها و گشت‌وگذارهای روزمره هم مناسب هستند و بنابراین قرار نیست آن‌ها را فقط سالی یک بار در اربعین به کار ببرید.

 

کوله پشتی سبک برای اربعین

 

بخش های اصلی کوله اربعینی

قبلاً اشاره شد که کوله پشتی برای اربعین باید جیب‌ها و محفظه‌های متعددی جهت نظم‌دهی به وسایل داشته باشد. وجود جیب‌های همسان و هم‌اندازه لزوماً نمی‌تواند نیاز زائران را رفع کند؛ بلکه بهتر است برای هر کدام از وسایل سفر، جیب مخصوصی تعبیه شده باشد. بنابراین کوله‌ای که دارای محفظه‌های زیر است، گزینه ایده‌آلی به شمار می‌رود:

  • محفظه اصلی به ابعاد حداقل ۲۰ در ۳۰ در ۴۰ سانتی‌متر
  • جیب کفی (زیر کوله پشتی) برای قراردهی وسایل سبک نظیر حوله
  • جیب کیسه‌ای فوقانی مخصوص زیرانداز و سجاده
  • جیب توری کنار برای بطری آب
  • جیب بیرونی کوچک و زیپ‌دار برای تنقلات و خوراکی‌های سبک
  • جیب جلویی تخت و بزرگ برای اسناد و مدارک دم دستی مانند بلیط
  • جیب مخفی داخلی برای اسکناس و کارت شناسایی یا گذرنامه

 

کوله پشتی مخصوص اربعین حسینی کوله پشتی مخصوص اربعین حسینی کوله پشتی مخصوص اربعین حسینی

 

کوله اربعین را چگونه حمل کنیم؟

حتی اگر یک کوله پشتی سبک برای اربعین خریده باشید، باز هم احتمال خستگی از حمل آن در مسیرهای زیارتی وجود دارد و بنابراین بهتر است با اصول حمل این محصول آشنا شوید. سعی کنید وسایل سنگین را در محفظه اصلی و نزدیک به دیواره پشتی (محل تماس با پشت کمر) قرار دهید و وسایل سبک را در جیب‌های جلویی و بالایی بگذارید. آویزهای متعدد به کوله نصب نکنید و تا حد امکان از تسمه کمری و سینه‌ای آن بهره ببرید. ضمناً کوله پشتی مخصوص پیاده روی اربعین باید اندازه مناسبی داشته باشد تا بدون کمک دیگران بتوانید آن را بر دوش خود بگذارید.

 

کدام کوله پشتی برای کربلا مناسب نیست؟

در کنار ویژگی‌های ذکرشده برای کوله پشتی مناسب سفر اربعین و توصیه به مد نظر قرار دادن آن‌ها، برخی ویژگی‌ها نیز به هیچ عنوان برای کوله‌های زیارتی مناسب نیستند و بهتر است از فهرست انتخاب‌های شما حذف شوند. این ویژگی‌ها عبارتند از:

  • داشتن سایز بسیار بزرگ نظیر کوله‌های مخصوص جهانگردی
  • نداشتن زیپ سرتاسری و بسته شدن دهانه کوله پشتی با بند کشی
  • جنس پلاستیکی در تمام بخش‌های کوله، حتی دیواره پشتی و بندهای رو دوشی
  • تک‌محفظه بودن و ابعاد کوچک‌تر از حد نیاز
  • داشتن بندهای دوشی کم‌عرض یا طنابی و غیرقابل تنظیم بودن طول بندها

 

کوله پشتی مخصوص پیاده روی اربعین

 

اصول نگهداری از کوله پشتی اربعین

خرید باکیفیت‌ترین نمونه کوله پشتی مناسب پیاده روی اربعین نیز ضرورت نگهداری اصولی از آن را از بین نمی‌برد. اگر نتوانید از کوله پشتی زیارتی‌تان به خوبی مراقبت کنید، حتی در طول همان سفر چندروزه هم ممکن است دچار خرابی شود و عملکرد خود را از دست بدهد. بنابراین نکات زیر می‌تواند تا حدی کمک‌کننده باشد:

  • پوشاندن روی کوله با یک پارچه خنک مانند چفیه برای جلوگیری از تابش مداوم و مستقیم خورشید بر آن
  • عدم قراردهی وسایل سنگین‌تر یا بزرگ‌تر از توان کوله پشتی در آن
  • قرار دادن بطری آب و خوراکی‌های آبکی یا مرطوب در بیرونی‌ترین جیب‌های کوله پشتی

 

ملزومات سفر اربعین به اندازه یک کوله پشتی

بدیهی است که مهم‌ترین معیار در خرید کوله پشتی اربعین ، وسایلی است که می‌خواهید درون آن حمل کنید. با وجود شباهت لوازم سفری زائران مختلف، برخی افراد نیاز دارند اشیای خاص دیگری را هم همراه خود ببرند که بدین ترتیب کوله‌ی مناسب برای آن‌ها متفاوت خواهد بود. بااین‌حال بسیاری از لوازم ضروری سفر اربعین برای خانم‌ها و آقایان یکسان است که در ادامه به برخی از آن‌ها پرداخته می‌شود. این وسایل را می‌توان در دسته‌های مختلفی نظیر اسناد و مدارک هویتی و مسافرتی، ملزومات بهداشتی و دارویی، پوشاک و لباس، انواع خوراکی و… جای داد.

 

اسناد و مدارک

اطمینان از وجود جیب‌های ایمن در هنگام خرید کوله پشتی پیاده روی اربعین باعث می‌شود که خیالتان از بابت امنیت اسناد و مدارک راحت باشد. باید توجه کرد که سفر اربعین و بسیاری از سفرهای زیارتی مشابه آن، نیازمند همراه داشتن مدارک چندانی نیستند و بنابراین لزومی ندارد یک کیف اداری با خود به سفر ببرید. تنها در صورت وجود محفظه‌های مخصوص که تأثیر خاصی هم روی قیمت کوله پشتی اربعین نمی‌گذارد، می‌توان مدارک و لوازم ضروری یا احتیاطی زیر را با خود به سفر برد:

  • گذرنامه یا پاسپورت
  • کارت شناسایی
  • پول ایرانی (ریال)
  • ارز عراقی (دینار)
  • بلیط‌های پیش‌خریدشده
  • کارت‌های بانکی

 

لوازم بهداشتی و درمانی

معمولاً یک کوله پشتی اربعین دخترانه جیب‌های بیشتری نسبت به مدل‌های پسرانه یا مردانه دارد؛ زیرا ممکن است خانم‌ها نیاز به حمل لوازم بهداشتی و درمانی بیشتری در طول سفر داشته باشند. در هر حال، رایج‌ترین ملزومات دارویی و بهداشتی پیاده روی اربعین که باید درون کوله پشتی قرار داده شود شامل موارد زیر است:

  • داروهای ضد درد و ضد حساسیت
  • داروهای مخصوص مشکلات گوارشی
  • مولتی ویتامین و قرص‌های تقویتی
  • پماد و باند کشی مخصوص کشیدگی عضله
  • پماد سوختگی
  • اسپری شست‌وشوی بینی
  • چسب زخم
  • دستمال کاغذی و دستمال مرطوب
  • کرم مرطوب‌کننده و ضد آفتاب
  • محصولات ضد تعریق
  • شامپو و صابون
  • ماسک

 

کوله پشتی مخصوص اربعین حسینی کوله پشتی مخصوص اربعین حسینی کوله پشتی مخصوص اربعین حسینی

 

وسایل الکترونیک

چه بخواهید از یک کوله پشتی برای اربعین استفاده کنید و چه کیف‌های ساده‌تری در دست بگیرید، ناچارید لوازمی مانند موبایل را درون آن قرار دهید؛ پس بهتر است مناسب‌ترین مدل را انتخاب کنید تا ضمن حمل راحت، آسیب کمتری در طول سفر به وسایلتان وارد شود. برخی کوله‌ها حتی دارای درگاه USB و اتصال شارژر و پاوربانک هستند. اما در مجموع، درون یک کوله پشتی سبک برای اربعین باید وسایل الکترونیکی زیر جای بگیرد:

  • تلفن همراه
  • آداپتور شارژر و کابل شارژ
  • هدفون یا هندزفری
  • پاوربانک
  • سه راهی برق
  • مبدل برق
  • سیمکارت کشور مقصد (در صورت نیاز)
  • دوربین عکاسی و فیلم‌برداری

 

لوازم شخصی

می‌توان گفت مهم‌ترین کارکرد کوله پشتی مخصوص پیاده روی اربعین برای زائران دور و نزدیک، همراه داشتن لوازم شخصی در طول سفر است. در واقع تهیه انواع خوراکی و پوشاک به همراه وسایل مورد نیاز دیگر در طول سفرهایی همچون پیاده روی اربعین، ساده‌تر از جایگزین کردن ملزومات شخصی می‌باشد. بنابراین در نظر بگیرید که قرار است وسایل زیر را هم داخل کوله‌تان با خود به سفر ببرید:

  • مسواک و خمیردندان
  • دفترچه خاطرات یا دفتر یادداشت
  • عینک طبی یا آفتابی
  • داروهای مخصوص بیماری‌های خود
  • لیوان آب و ظرف غذا
  • شانه یا برس مو
  • موچین و ناخن‌گیر
  • عصا و چتر
  • حوله و ملحفه نازک
  • نخ و سوزن
  • نقشه جغرافیایی مقصد

 

پوشاک

اگر بخواهیم به یکی دیگر از کارکردهای مهم کوله پشتی مناسب سفر اربعین اشاره کنیم، باید امکان حمل حجم مناسبی از پوشاک را نام ببریم. به همراه داشتن دست‌کم یک یا دو دست لباس اضافه، تقریباً در همه سفرها ضروری است؛ اما در پیاده‌روی اربعین به دلیل تعریق زیاد، اهمیت بیشتری می‌یابد. بنابراین کوله پشتی مناسب پیاده روی اربعین باید بتواند وسایل زیر را در خود جای دهد:

  • لباس خنک برای تردد روزمره
  • لباس گرم برای اقامت شب
  • جوراب و دستکش نخی
  • دمپایی و کفش اضافه
  • لباس زیر
  • کیف جیبی یا کمری کوچک
  • چفیه یا سایر ‌پارچه‌های خنک برای زمان پیاده‌روی
  • کیسه خواب در صورت نیاز

 

خوراکی

با توجه به پذیرایی‌های گرم میزبانان در سفر به مناطقی همچون کربلا، اگر کوله پشتی اربعین شما خالی از مواد غذایی هم بماند جای تعجب ندارد. بااین‌حال بهتر است با این پیش‌فرض کوله دلخواهتان را انتخاب کنید که قرار است مقداری خوراکی ضروری نیز درون آن قرار دهید. علاوه بر جیب مخصوص بطری آب، محفظه‌های کوله پشتی می‌بایست قابلیت حمل خوراکی‌های زیر را داشته باشد:

  • تنقلات خشک و مقوی مانند توت خشک و خرما
  • انواع آجیل و مغزها
  • میوه‌های خشک‌شده
  • انواع شکلات و آبنبات به‌ویژه شکلات تلخ
  • لیموترش و نمک
  • عسل
  • عرق کاسنی، خاکشیر و تخم شربتی
  • نان خشک و سبوس‌دار

 

کوله پشتی مناسب پیاده روی اربعین

 

وسایل ممنوعه سفر اربعین کدامند؟

شاید این موضوع در حین خرید کوله پشتی اربعین به ذهنتان نرسد، اما حمل برخی وسایل در طول سفر کربلا تقریباً غیرممکن یا ممنوع است و بنابراین نیازی نیست کوله دلخواهتان قابلیت حمل چنین لوازمی را داشته باشد. به عنوان مثال شما نمی‌توانید دستگاه بیسیم یا لپ تاپ و تبلت‌های بزرگ به سفر ببرید، بنابراین لزومی ندارد کوله‌پشتی شما دارای پدهای ضد ضربه مخصوص دستگاه‌های حساس باشد. همچنین برای خرید کوله پشتی پیاده روی اربعین توجه کنید که امکان حمل طلا و اشیای گران‌قیمت، برخی داروها، پول زیاد، خوراکی‌های فاسدشدنی، سلاح سرد نظیر چاقوی بزرگ و… را ندارید.

 

برای زوار کودک و سالمند چه کوله ای بخریم؟

ممکن است قیمت کوله پشتی اربعین در مدل‌های دسته‌دار و چرخ دار کمی بیشتر باشد؛ اما این مدل، بهترین محصول برای کودکان و سالمندانی است که همراه سایر زائران به پیاده‌روی اربعین می‌روند و قصد دارند کوله‌شان را خودشان جابجا کنند. حمل چنین کوله‌هایی در مکان‌های بسیار شلوغ و متراکم کمی دشوار می‌شود؛ اما در اغلب بخش‌های مسیر، کاملاً آسان‌بر و مفید است. در صورت استفاده از مدل‌های چرخدار باید از استحکام چرخ‌ها و دسته‌های آن مطمئن شوید و تا حد امکان وسایلی سنگین‌تر از توان کوله پشتی را درون آن قرار ندهید.

 

کوله پشتی مخصوص پیاده روی اربعین حسینی کوله پشتی مخصوص پیاده روی اربعین حسینی کوله پشتی مخصوص پیاده روی اربعین حسینی

 

نحوه تعمیر کوله پشتی برای اربعین

هنگامی که یک کوله پشتی اربعین دخترانه یا یک کوله بزرگ مردانه دچار خرابی و پارگی می‌شود، بهترین راه تعمیر آن مراجعه به نمایندگی محصول یا تحویل آن به یک تعمیرکار متخصص و حرفه‌ای است؛ چراکه در صورت وصله زدن ضعیف و غیراصولی، کوله پشتی شما در میانه‌ی راه دوباره پاره می‌شود و شما را از ادامه مسیر بازمی‌دارد. بااین‌حال اگر مجبور بودید خودتان زدگی‌های کوله را تعمیر کنید، ترجیحاً قطعاتی هم‌جنس با بدنه‌ی کوله را به عنوان وصله به کار ببرید و ضمن استفاده از نخ و سوزنی با ضخامت مناسب، یک دوخت چندلایه، منظم و محکم روی آن اعمال کنید.

 

کوله پشتی مناسب سفر اربعین

 

سخن پایانی

هر کدام از ما وقتی به دنبال کوله پشتی سبک برای اربعین می‌گردیم، معیارهای زیادی در گوشه ذهنمان داریم که ممکن است همه آن‌ها را به طور یک‌جا در یک محصول پیدا نکنیم. این موضوع جای نگرانی ندارد و برای افراد زیادی پیش می‌آید، آن‌چه مهم است این است که بهترین محصول را از نظر کارایی و عملکرد انتخاب کنیم تا کمترین فشار و ناراحتی را در طول سفر برایمان ایجاد کند. اگر مقاله حاضر را به طور کامل خوانده باشید، اکنون می‌توانید از میان مدل‌های جدید کوله‌های اربعینی در فروشگاه کیفچه، بهترین نمونه را پیدا و خریداری کنید.

 

آیکون کوله پشتی پیاده روی      %D8%A2%DB%8C%DA%A9%D9%88%D9%86 %DA%A9%D9%88%D9%84%D9%87 %DA%A9%D9%88%D9%87%D9%86%D9%88%D8%B1%D8%AF%DB%8C

   کوله پشتی حرفه ای           کوله پشتی نیمه حرفه ای

 

1 دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.