۱۰ دلیل مهم برای خرید کیف مدرسه پلی استر + از کوله های پلی استری چه می دانید؟

کیفچه
آخرین بروز رسانی: 8 شهریور 1403
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه
کوله پشتی پلی استر

۱۰ دلیل مهم برای خرید کیف مدرسه پلی استر + از کوله های پلی استری چه می دانید؟

تنوع بالای جنس کیف‌های مدرسه و دانشجویی باعث شده بسیاری از افراد دائماً بپرسند کوله پشتی برزنت بهتر است یا پلی استر و کدام جنس کیف برای محل تحصیل مناسب‌تر می‌باشد؟ از حدود ۸۰ سال قبل که الیاف پلی استری ساخته شد و در دوخت انواع کوله و کیف به کار رفت، ویژگی‌های خاص آن توجه بسیاری از خریداران را به خود جلب کرد و به مرور زمان کوله پشتی پلی استر به فروش زیادی در سراسر جهان دست یافت. تنوع رنگ و طرح، ضد آب بودن، وزن سبک، قیمت اقتصادی و… از خصوصیات بارز کیف‌های پلی‌استر است. اگر می‌خواهید بدانید چرا یک کوله پلی‌استری برای دبستان تا دبیرستان و حتی دانشگاه مناسب است، با این مطلب از کیفچه همراه باشید.

 

کوله پشتیس دانشجویی   کیف مدرسه 1

  کوله پشتی دانشجویی        کوله پشتی مدرسه

 

کیف پلی استر چیست؟

استفاده از پارچه پلی استر در تولید کیف پلاستیکی بچه گانه تا کوله‌های دانشجویی و بزرگسال کاربرد دارد. این پارچه در اصل نوعی پلیمر مصنوعی است که به دوام خوب و قیمت به‌صرفه‌اش شناخته می‌شود. این‌الیاف پلاستیک که در برابر رطوبت نفوذناپذیر است و به سختی چروک می‌شود، سطح لطیفی مانند پارچه‌های نخی و پنبه‌ای ندارد؛ اما یک کیف پلاستیکی دخترانه یا مدل‌های پسرانه آن، می‌تواند وزن زیادی از لوازم را بدون تغییر حالت خاصی حمل کند. کیف‌ها و کوله‌پشتی‌های ساخته‌شده از پلی استر توسط دانش‌آموزان ابتدایی تا دبیرستانی و حتی دانشجویان مورد استقبال قرار می‌گیرند و از مدل‌های خوب کیف برای مدرسه هستند.

 

ویژگی کیف و کوله های پلی استری

پیش از آن که تصمیم بگیرید یک کیف کلاسوری پلاستیکی بخرید یا قصد خرید کوله‌ای از جنس پلی استر را داشته باشید، ابتدا باید با ویژگی‌های آن آشنا شوید. همان‌طور که اشاره شد، استقبال از این الیاف مصنوعی و فروش چشمگیر آن ناشی از خصوصیات جذابی بوده که برای مشتریان به ارمغان آورده و جابجایی لوازم گوناگون را آسان‌تر کرده است. یک کیف پلاستیکی زیپ دار به همان اندازه کاربردی خواهد بود که یک کیف ساخته‌شده از چرم مصنوعی یا برزنت. اما امتیازات دیگری هم در این محصول وجود دارد که موجب شده به انتخاب اول بسیاری از خریداران تبدیل شود و در ادامه ۱۰ مورد از آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

 

کوله پشتی برزنت بهتر است یا پلی استر

 

استحکام و دوام

هنگامی که می‌خواهید بدانید از نظر دوام و استحکام، کوله پشتی برزنت بهتر است یا پلی استر ، باید گفت الیاف پلی استری هم با وجود جنس نازک و وزن سبک، مقاومت و ماندگاری بالایی دارد که همین ویژگی یک مزیت مهم محسوب می‌شود. این پارچه در برابر کشیدگی، ساییدگی، فرسایش، انقباض و انبساط و بسیاری از مواد شیمیایی مقاوم است و به راحتی دچار پارگی یا پرزهای سطحی نمی‌شود. کوله پشتی پلی استر می‌تواند سایش ناشی از شستشو در ماشین لباس‌شویی را تحمل کند و معمولاً همانند کیف‌های ساخته‌شده از الیاف طبیعی و نخی دچار نخ‌کش شدن نمی‌شود.

 

رنگ پذیری بالا

اگر می‌خواهید بدانید چرا کوله پشتی دانشجویی پلی استر را به جوانان و به‌ویژه دانشجوهای ترم اول توصیه می‌کنیم، نگاهی به طیف رنگی آن بیندازید! تنوع رنگ زیاد محصولات پلی استری به دلیل رنگ‌پذیری بالای آن‌ها در مقایسه با بسیاری از جنس‌های دیگر پارچه است؛ به نحوی که انواع رنگ‌های پینترستی و پاستلی از طیف ملایم و روشن تا انواع رنگ‌های فانتزی و براق را می‌توان در میان مدل‌های آن دید. بنابراین در پاسخ به این سوال که کوله پشتی برزنت بهتر است یا پلی استر می‌توان به طیف رنگی گسترده‌تر پلی استر اشاره کرد که امکان ست کردن با استایل‌های گوناگون و ایجاد یک پوشش هماهنگ را فراهم می‌کند.

 

عایق رطوبت

از دیگر دلایل استقبال از کوله پشتی پلی استر باید به ضد آب بودن آن اشاره کرد. الیاف پلاستیکی که عایق رطوبت هستند، می‌توانند از لوازم داخل کیف در برابر خیس شدن ناشی از باران یا سایر منابع آب جلوگیری کنند. همین امر موجب شده کاربرد پلی استر در کیف‌های مدرسه افزایش یابد تا محافظ خوبی برای لوازم التحریر و به‌ویژه کتاب و دفتر مدرسه باشد. کیف پلاستیکی بچه گانه نیز از نشت رطوبت داخلی آن (ناشی از بطری آب، ظرف غذا، خوراکی‌های آبکی و…) به بیرون جلوگیری می‌کند و باعث حفظ نظافت و تمیزی لباس کودکان مخصوصاً در بچه‌های مهد کودکی می‌شود.

 

سازگاری آب و هوایی

ضدآب بودن کیف پلاستیکی دخترانه یا مدل‌های پسرانه، تنها ویژگی مثبت آن در برابر تغییرات آب و هوایی نظیر محیط‌های بارانی نیست؛ بلکه عدم تغییر حالت این محصول در مقابل آب و هواهای مختلف هم یک امتیاز به شمار می‌رود. شما می‌توانید کیف کلاسوری پلاستیکی را در هوای خشک یا مرطوب، گرم یا سرد، ابری یا آفتابی و… استفاده کنید بدون آن که نگران باشید رنگ و شکل کیف تغییر کند یا از حالت ایستاده و زیبای اولیه‌اش خارج شود. البته در نظر داشته باشید که قرار دادن طولانی‌مدت کوله پشتی پلی استری در برابر نور مستقیم خورشید، آسیب‌پذیری آن را افزایش می‌دهد.

 

سطح درخشان

یکی از دلایل استقبال کودکان دبستانی از کیف پلاستیکی زیپ دار و پرنقش‌ونگار، سطح درخشان و جذاب آن است. کوله‌های ساخته‌شده از پلی‌استر جنس مخملی و کدر یا مات ندارند؛ به همین دلیل طرح و نقش‌هایی که روی آن‌ها زده می‌شود جلوه‌ی فانتزی و جالب‌تری پیدا می‌کند که برای تمام سنین به‌ویژه خردسالان مناسب است. اگر بپرسید که از نظر درخشندگی و برّاقی، کوله پشتی برزنت بهتر است یا پلی استر ، باید گفت این ویژگی در محصولات پلی استری بیشتر دیده می‌شود و بنابراین گزینه بهتری نسبت به مدل‌های دیگر نظیر محصولات برزنتی می‌باشد.

 

نگهداری آسان

پاکسازی راحت و مناسب کوله پشتی پلی استر موجب شده که نگهداری این محصول کاملاً آسان باشد و نیاز به مراقبت خاصی نداشته باشد. کیف‌های پلی‌استری را می‌توان در محیط روشن یا کمدهای تیره و تاریک قرار داد، بدون آن‌که هیچ‌گونه نگرانی درباره کپک زدن آن‌ها وجود داشته باشد. همچنین اگر کوله پشتی دانشجویی پلی استر برای مدتی خیس بماند و هوا به آن نرسد، به سرعت پارچه‌های دیگر جرم نمی‌گیرد و پوسیده نمی‌شود. البته در هر حال برای افزایش طول کمر کیفتان لازم است از نکات مراقبتی اشاره‌شده در کاتالوگ محصول پیروی کنید و کیف یا کوله پشتی را از معرض آسیب‌های احتمالی دور نگه دارید.

 

چروک ناپذیری

وقتی در پاسخ به این سوال که کوله پشتی برزنت بهتر است یا پلی استر می‌گوییم باید پلی استر را در اولویت قرار دهید، یکی از دلایل ما مقاومت بالای این جنس پارچه در برابر چروک شدن می‌باشد. البته برزنت و برخی دیگر از پارچه‌ها هم به سرعت چروک نمی‌شوند، اما این خصوصیت در محصولات پلی‌استری بیشتر به چشم می‌خورد. کوله پشتی پلی استر در مقایسه با کیف‌های ساخته‌شده از کتان و پنبه، تحت رطوبت و تا شدن چندان چروک نمی‌شود و تاشدگی‌های ماندگاری بر بدنه خود باقی نمی‌گذارد. بنابراین این الیاف نیاز به اتوکشی یا شست و شوی مکرر برای بهبود حالت خود ندارد.

 

قیمت ارزان

جای گفتن ندارد که کیف پلاستیکی بچه گانه جزو ارزان‌ترین مدل‌های کیف کودکان به شمار می‌رود و می‌توان آن را نه فقط برای مدرسه بلکه برای موقعیت‌های دیگری همچون مهمانی و سفرهای مختلف هم خریداری کرد. در واقع هزینه تولید پلی استر تا حد زیادی کمتر از تولید پنبه و پشم است و بنابراین مبلغ نهایی تعیین‌شده برای مشتری هم کمتر خواهد بود. از طرفی ارزان بودن قیمت کیف‌های پلی‌استری پسرانه یا کیف پلاستیکی دخترانه به معنای کیفیت پایین و مرغوبیت اندک آن نیست؛ بلکه همان‌طور که گفته شد این کیف‌ها می‌توانند استحکام و دوام خوبی را برای کاربر تأمین نمایند.

 

وزن سبک

چه بخواهید یک کیف کلاسوری پلاستیکی برای دانشگاه بخرید و چه یک کیف پلاستیکی زیپ دار برای مدرسه، نکته بسیار مهمی که باید در نظر بگیرید وزن آن است. کیف‌های تحصیلی به‌طور روزمره استفاده می‌شوند و اگر وزن سنگین و غیراستانداردی داشته باشند، در مدت کوتاهی مشکلاتی نظیر آسیب‌های ستون فقرات، گرفتگی عضلانی، خستگی مفرط و… را ایجاد می‌کنند. مزیت پلی استر آن است که در هر حال، وزن سبک‌تری نسبت به دیگر جنس‌های پارچه دارد و حتی در صورت پر شدن با وسایل زیاد، چندان سنگین نمی‌شود. اگر لوازم متعددی به مدرسه می‌برید، یک کیف یا کوله پلی‌استری انتخاب کنید تا سلامت بدنی شما هم تضمین شود.

 

تنوع مدل

تنوع بالای مدل موجب شده که در پاسخ به سوال کوله پشتی برزنت بهتر است یا پلی استر بگوییم ابتدا نگاهی به مدل‌های گوناگون محصولات پلی‌استری بیندازید. اگرچه کاربرد گسترده دیگر پارچه‌ها باعث شده که از آن‌ها هم نمونه‌های متنوعی از کیف‌های مدرسه‌ای ساخته شود؛ اما جنس نازک و ایستایی خوب الیاف پلی استر، این پارچه را به انتخاب پرطرفداری در بین تولیدکنندگان برای ساخت کوله پشتی پلی استر در طرح‌های متفاوت‌تر تبدیل کرده است. شما می‌توانید در بین کیف‌های پلی استری، انواع مدل‌های مینیمالیستی تا اسپرت و فانتزی را پیدا کنید و آن‌ها را در اندازه‌های کوچک تا بزرگ خریداری نمایید.

 

کیف پلاستیکی بچه گانه

 

راهنمای نگهداری از کیف و کوله پلی استر

همچون هر محصول دیگری، نگهداری از کیف پلاستیکی بچه گانه یا سایر کوله‌های پلی استری نیازمند رعایت اصول و نکاتی است تا ضمن جلوگیری از آسیب دیدن کیف، ماندگاری آن را افزایش دهد. استفاده از یک نرم‌کننده خوب در شستن کیف پلاستیکی دخترانه موجب کاهش الکتریسیته ساکن آن می‌شود و شست‌وشو و خشک کردن کیف در دمای پایین، دوام آن را افزایش می‌دهد. اگر کیفتان لکه سختی دارد که با آب سرد یا ولرم شسته نمی‌شود، می‌توانید آن را یک شب در محلول شوینده بگذارید تا راحت‌تر پاک گردد. برای اتو کردن بدنه کیف‌های پلی استری هم به هیچ عنوان درجه داغ را به کار نبرید و از درجه گرم استفاده کنید.

 

معایب کوله های پلی استری

شاید برخی ویژگی‌های یک کیف کلاسوری پلاستیکی یا یک کوله‌پشتی پلی‌استری مورد پسند گروهی از خریداران نباشد و از نظر آن‌ها عیب محسوب شود. به عنوان مثال این جنس پارچه، قابلیت تهویه و گردش هوا ندارد و ممکن است موجب حساسیت یا آلرژی در پوست افراد حساس گردد. اشتعال‌پذیری پلی استر نسبتاً زیاد است و به همین دلیل باید کیف پلاستیکی زیپ دار یا کوله‌های پلی‌استری را همواره از کوچک‌ترین شعله‌ها هم دور نگه داشت. از طرفی، از آن‌جایی که الیاف پلی استر بر پایه نفت ساخته می‌شود، تجزیه‌پذیری دیرتری در طبیعت دارد و این‌خصوصیت از نظر دوستداران محیط زیست یک ویژگی منفی به شمار می‌رود.

 

کوله پشتی برزنت بهتر است یا پلی استر؟

با توضیحاتی که ارائه شد، کوله پشتی دانشجویی پلی استر در مقایسه با جنس‌های دیگر از قبیل برزنت یا الیاف گیاهی و طبیعی، دارای مزیت‌های بسیاری است و می‌تواند انتخاب کاملاً مناسبی برای مدرسه و دانشگاه در اقلیم‌های گوناگون باشد. سازگاری آن با آب‌وهواهای مختلف و زیبایی ظاهری‌اش در کنار وزن سبک و دوام زیاد، این محصول را در فهرست پرفروش‌ترین کیف‌های مدرسه ایرانی و خارجی قرار داده و می‌توان گفت که هیچ‌وقت از مد نمی‌افتد. همچنین امکان هماهنگ کردن آن با انواع استایل دانشجویی و دانش‌آموزی وجود دارد و به راحتی با مدل‌های متنوعی از کفش و لباس مدرسه ست می‌شود.

 

خرید کیف های پلی استری برای دبستان

اکنون اگر تصمیم گرفته‌اید کوله پشتی پلی استر را برای فرزند دبستانی خود بخرید، چند نکته را در نظر بگیرید. درست است که این کیف‌ها وزن سبکی دارند، اما سایز کوله پشتی را عریض‌تر از پهنای شانه کودک و ارتفاع آن را هم بلندتر از گردن تا گودی کمر انتخاب نکنید. انتخاب مدل‌های بزرگی از کیف پلاستیکی بچه گانه حتی اگر با لوازم اندک و سبکی پر شود، تعادل حرکت کودک را به هم می‌زند و او را در معرض آسیب قرار می‌دهد. همچنین در خرید محصولات پلی استری با توجه به تنوع بالای طرح و نقش‌ها، سلیقه فرزندتان را در نظر بگیرید و مدل نهایی را طبق خواست او انتخاب نمایید.

 

کیف پلاستیکی دخترانه

 

خرید کوله های پلی استری برای دبیرستان

اگر می‌خواهید کیف پلاستیکی دخترانه یا کوله پلی استری پسرانه را برای دانش‌آموز دبیرستانی بخرید، باز هم دستتان باز خواهد بود. کیف‌های پلی‌استری نوجوانان علاوه بر تنوع رنگ زیاد، در طرح‌های اسپرت و جوان‌پسند نیز تولید می‌شوند و بنابراین با سلیقه این گروه سنی کاملاً تطابق دارند. سعی کنید مدلی از کوله پشتی یا کیف کلاسوری پلاستیکی را انتخاب کنید که دسته و بندهای محکمی داشته باشد تا در صورت حمل وزن زیادی از نوشت افزار و کتاب یا جزوات، به سرعت پاره نشود. همچنین از گنجایش و ظرفیت کافی محصول مطمئن شوید و مدل‌های کوچک یا کم‌حجم را انتخاب نکنید.

 

سخن پایانی

پیشنهاد خرید مدل‌های شیک و جدید کیف پلاستیکی زیپ دار یا کوله‌پشتی‌های پلی استری، صرفاً به علت زیبایی ظاهری و قیمت اقتصادی آن‌ها نیست؛ بلکه بسیاری از این محصولات با ساختار ارگونومیک و استانداردی تولید می‌شوند و بنابراین آسیب‌های فیزیکی احتمالی را تا حد امکان کاهش می‌دهند. پیش از خرید کوله پشتی دانشجویی پلی استر دلخواهتان، تمام ویژگی‌های مورد نظر خود را لیست کنید و بر حسب نیاز در اولویت قرار دهید. سپس از بین مدل‌های موجود، محصولی را که به نیاز و‌ سلیقه شما نزدیک‌تر است انتخاب نمایید.

 

کوله پشتیس دانشجویی   کیف مدرسه 1

  کوله پشتی دانشجویی        کوله پشتی مدرسه

 

 

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.