ویژگی های شگفت انگیز کیف مدرسه نایلونی که باید بدانید!

کیفچه
آخرین بروز رسانی: 10 شهریور 1403
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه
کوله پشتی مدرسه وارداتی نایلونی

 

ویژگی های شگفت انگیز کیف مدرسه نایلونی که باید بدانید!

هنگامی که اسم کیف پلاستیکی شفاف به میان می‌آید، بسیاری از افراد کیسه‌های نایلونی نازک و سبکی را تصور می‌کنند که با کوچک‌ترین کششی پاره می‌شود و توان حمل اشیای گوناگون را ندارد. شاید به نظر برسد استفاده از نایلون در تولید انواع کیف و کوله پشتی مخصوص مدرسه یا دانشگاه چندان عاقلانه نیست؛ اما گاهی یک کیف شفاف کوچک برای کودکان دبستانی می‌تواند بسیار مقاوم‌تر، کاربردی‌تر و زیباتر از مدل‌های دیگر باشد! البته کیف‌های نایلونی صرفاً در انواع شفاف تولید نمی‌شوند و نمونه‌های متنوعی دارند. از طرفی ویژگی‌هایی همچون قیمت اقتصادی، استحکام چشمگیر، وزن سبک و استاندارد، طیف طرح و رنگ گسترده و… موجب شده این محصولات در اولویت خرید بسیاری از دانشجویان و دانش‌آموزان قرار گیرند که در این مطلب از سایت کیفچه به آن‌ها می‌پردازیم.

 

کیف مدرسه کیوت نایلونی

 

کیف نایلونی مدرسه ای چیست؟

اگر به دنبال یک کیف مدرسه شفاف می‌گردید، قاعدتاً باید به سراغ محصولات ساخته‌شده از نایلون بروید. پارچه نایلونی از طیف گسترده‌ای از پلی‌آمیدها یا پلاستیک‌ها به دست می‌آید که پس از ذوب شدن و ریسندگی، الیاف نایلون را ایجاد می‌کنند. کیف‌ها و کوله‌پشتی‌های نایلونی علاوه‌بر این‌که به سادگی دوخته شده و شکل می‌گیرند، دوام و استحکام بالایی هم دارند و تقریباً در برابر هر نوع سایشی مقاوم می‌باشند. حتماً نمونه‌هایی از کیف طلقی مدرسه را دیده‌اید که به تازگی ترند و محبوب شده‌اند. شفافیت و امکان عبور نور، از دیگر ویژگی‌های برخی انواع نایلون است که ظاهر جذابی به کیف دانشجویی یا مدرسه ای می‌دهد و با استایل‌های جدید و شیک به راحتی ست می‌شود. این خصوصیات به همراه بسیاری از ویژگی‌های دیگر، به محبوبیت کیف‌های نایلونی افزوده است.

 

ویژگی کیف و کوله های نایلون

چه به دنبال یک کوله پشتی مدرسه وارداتی نایلونی از برندهای مطرح خارجی باشید و چه بخواهید نمونه‌ای ایرانی از این محصول را بخرید، خصوصیات و ویژگی‌های منحصربه‌فردی در اختیارتان قرار می‌گیرد که پاسخگوی بسیاری از نیازهای شما در مدرسه و دانشگاه خواهد بود. این پارچه قابلیت آن را دارد که هم یک کیف مدرسه کیوت نایلونی از آن ساخته شود و هم کوله‌ای کلاسیک یا اسپرت. از نفوذناپذیری در برابر رطوبت و گرد و غبار گرفته یا نفوذ حشرات تا مقاومت در برابر کپک و قارچ، می‌توان ویژگی‌های متنوعی را در کیف و کوله‌های نایلونی دید. باید توجه کرد که گاهی خصوصیات مد نظر دانش آموز یا دانشجو تطابق چندانی با یک جنس معروف و پرکاربرد کیف (نظیر برزنت یا چرم) ندارد و ممکن است خصوصیات پارچه‌های دیگر بیشتر مورد نیاز و سلیقه او باشد.

 

جوان پسند و مد روز

سلیقه جوانان امروزی باعث شده کوله پشتی دانشجویی اسپرت نایلونی فروش خوبی نسبت به جنس‌های دیگر داشته باشد. نایلون به دلیل بافت خاص و تنوع ظاهری بالایی که دارد، در استایل‌های اسپرت و هنری به وفور استفاده می‌شود و از سوی کودکان و نوجوانان هم بیشتر از بزرگسالان مورد استقبال قرار می‌گیرد. همین موضوع موجب شده فروش پارچه کوله پشتی نایلون نیز به تولیدکنندگان خرده و عمده داخلی و خارجی افزایش یابد و روزبه‌روز مدل‌های جدیدتری از این محصول روانه بازار شود. اگر می‌خواهید در مدرسه یا دانشگاه از استایلی جدید و مناسب سن‌تان استفاده کنید، یک کیف یا کوله نایلونی با مدل مدرن و رنگ هماهنگ با پوشش‌تان بخرید. چنین کیفی معمولاً در موقعیت‌های دیگر (مانند گردش‌های روزمره، سفرهای کوتاه و تردد در شهر) هم به سادگی قابل استفاده می‌باشد.

 

شفافیت و لغزندگی

توسعه استفاده از نایلون در صنایع نساجی، تولید کیف پلاستیکی شفاف را افزایش داد و کیفیت و زیبایی آن را بهبود بخشید. برخی انواع نایلون‌ها همچون شیشه شفاف هستند و اگر بدون رنگ باشند، لوازم داخل کیف را هم به سادگی نشان می‌دهند. البته نایلون‌های کاملاً مات و ضخیم نیز در میان کیف‌های مدرسه‌ای بسیار پرطرفدارند. از طرفی، مدل‌هایی همچون کیف شفاف کوچک تا کوله‌های نایلونی بزرگ، اغلب دارای سطحی لغزنده می‌باشند که نه‌تنها باعث براق بودن و درخشش آن‌ها می‌شود، بلکه احتمال آلوده شده یا نشستن گرد و خاک بر محصول را کم می‌کند. لغزندگی سطحی شاید بافت طبیعی و خاصی همچون بافت چرم طبیعی را نداشته باشد، اما در بسیاری از مدل‌های پوشش دانش‌آموزی و دانشگاهی ظاهر جذابی ایجاد می‌کند و جلوه‌ی مدرنی به استایل شما می‌دهد.

 

شست و شوی آسان

وقتی یک کوله دانشگاه نایلونی یا یک کیف مدرسه شفاف می‌خرید، خیالتان از بابت شستشوی آن راحت خواهد بود. بسیاری از آلودگی‌ها حتی بدون نیاز به آب و مواد شوینده و فقط با یک حوله نرم یا دستمال مرطوب از سطح کیف‌های ساخته‌شده از نایلون پاک می‌شوند. در صورت نیاز به شست‌وشوی جدی‌تر نیز می‌توان آن‌ها را با آب و انواع شوینده‌های معمولی نظیر صابون تمیز کرد. از طرفی کیف طلقی مدرسه کوچک‌ترین لکه‌ها را به سرعت و با وضوح نشان می‌دهد و بدین ترتیب می‌توان در اولین فرصت نسبت به شستن آن اقدام کرد. کوله‌پشتی‌های نایلونی به مواد شوینده یا اسپری روغنی خاصی نیاز ندارند؛ اما بااین‌حال باید هنگام شست‌وشوی آن‌ها دمای آب را تنظیم کرد تا حرارت بیش‌ازحد، بدنه کیف را نازک نکند یا طرح و نقش‌های چاپی روی محصول را از بین نبرد.

 

وزن سبک و استاندارد

اگر پیش از این یک کیف پلاستیکی شفاف را امتحان کرده باشید، حتماً متوجه وزن سبک آن نسبت به کیف‌های دیگر شده‌اید. پارچه نایلونی به خودی خود دارای وزن کمتری در مقایسه با دیگر پارچه‌ها است و ضخامت چندانی هم ندارد. البته نایلون‌ها بسیار متنوع هستند و هر کدام ویژگی خاص خود را دارند؛ بااین‌حال برای افرادی که مجبورند وسایل سنگین و زیادی به محل تحصیل ببرند یا دچار کمردرد و مشکلات عضلانی هستند، یک کیف شفاف کوچک با گنجایش کافی یا یک کوله پشتی نایلون ارگونومیک با بندهای مقاوم گزینه‌ی بهتری خواهد بود. باید بدانید که وزن کیف نباید بیش از ۱۵ درصد وزن خود فرد باشد و مدل‌های دستی یا دوشی یا کوله‌ای آن می‌بایست بند و دستگیره‌های محکم و استانداردی را برای حمل آسان کیف در اختیار کاربر قرار دهد.

 

استحکام و دوام زیاد

شاید عجیب به نظر برسد، اما کیف مدرسه شفاف یا کوله‌های نایلونی از محکم‌ترین و بادوام‌ترین مدل‌های کیف مدرسه و دانشگاه به شمار می‌روند. پارچه نایلون استحکام خوبی دارد و اگر شیء تیز و برّنده‌ای با فشار روی آن کشیده نشود، تقریباً از هیچ ضربه فیزیکی دیگری آسیب نمی‌بیند. از طرفی اگر بخواهید وزن زیادی از لوازم مختلف را در کیف طلقی مدرسه حمل کنید نباید نگران پاره شدن و از بین رفتن محصول باشید. هر چند مقاوم‌ترین کیف‌ها هم سقف مجاز و مشخصی از وسایل را در خود جای می‌دهند و نباید بیش از توانشان به آن‌ها فشار آورد؛ اما این حداکثر مجاز درمورد کیف‌های نایلون، نسبتاً زیاد است و تقریباً تمام وسایل مدرسه و دانشگاه (نظیر نوشت‌افزار، کتاب و جزوات، موبایل و تبلت، خوراکی، لوازم کوچک ورزشی، برخی تجهیزات آزمایشگاهی و…) را شامل می‌شود.

 

تنوع طرح و رنگ

هنگامی که در میان مدل‌های مختلف کوله پشتی مدرسه وارداتی نایلونی یا نمونه‌های گوناگون داخلی و ساخت ایران به دنبال کیف دلخواهتان بگردید، حتماً مدلی مطابق با سلیقه خود پیدا خواهید کرد. این موضوع تا حد زیادی به تنوع رنگ و طرح نایلون‌ها مربوط می‌شود که طیف بسیار گسترده‌تری را نسبت به پارچه‌های دیگر در بر می‌گیرد. نایلون از قابلیت رنگ‌پذیری بالایی برخوردار است و امکان چاپ طرح‌های گوناگون بر روی آن وجود دارد، به همین دلیل یافتن یک کیف مدرسه کیوت نایلونی در یک فروشگاه کیف و کوله پشتی، به هیچ‌عنوان کار دشواری نیست. این تنوع رنگی شامل انواع رنگ‌های ملایم و مات و پاستلی نظیر مدل‌های پینترستی تا رنگ‌های جیغ و براق و شاد همچون کیف و کوله‌های فانتزی دخترانه و پسرانه می‌شود.

 

خاصیت ضد آب

یکی از دلایل استقبال از کوله پشتی دانشجویی اسپرت نایلونی در میان جوانان، خاصیت ضد آب و ضد رطوبت آن است. البته هر کیف و کوله‌ای به دلیل دوخته شدن از قطعات کوچک و متعدد، همواره در محل برش و دوخت امکان نفوذ آب را ایجاد می‌کند و تقریباً هیچ کیفی که صددرصد ضدآب باشد نمی‌توان یافت. بااین‌حال به علت نفوذناپذیری بدنه نایلون در برابر خیسی و رطوبت، فروش پارچه کوله پشتی نایلون همواره رو به افزایش بوده تا محصول مناسبی در اختیار محصلان قرار دهد. از آن‌جایی که فرزند شما مجبور است دست‌کم تعدادی کتاب و دفتر یا جزوه و کلاسور را به محل تحصیل ببرد، خرید کیفی که قابلیت ضدرطوبت نداشته باشد صحیح نیست و باید ویژگی فوق را مد نظر قرار داد. البته گاهی یک کاور و پوشش نایلونی نازک هم می‌تواند از کیف‌های غیرنایلونی در برابر آب و باران محافظت کند.

 

سازگاری با انواع آب و هوا

وقتی قرار است در محیط‌های مختلف حضور یابید، یک کیف پلاستیکی شفاف یا کوله‌ای نایلونی بهتر می‌تواند از لوازم شما در برابر آب و هواهای گوناگون مراقبت کند. این‌جا دیگر مسئله فقط باران و رطوبت نیست؛ بلکه شما باید اطمینان پیدا کنید که در هوای طوفانی و پر از غبار یا هنگام بارش برف و سرمای شدید گرفته تا محیط‌های گرم و آفتابی، وسایل همراهتان آسیبی نمی‌بینند. البته یک کیف شفاف کوچک ممکن است محافظ خوبی در برابر نور خورشید نباشد؛ اما اگر می‌خواهید از لوازمتان در برابر آفتاب مراقبت کنید، می‌توانید به سراغ کیف‌های ساخته‌شده از نایلونی ضخیم و غیرشفاف بروید. این پارچه به دلیل جلوگیری از نفوذ هوا، احتمال یخ‌زدگی وسایل در هوای بسیار سرد را هم تا حدی کاهش می‌دهد.

 

کوله پشتیس دانشجویی   کیف مدرسه 1

  کوله پشتی دانشجویی        کوله پشتی مدرسه

 

کیف نایلونی بهتر است یا پلی استر؟

اگر بخواهیم یک کیف مدرسه شفاف و تولیدشده از نایلون را با یک کیف یا کوله پشتی ساخته‌شده از پلی استر مقایسه کنیم، باید ویژگی‌های هر کدام را مد نظر قرار دهیم. در ابتدا باید گفت از آن‌جایی که هر دوی این پارچه‌ها از الیاف پلاستیکی ساخته می‌شوند، شباهت‌های زیادی به هم دارند. به عنوان مثال، هم کیف طلقی مدرسه و هم کوله‌های پلی‌استری دانشجویی در برابر آب نفوذناپذیزند و جزو محصولات سبک‌وزن به شمار می‌روند. بااین‌حال، دوام و استحکام نایلون از پلی استر بیشتر است در عین شفافیت و درخشندگی بالا، شست‌وشوی نسبتاً آسان‌تری دارد. البته به نظر می‌رسد کیف‌های پلی استری نسبت به محصولات نایلونی، در برابر اشعه UV مقاوم‌ترند. بااین‌حال باید هر دوی آن‌ها را از معرض تابش مستقیم و طولانی‌مدت اشعه آفتاب به‌ویژه در ماه‌های گرم سال دور نگه داشت.

 

کوله پشتی نایلون بهتر است یا برزنت؟

به منظور مقایسه کیف پلاستیکی شفاف یا کوله‌پشتی نایلون با یک مدل ساخته‌شده از برزنت، در نظر داشته باشید که هر دوی این پارچه‌ها از نمونه‌های بسیار سبک و مقاوم هستند که کاربرد گسترده‌ای در تولید کیف‌های تحصیلی و غیرتحصیلی دارند. اما اگر تنوع رنگ و یافتن نقش و طرح‌های گوناگون برایتان مهم است، بهتر است به سراغ مدل‌های نایلونی بروید. از طرفی یک کیف شفاف کوچک باز هم سبک‌تر از کیف‌های هم‌اندازه برزنتی است و این ویژگی، همچنان جزو مزیت‌های اصلی نایلون به شمار می‌رود. البته باید گفت حساسیت نایلون به نور خورشید بیشتر از برزنت است و اگر در منطقه‌ای بسیار گرم با نور شدید خورشید زندگی می‌کنید، شاید کیف برزنتی برایتان مناسب‌تر باشد. بنابراین تمام خصوصیات این دو پارچه را مقایسه کنید تا مناسب‌ترین مورد برای خود را بیابید.

 

انواع نایلون کیفی

وقتی حرف از خرید و انتخاب کیف مدرسه شفاف به میان می‌آید، شاید نوع نایلون استفاده‌شده در آن کاملاً مشخص نباشد. همان‌طور که قبلاً هم اشاره شد، پارچه‌های نایلونی نمونه‌های مختلفی دارند که گاهی از نظر ویژگی‌های ساختاری و گاهی از نظر مؤلفه‌های ظاهری با یکدیگر متفاوتند. بخشی از این تفاوت‌ها هم به تفاوت در تولید الیاف نایلون توسط تولیدکننده‌های مختلف برمی‌گردد. به عبارت دیگر ممکن است شما کیف طلقی مدرسه را از دو برند گوناگون بخرید و در هر کدام از آن‌ها ویژگی‌های متمایزی پیدا کنید. نوع نایلون این برندها با نام‌های مشهوری همچون کوردورا، ریپ استاپ، نایلون بالستیک و… شناخته می‌شود که در بین مشتریان ثابت و همیشگی‌شان کاملاً شناخته‌شده است و حتی بعضی از آن‌ها به امضای اختصاصی برند یا مارک خود تبدیل شده‌اند.

کوله پشتی دانشجویی اسپرت نایلون

 

نایلون بالستیک

حتماً در میان مدل‌های خاصی از کوله پشتی مدرسه وارداتی نایلونی نام نایلون بالستیک به گوشتان خورده است. تاریخچه تولید چنین نایلونی به زمانی برمی‌گردد که قرار بود یک پارچه مقاوم برای پوشش سربازان در زمان جنگ تولید شود. هرچند پارچه مذکور کارایی لازم را در نبردهای رودررو نداشت، اما توانست در صنعت کیف و کوله به سرعت حای خود را باز کند. حالا حتی کیف مدرسه کیوت نایلونی شما هم ممکن است از نایلون بالستیکی ساخته شده باشد که به دلیل بافت ویژه و متفاوتش، استحکام و مقاومت زیادی دارد و طول عمر و ماندگاری محصول را برای مدتی طولانی تضمین می‌کند. این پارچه دوام زیادی در برابر فرسایش از خود نشان می‌دهد و به سرعت فرسوده و نابود نمی‌شود، بنابراین ممکن است قیمت آن در مقایسه با برخی دیگر از انواع نایلون کمی بیشتر باشد.

 

ریپ استاپ

گاهی می‌توان در میان نمونه‌هایی از کوله پشتی دانشجویی اسپرت نایلونی به مدل‌هایی دست یافت که استحکام بالای آن‌ها یادآور کوله‌های ورزشی و کوهنوردی است. چنین کیف‌هایی، از مجموعه‌ای از الیاف پلاستیکی مقاوم ساخته می‌شوند که به ریپ استاپ معروفند. در واقع نمی‌توان گفت که ریپ‌استاپ نوعی نایلون است، بلکه به نمونه‌های ویژه‌ای از پارچه‌های پلاستیک اشاره دارد که به شدت محکم و مقاوم می‌باشند. در فروش پارچه کوله پشتی نایلون معمولاً انواع ریپ استاپ با استقبال زیادی مواجه می‌شود و در فروشگاه‌های تخصصی کیف هم می‌توان محصولات ساخته‌شده از آن‌ها را دید. می‌توان گفت به‌جز در برابر آسیب‌های بسیار جدی و شدید، پارچه ریپ‌استاپ هیچ‌گاه پاره نمی‌شود و با داشتن ماندگاری و طول عمر زیاد، تا چندین سال مثل روز اول کار می‌کند.

 

کوردورا

پیش از آن‌که کیف پلاستیکی شفاف یا کوله نایلونی مات دلخواهتان را بر اساس ویژگی‌های ظاهری‌اش سفارش دهید، بهتر است با خصوصیات نایلون کوردورا هم آشنا شوید. پارچه ویژه کوردورا که در برندی به همین نام به وفور استفاده می‌شود، با نخی بافته شده که بسیار محکم‌تر و بادوام‌تر از نخ نایلون می‌باشد. شاید استفاده از چنین پارچه‌ای در تولید یک کیف شفاف کوچک چندان مهم به نظر نرسد، اما اگر قرار است در کوله‌پشتی دانشجویی یا دانش‌آموزی‌تان وسایل مهمی مانند لپ‌تاپ حمل کنید بهتر است به سراغ نایلون‌های محکم‌تر بروید. لازم به ذکر است که برای شناسایی نوع نایلون استفاده‌شده در کیف می‌توان به مشخصات محصول در برچسب اصلی آن یا اطلاعات درج‌شده در کاتالوگ مراجعه کرد و در غیر این صورت، راهنمایی‌های لازم را از فروشنده کیف دریافت نمود.

 

کیف طلقی مدرسه

 

چگونه از کیف های نایلونی مراقبت کنیم؟

اگرچه گفته شد که یک کیف مدرسه شفاف یا یک کوله نایلون دانشجویی آلودگی‌پذیری کمی دارند و به راحتی شسته می‌شوند، اما در هر حال لازم است مراقبت‌های جدی و اصولی نسبت به این نوع کوله پشتی و کیف نیز انجام گیرد. همان‌گونه که قبلاً اشاره شد، کیف‌های نایلونی را نباید با آب بسیار داغ بشویید یا از شوینده‌های شیمیایی بسیار قوی استفاده کنید. همچنین کیف طلقی مدرسه نیازی به اتوکشی ندارد و اغلب اصلاً دچار چین و چروک نمی‌شود؛ بااین‌حال در صورت چروکیدگی می‌توانید ابتدا آن را بشویید و سپس در سطح صافی بگذارید تا بدون چین‌ها و تاخوردگی‌هایش خشک شود. در صورت نیاز به حمل اشیای تیز و برّنده در کوله، ابتدا آن‌ها را درون یک کاور محکم و مقاومی بگذارید. لوازم شکستنی را نیز بدون جعبه محافظ مخصوصشان در کیفتان قرار ندهید.

 

قیمت کوله های نایلونی چقدر است؟

پس از مقایسه قیمت مدل‌های ایرانی و خارجی خواهید دید که معمولاً کوله پشتی مدرسه وارداتی نایلونی هزینه بالاتری در مقایسه با محصولات داخلی دارد. این موضوع بیشتر ناشی از شهرت مارک محصول است و برای مقایسه کیفیت آن‌ها باید ویژگی‌های مختلفی که در این مقاله به آن‌ها اشاره شد را در نظر بگیرید. بااین‌حال همواره یک کیف مدرسه کیوت نایلونی مبلغ کمتری نسبت به مدل‌های مشابه ساخته‌شده از پارچه‌های دیگر دارد و این موضوع کمک می‌کند تا محصولات نایلونی برای خریدارانی با بودجه‌های مختلف مناسب باشد.

 

کیف پلاستیکی شفاف

 

سخن پایانی

فرقی نمی‌کند به دنبال یک کوله پشتی دانشجویی اسپرت نایلونی باشید یا یک کیف کودکانه نایلونی برای مدرسه بخواهید؛ در هر حال انتخاب این جنس پارچه ویژگی‌های شگفت‌انگیزی را در اختیارتان قرار می‌دهد که تنوع بالای طرح و رنگ تا قابلیت‌هایی همچون سبک و بادوام بودن و بدنه‌ی ضد آب را شامل می‌شود. حتی اگر سری به پارچه‌فروشی‌ها بزنید می‌بینید که فروش پارچه کوله پشتی نایلون در صدر پرطرفدارترین پارچه‌های تولید کیف قرار دارد که همین موضوع نشان‌دهنده استقبال و اعتماد مشتریان و رضایت آن‌ها از خصوصیات منحصربه‌فرد پارچه نایلون کیفی است.

 

کوله پشتیس دانشجویی   کیف مدرسه 1

  کوله پشتی دانشجویی        کوله پشتی مدرسه

 

 

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.