راهنمای خرید کوله پشتی مدرسه ابتدایی | چگونه برای فرزندان خردسال خود کوله پشتی استاندارد بخریم؟

کیفچه
آخرین بروز رسانی: 4 شهریور 1403
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه
راهنمای خرید کوله پشتی مدرسه ابتدایی

راهنمای خرید کوله پشتی مدرسه ابتدایی | چگونه برای فرزندان خردسال خود کوله پشتی استاندارد بخریم؟

 

از نخستین و مهم‌ترین مراحل ثبت‌نام کودکان در مدرسه و مهد کودک، انتخاب یک کیف مناسب پیش دبستانی برای آن‌ها است. اگرچه به نظر می‌رسد بچه‌ها وسواس چندانی روی مدل کیف‌هایشان ندارند و راحت‌تر از بزرگ‌ترها یک محصول را انتخاب می‌کنند؛ اما در این‌جا وسواس والدین ضرورت پیدا می‌کند! باید بدانید که کوله مهد کودکی یا کیف مخصوص دبستان می‌تواند در عین کاربردی بودن، آسیب‌های عضلانی و استخوانی متعددی به کودکان در سن رشد بزند. این عوارض ناشی از خرید کیف‌های ارزان قیمت و بی‌کیفیت است که استانداردهای لازم را نداشته باشد. با کیفچه همراه باشید تا ببینیم مناسب‌ترین کوله‌ها برای خردسالان چیست؟

 

کیف مدرسه پسرانه کیف مدرسه دخترانه

    کیف کودک پسرانه           کیف کودک دخترانه

 

کیف های مناسب خردسالان کدامند؟

در کنار توجه به نکاتی همچون اندازه استاندارد کوله پشتی و وزن مناسب آن، زیبایی ظاهری کیف و تناسب طرح و مدل با سلیقه کودک هم مهم است. به‌طور کلی در خرید مناسب‌ترین کیف‌ها برای کودکان خردسال باید مجموعه‌ای از ویژگی‌های ساختاری و ویژگی‌های ظاهری را در نظر بگیرید. این مهم است که کودک نباید از حمل روزانه و مداوم کیفش دچار آسیب شود، اما اهمیت دارد که از حمل چنین کوله‌ای هم احساس رضایت و خوشحالی داشته باشد. اگرچه برخی تولیدکننده‌ها تلاش می‌کنند با کوچک کردن سایز کیف‌هایشان نمونه‌های خوبی برای کودکان بسازند؛ اما این همه‌ی ماجرا نیست و باید ویژگی‌های دیگری هم در نظر گرفته شود.

 

کوله پشتی مدرسه کودکان از کجا بخرم ؟

شاید اصلی‌ترین اقدام برای یافتن بهترین کوله پشتی مدرسه کودکانه مراجعه به فروشگاه‌های تخصصی یا نمایندگی‌های برندهای معتبر باشد. شما می‌توانید حتی در بساط دست‌فروش‌ها هم کوله‌ها و کیف‌های کوچکی برای رده سنی خردسال و نونهال پیدا کنید؛ اما آیا از استاندارد بودن ساختار آن‌ها هم مطمئن هستید؟! در انتخاب محل خرید، به معتبر بودن فروشگاه و سابقه آن توجه کنید. می‌توانید در مورد خدمات پس از فروش و مشاوره‌های حین خرید یا بعد از آن از فروشنده سؤال بپرسید. همچنین بررسی کنید که آیا در صورتی خرابی و آسیب‌دیدگی کیف می‌توانید برای تعمیر و ترمیم به خود نمایندگی مراجعه کنید یا نه؟

 

کیف مناسب پیش دبستانی

 

اقدامات پیش از خرید

قبل از مراجعه به فروشگاه و مشاهده مدل‌های مختلف کوله پشتی مدرسه برای کودکان بهتر است هدف خود را از خرید محصول مشخص کنید. برخی والدین، کیف و کوله را برای دوران مهد کودک یا پیش دبستانی فرزندشان خریداری می‌کنند و برخی دیگر به دنبال کیفی برای سال‌های اول دبستان هستند. واضح است که لوازم متفاوتی برای مهدکودک و مدرسه در کیف حمل می‌شود و بنابراین نمی‌توان مدل یکسانی انتخاب کرد. از طرفی بعضی از پدر و مادرها دوست دارند کوله‌ای بخرند که فرزندشان بتواند آن را در مسافرت، طبیعت‌گردی، مهمانی، گردش‌های روزمره و… هم با خود حمل کند و بنابراین دایره ویژگی‌های محصول گسترده‌تر می‌شود.

 

انواع کیف و کوله پشتی خردسالان

به عنوان راهنمای خرید کوله پشتی مدرسه ابتدایی باید بگوییم که کیف‌های کودکانه نیز دارای دسته‌بندی‌های تخصصی و مجزایی هستند. اگر به محصولات برندهایی که به‌طور حرفه‌ای در این حوزه فعالیت می‌کنند سری بزنید، حتی ممکن است کیف‌هایی برای تک‌تک سنین -از ۳ ساله و ۴ ساله تا ۱۰ ساله و ۱۲ ساله- پیدا کنید. این دسته‌بندی‌ها، هم بر اساس ساختار و هم بر اساس طرح و نقش کیف‌ها شکل می‌گیرد؛ به‌طوری که یک کوله پشتی مدرسه باب اسفنجی ممکن است در رده سنی زیر ۷ سال قرار داشته باشه و کیفی با نقش ابرقهرمان‌ها برای کودکان دبستانی تا سن ۱۲ سال در نظر گرفته شود.

 

کوله مهد کودکی

یکی از دسته‌بندی‌های رایج، توجه به اندازه استاندارد کوله پشتی برای هر رده سنی است. بر این اساس می‌توان کیف‌های خردسالان را در سه گروه مهد کودکی، پیش دبستانی و دبستان جای داد. یک کوله پشتی مناسب و استاندارد برای مهدکودک باید بتواند لوازم کودکستان همچون ابزار نقاشی و انواع اسباب بازی را در خود جای دهد. کوله‌های این رده در دو گروه کاملاً متفاوت قرار می‌گیرند؛ به نحوی که اگر فرزند شما خیلی کوچک است و قرار است خودتان کیفش را به مهد کودک ببرید، سایز بزرگ هم می‌توانید انتخاب کنید. اما اگر خود کودک قصد حمل آن را دارد، باید به سراغ کوچک‌ترین مدل‌های بازار بروید.

 

کیف های پیش دبستانی

در انتخاب کیف مناسب پیش دبستانی به این نکته توجه کنید که فرزند شما نه آن‌قدر کوچک است که نیاز باشد خودتان کیفش را به مدرسه ببرید و برگردانید، و نه آن‌قدر بزرگ شده که بتواند هر نوع کوله‌ای را بر دوش خود حمل کند. ابعاد کیف‌های این رده سنی کمی بزرگ‌تر از کوله‌های مهدکودکی است ولی به اندازه کیف‌های دبستانی، حجیم و جادار نیست. کیف‌های مخصوص پیش دبستان دارای چند جیب بیرونی هستند و از نظر بند رودوشی و دیواره پشتی هم کاملاً نرم و انعطاف‌پذیر ساخته شده‌اند. بااین‌حال طرح و نقش‌های آن‌ها همچون مدل‌های مهد کودک، بسیار شاد و متنوع است.

 

کوله مهد کودکی

 

کوله دبستانی

همین که پای فرزندتان به مدرسه باز شود، باید بهترین کوله پشتی مدرسه کودکانه را برای او بخرید. بخشی از خاطرات روز اول مدرسه و کلاس اول دبستان برای همه‌ی ما، با جمع کردن نوشت افزار و لوازم التحریر رنگارنگ در کوله‌های نو و جذاب سپری شده است؛ پس شما هم باید زیباترین کیف را برای دختر یا پسر خود انتخاب کنید. کوله‌های دبستانی اندازه بزرگ‌تری دارند و گنجایش و ظرفیت آن‌ها هم معمولاً زیاد است. تعداد جیب‌های داخلی و خارجی این مدل کیف‌ها بیشتر است و ممکن است فضاهای خاصی را برای لوازم‌التحریر (نظیر جیب جامدادی یا جیب مخصوص خط کش و دفتر یادداشت و…) اختصاص دهد.

 

ویژگی های کوله پشتی مناسب خردسالان

پس از آن که به پاسخ سؤال کوله پشتی مدرسه از کجا بخرم رسیدید و فروشگاه معتبری را انتخاب کردید، حالا وقت آن است که بین مدل‌های موجود به دنبال کیفی با ویژگی‌های استاندارد بگردید. در خرید حضوری می‌توان این ویژگی‌ها را از نزدیک مشاهده کرد یا از فروشنده راهنمایی خواست. اما اگر می‌خواهید به صورت اینترنتی یک کوله پشتی مدرسه برای کودکان بخرید کافی است که مشخصات درج‌شده کنار هر محصول را به دقت مطالعه کنید. مهم‌ترین این ویژگی‌ها شامل اندازه مناسب، وزن سبک، دوخت محکم، ساختار ارگونومیک، بند قابل تنظیم، تعداد جیب کافی و ظاهر زیبا است.

 

وزن سبک

حتماً شنیده‌اید که کیف مناسب پیش دبستانی نباید وزنی بیش از ۱۰ تا ۱۵ درصد وزن کودک را بر شانه او تحمیل کند. این معیار در مورد تمام کیف‌ها و کوله‌پشتی‌ها در سنین مختلف صادق است. برخی کودکان کیف‌های سبک‌وزنی می‌خرند؛ اما مجبورند تعداد زیادی کتاب و دفتر یا وسایل سنگین نقاشی و کاردستی را درون آن بگذارند. برخی دیگر نیز با وجود حمل لوازم سبک، مدلی را استفاده می‌کنند که در حالت خالی هم وزن زیادی دارد. برای این‌که خیالتان از این بابت راحت باشد، به سراغ محصولات نایلونی یا برزنتی بروید و کیف‌های ساخته‌شده از چوب، فلز، پلاستیک سخت و… را نخرید.

 

اندازه مناسب

قبلاً اشاره شد که حتی کوله مهد کودکی هم اندازه متفاوتی با یک کیف دبستانی دارد. آن‌چه در انتخاب سایز استاندارد کیف‌ها مهم است این است که فرزند شما بتواند به سادگی آن را بلند کرده و بر دوش خود بیندازد و در مسیرهای طولانی، راحت آن را حمل کند. به عنوان یک معیار در تعیین اندازه استاندارد کوله پشتی باید بگوییم که عرض کوله را بزرگ‌تر از عرض شانه‌های فرزند خود انتخاب نکنید. همچنین مطمئن باشید طول و قد کوله پشتی بیشتر از پایین گردن تا گودی کمر کودک نباشد. با توجه به ساختار فیزیکی بدن بچه‌ها، بهتر است کوله‌های مخصوص دختران را هم کمی کوچک‌تر از مدل‌های مخصوص پسران انتخاب کنید.

 

دوخت محکم

همواره گفته می‌شود بهترین کوله پشتی مدرسه کودکانه آن است که عمر بیشتری داشته باشد. طول عمر و ماندگاری کیف به عوامل مختلفی همچون جنس بدنه و نحوه نگهداری از آن بستگی دارد؛ اما کیفیت دوخت و اتصالات هم بسیار مهم است. هنگام خرید بررسی کنید که آیا لبه‌های کیف دوخت منظمی دارد یا نه. هر نوع نخ‌کش بودن یا دوخت ناصاف می‌توان احتمال شکافته شدن و پارگی کیف را افزایش دهد. اگر فرزند شما دائماً کیفش را به این طرف و آن طرف می‌اندازد، می‌بایست از اتصال محکم دسته و بندهای رودشی آن به بدنه هم مطمئن شوید. باید توجه داشت که اتصالات سبک و جزئی، دوام کیف را کاهش می‌دهند.

 

ظاهر زیبا

نکته‌ای که همواره در راهنمای خرید کوله پشتی مدرسه ابتدایی به آن اشاره می‌شود، انتخاب محصولی با ظاهر زیبا و مورد پسند کودک است. مطمئناً شما دوست ندارید کیفی به سلیقه خود بخرید و بعد از آن برای روزها یا هفته‌ها، گریه و زاری فرزندتان را به‌خاطر این که نقش و طرحش را دوست ندارد تحمل کنید! هنگام خرید از کودکتان بپرسید کوله پشتی مدرسه باب اسفنجی دوست دارد یا کیف متفاوتی با نقش حیوانات. گاهی حتی ممکن است کودکان کیف‌هایی با طرح‌های ساده و تک‌رنگ را به مدل‌های پر نقش و نگار ترجیح دهند. خوشبختانه برای تمام سلیقه‌ها مدل‌هایی در بازار یافت می‌شود و دست شما از این نظر باز است.

 

بند قابل تنظیم

از دیگر ویژگی‌های بسیار ضروری درخصوص کیف مناسب پیش دبستانی باید به وجود بندهای قابل تنظیم اشاره کرد. مخصوصاً اگر پیش‌بینی می‌کنید فرزندتان کیف را برای دو یا سه سال دیگر حمل خواهد کرد، مدلی را بخرید که طول بندهای آن بلند باشد و به سادگی تنظیم شود. این کار کمک می‌کند تا در مواقعی نظیر کم یا زیاد شدن وزن وسایل داخل کیف، پوشیدن لباس‌های حجیم (مانند کاپشن در زمستان) یا لباس‌های نازک، رشد جسمانی کودک و افزایش قد یا افزایش عرض شانه‌ها و… بتوانید محل قرارگیری کیف در پشت شانه‌ها را تنظیم کرده و از آسیب به ستون فقرات فرزندتان جلوگیری کنید.

 

جیب کافی

فرقی نمی‌کند به دنبال یک کوله مهد کودکی برای فرزند سه چهار ساله‌تان باشید یا بخواهید کیفی برای دختر و پسر دوازده ساله خود بخرید، در هر حال باید امکان نظم‌دهی به وسایل در آن کیف وجود داشته باشد. کوله‌های تک‌محفظه‌ای و فاقد جیب برای بچه‌های کوچک با چند اسباب‌بازی، مناسب و کافی هستند؛ اما گنجایش و اندازه استاندارد کوله پشتی برای بچه‌های بزرگ تا حد زیادی به جیب‌های آن بستگی دارد. برای فرزند دبستانی خود کیفی بخرید که یک محفظه اصلی بزرگ برای کتاب و دفترها و چند جیب کوچک و متوسط برای جامدادی، خط کش، دفتر یادداشت، بطری آب و ظرف غذا داشته باشد.

 

ساختار ارگونومیک

با در نظر گرفتن نکات ذکرشده، بهترین کوله پشتی مدرسه کودکانه آن است که تمام ویژگی‌های ساختاری و ظاهری استاندارد را در خود داشته باشد. به چنین مدل‌هایی کیف و کوله‌پشتی ارگونومیک گفته می‌شود که کاملاً مطابق با فیزیک بدنی کودکان طراحی می‌گردد. کوله‌های ارگونومیک دارای بندهایی با پد نرم و عرض کافی هستند. همچنین لایه توری عرق‌گیر و هواکش در دیواره پشتی دارند و اغلب از جنس ضد آب ساخته می‌شوند. توجه به ارگونومی بدن بچه‌ها در این کیف‌ها موجب شده که کودک برای به دوش انداختن یا روی زمین گذاشتن آن، نیاز به کمک والدین نداشته باشد و این امتیاز بسیار مهمی به شمار می‌رود.

 

بهترین کوله پشتی مدرسه کودکانه

 

نحوه چیدن وسایل در کیف های مهد کودک

مادران در کنار این‌که مدام می‌پرسند کوله پشتی مدرسه از کجا بخرم تا از کیفیت آن مطمئن باشم، دغدغه‌ی دیگری هم دارند که همان مرتب کردن وسایل کیف بچه‌ها است. مخصوصاً اگر فرزند شما مهدکودکی یا پیش‌دبستانی باشد، ممکن است وسایلش را آن‌قدر شلخته در کیف بریزد که هر بار شاهد رنگ ماژیک و پاستل بر دیواره‌های کیف و پاره شدن دفتر نقاشی و کاردستی‌های او باشید. پس از انتخاب کیف مناسب پیش دبستانی باید نحوه چیدن درست وسایل در آن را هم به کودکتان آموزش دهید. اسباب‌بازی‌ها باید در محفظه اصلی، دفترها در جیب تخت موازی با محفظه اصلی، وسایل رنگ‌آمیزی در جیب جامدادی جلویی و قمقمه آب هم درون جیب‌های کنار قرار گیرند.

 

نحوه چیدن وسایل در کیف های دبستان

چگونگی چیدن وسایل در کوله پشتی مدرسه برای کودکان کمی متفاوت‌تر است. بیشتر لوازم بچه‌های مدرسه را کتاب‌ها و دفترهایشان تشکیل می‌دهد که وزن زیادی هم دارد. کتاب‌ها را در محفظه بزرگ و چسبیده به دیواره پشت کمر قرار دهید تا وزن آن‌ها توزیع شود. جامدادی و بسته خوراکی‌های کودک را در جلوی کتاب‌ها بگذارید یا از جیب مخصوص جلویی (در صورت وجود) استفاده کنید. لوازم حساس و خطرناک مانند پرگار یا خط‌کش‌های شکستنی می‌بایست در جعبه مخصوص خود قرار گیرند. از قرار دادن بطری آب یا خوراکی‌های آبکی در محفظه اصلی و کنار دفتر و کتاب‌ها هم خودداری کنید.

 

نکات ایمنی در انتخاب کیف خردسالان

اگرچه در کوله مهد کودکی وسایل مهمی حمل نمی‌شود و احتمال دزدیده شدن اقلام آن کم است؛ اما امنیت کیف و کوله پشتی مسئله‌ای است که هرگز نباید نادیده گرفته شود. بهتر است حین انتخاب یک کیف مناسب برای خردسالان، مدل‌هایی را بخرید که به جای سگک و بند کشی دارای زیپ سرتاسری باشند. در کنار توجه به اندازه استاندارد کوله پشتی سعی کنید از استاندارد بودن دکمه‌ها و باز و بسته شدن راحت آن‌ها هم مطمئن شوید. وسایل شکستنی مانند لیوان را در جیب‌های کناری و فاقد زیپ نگذارید. اگر قصد خرید کیف قفل‌دار را هم دارید، به‌جای قفل رمزدار و احتمال فراموشی آن توسط کودک، به سراغ کیف‌هایی با قفل ساده بروید.

 

چرا زیپ کیف فرزندم دائما خراب می شود؟

حتی اگر شما بهترین کوله پشتی مدرسه کودکانه را هم برای فرزند کم سن و سالتان بخرید، باز احتمال خرابی زیپ‌های آن وجود دارد. در واقع، شکستن و در رفتن زیپ کیف جزو رایج‌ترین مشکلات کیف‌ها و کوله‌های کودکانه به شمار می‌رود که تکرار آن والدین را کلافه می‌کند. علت این امر، ناتوانی یا عدم دقت کودک در باز و بسته کردن کیف است. برای حل چنین مشکلی بهتر است کیف‌هایی با زیپ بزرگ و دندانه‌های درشت بخرید و از انتخاب مدل‌های با زیپ ظریف خودداری کنید. همچنین در صورت امکان، حین خرید کوله پشتی فرزندتان یک یا چند زیپ یدکی متناسب با آن نیز خریداری نمایید.

 

علت پاره شدن بند کوله پشتی کودکان چیست؟

گاهی والدین می‌پرسند کوله پشتی مدرسه از کجا بخرم که بندهای آن به سرعت پاره نشود؟ باید گفت این موضوع هم تا حد زیادی به نحوه مراقبت کودک از کیفش بستگی دارد. البته انتخاب یک مارک مرغوب و باکیفیت هم مهم است؛ اما اگر کودک کیفش را دائم به اطراف پرت کند یا آن را با دست حمل نماید، احتمال کنده شدن بندها بیشتر می‌شود. بنابراین هنگام انتخاب کوله پشتی مدرسه برای کودکان مدلی را بخرید که تسمه یا بند دوشی آن با عرض زیادی (دست‌کم ۵ سانتی‌متر) به بدنه متصل شده و دارای دوخت چندلایه باشد. همچنین مراقب باشید بندها بیش از حد نزدیک به هم دوخته نشده باشند.

 

چگونه از گم شدن وسایل مدرسه فرزند خود جلوگیری کنیم؟

مشکل دیگری که در راهنمای خرید کوله پشتی مدرسه ابتدایی باید به ارائه‌ی راه‌حلی برای آن بپردازیم، مسئله‌ی گم شدن مکرر لوازم التحریر بچه‌ها در مدرسه است. بخشی از این معضل به امنیت پایین کیف برمی‌گردد و بخشی ناشی از بی‌دقتی کودک می‌باشد. اما تولیدکننده‌ها راهکارهایی برای این مشکل اندیشیده‌اند که تا حدودی مفید واقع شده و یکی از آن‌ها، تولید مجموعه محصولات ست و هماهنگ است. با خرید کیف‌ها و کوله‌هایی که دارای جامدادی و کاور قمقمه‌ی ست‌شده با کوله هستند، فرزندتان با حواس جمع‌تری می‌تواند لوازمش را در جامدادی خود بگذارد و قمقمه‌اش را نیز با بطری هم‌کلاسی‌هایش اشتباه نگیرد.

 

کوله پشتی مدرسه از کجا بخرم

 

اصول نگهداری از کیف و کوله نونهالان

وقتی فرزندتان کوله پشتی مدرسه باب اسفنجی یا کیف رودوشی باربی محبوبش را می‌خرد، تا مدتی با ذوق و وسواس بیشتری از آن مراقبت می‌کند؛ اما ممکن است این عادت کم‌کم به فراموشی سپرده شود. شما به عنوان پدر یا مادر او باید مراقب پاکیزگی کیف باشید و در صورت کثیف شدن، بلافاصله آن را بشویید. معمولاً کیف مناسب پیش دبستانی یا کوله‌پشتی‌های مدرسه، در ایام تابستان به کار نمی‌آیند؛ پس آن‌ها را از وسایل مدرسه خالی کرده و ترجیحاً با روزنامه مچاله پر کنید تا شکل و حالت خود را از دست ندهند. ضمناً مراقب باشید کیف برای مدت زیادی در معرض نور مستقیم خورشید قرار نگیرد.

 

چگونه کیف کودکانه را تعمیر کنیم؟

در صورت آسیب دیدن کوله مهد کودکی یا پارگی و خراب شدن کیف مدرسه، لازم است آن را بلافاصله تعمیر کنید تا دچار آسیب شدیدتری نشود. اگر شکستگی و خرابی در قسمت دکمه‌ها، زیپ‌ها و سگک‌ها بود، آن‌ها را با نمونه‌های مشابه و سالمی جایگزین کنید. در صورت پاره شدن بدنه کیف، ترجیحاً از نخ و پارچه هم‌جنس کیف برای رفو کردن استفاده نمایید. بندهای جداشده و جیب‌های کنده‌شده را هم ابتدا از خرده‌های نخ پاک کنید و سپس با یک فاصله‌ی دست‌کم ۱ سانتی‌متری از لبه‌ی آن‌ها، به بدنه‌ی کیف بدوزید.

 

دلایل نارضایتی کودک از کوله پشتی

عدم انتخاب اندازه استاندارد کوله پشتی در کنار خرید محصولی با وزن سنگین، باعث نارضایتی کودک شما می‌شود. اگر فرزندتان از حمل کوله‌پشتی اجتناب کرد، ممکن است علت آن زبری بندها و فشار آن‌ها بر شانه باشد. گاهی هم دیواره پشتی کیف، حالت نرم و راحتی ندارد و به ستون فقرات کودک فشار می‌آورد. بهترین کوله پشتی مدرسه کودکانه نباید باعث خستگی کودک پس از حمل کوتاه‌مدت آن شود. ضمناً لازم است فاصله بندها به حدی زیاد و گشاد باشد که کودک بدون کمک شما بتواند کوله را روی زمین بگذارد.

 

علائم نامناسب بودن کیف کودکانه

پیش از آن که بپرسید کوله پشتی مدرسه از کجا بخرم تا به فرزندم آسیبی نرسد، مطمئن شوید با علائم کیف‌های نامناسب بر روی بدن کودک آشنا هستید. اگر پوست روی شانه‌های کودک شما پس از هر بار حمل کوله قرمز می‌شود، یعنی محصول برای فرزندتان مناسب نیست. در صورتی که با گذشت مدتی، در راه رفتن فرزندتان انحراف و عدم تعادل می‌بینید، ممکن است این موضوع ناشی از حمل کیف سنگین و غیراستاندارد باشد. در موارد نادری نیز احتمال قوز درآوردن در اثر حمل کوله نامناسب وجود دارد که باید با یک پزشک متخصص در میان گذاشته شود.

 

عوارض کیف غیر استاندارد برای بچه های کوچک

همان‌طور که اشاره شده، نامناسب بودن کوله پشتی مدرسه برای کودکان موجب بروز علائمی می‌شود که در کوتاه‌مدت قابل مشاهده است. در کنار آن، عوارض مختلفی نیز به وجود می‌آید که برخی از آن‌ها جدی است و می‌تواند تا ماه‌ها یا حتی سال‌ها ادامه داشته باشد. اگر یک کیف مناسب پیش دبستانی برای فرزند خود نخرید، ممکن است پیامدهای زیر را به مرور زمان در او مشاهده کنید:

  • گرفتگی و درد مزمن عضلات گردن، کتف و شانه‌ها
  • سردرد و سرگیجه مداوم
  • سیاهی رفتن چشم‌ها و تاری دید
  • انحنا در ستون فقرات
  • گزگز دست‌ها و شانه‌ها پس از هر بار حمل کیف

 

کوله پشتی مدرسه برای کودکان

 

آسیب ناشی از کوله غیراستاندارد را چگونه درمان کنیم؟

اگر هر یک از عوارض ذکرشده برای کوله مهد کودکی در فرزند شما مشاهده شد، نگران نشوید و راهکارهای اولیه را دنبال کنید. در بیشتر مواقع، با عدم حمل کیف یا کوله پشتی برای چند روز می‌توان شاهد تسکین درد‌ها و بهبود علائم بود. در واقع عوارض یادشده معمولاً ناشی از خستگی زیاد و حمل طولانی‌مدت کیف است که به سرعت برطرف می‌شود. اما در صورت تکرار دردها و دیگر نشانه‌ها می‌توانید به یک فیزیوتراپ یا متخصص کودکان مراجعه کنید و از او مشورت بگیرید.

 

سخن پایانی

با مطالعه‌ی این راهنمای خرید کوله پشتی مدرسه ابتدایی می‌بایست تا حدودی با نکات اصلی و ضروری در انتخاب کیف‌های کودکانه آشنا شده باشید. بسیاری از حساسیت‌های ذکرشده، در خرید کیف‌های جوانان و بزرگسالان لحاظ نمی‌شود؛ چراکه کودکان در سن رشد هستند و بیش از سایر گروه‌های سنی باید مراقب آسیب‌های عضلانی و استخوانی در خود باشند. بااین‌حال در صورتی که نکات تکمیلی دیگری برای افزودن به این راهنما در ذهن دارید، آن‌ها را نیز در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

 

تنوعی از بهترین کوله پشتی های کودک دخترانه و پسرانه

کیف مدرسه پسرانه کیف مدرسه دخترانه

    کیف کودک پسرانه          کیف کودک دخترانه

 

 

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.