خرید بهترین کیسه خواب و نحوه بستن آن به کوله پشتی های کوهنوردی

کیفچه
آخرین بروز رسانی: 30 شهریور 1403
بدون دیدگاه
4 دقیقه زمان مطالعه
نحوه بستن کیسه خواب به کوله پشتی کوهنوردی

خرید بهترین کیسه خواب و نحوه بستن آن به کوله پشتی های کوهنوردی

 

به ظاهر ساده اما در واقع بسیار مهم است! نحوه بستن کیسه خواب به کوله پشتی کوهنوردی برای اغلب کوهنوردان تازه‌کار و آماتور یک چالش به حساب می‌آید؛ زیرا باید بتوانند علاوه بر کاهش حداکثری حجم کیسه یا چادر سفری و جای دادن آن در بخش مناسبی از کوله، این کار را در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام دهند. عدم آشنایی با نحوه استفاده از کیسه خواب کوهنوردی می‌تواند شما را در سفرهای طبیعت‌گردی و کوهپیمایی دچار مشکل کند و لذت اقامت شبانه در فضای دلپذیر کوهستان را از شما بگیرد. از آن‌جایی که اغلب کوله‌های کوه نوردی دارای محل مشخصی برای کیسه خواب هستند یا چنین کیسه‌ای را به‌طور ضمیمه بر روی خود دارند، در این بخش از سایت کیفچه می‌خواهیم به معرفی انواع مدل‌های این محصول و آموزش طرز استفاده از آن بپردازیم.

 

 

برای دیدن و خرید انواع کوله پشتی با ظرفیت های گوناگون و برندهای مختلف از این لینک استفاده کنید:

آیکون کوله کوهنوردی

 

کیسه و چادرهای مسافرتی چیستند؟

حتماً شما هم حین خرید انواع کوله‌ها متوجه چادر مسافرتی کوله پشتی کوهنوردی در بسیاری از نمونه‌های ایرانی یا خارجی شده‌اید. کوله‌های تخصصی کوهپیمایی معمولاً دارای کیسه خواب یک نفره یا فضای مناسب برای حمل چادر کوچک هستند. چادر و کیسه استراحت، جزو لوازم ضروری کوهنوردها به‌ویژه برای سفرهای بیش از یک روز به شمار می‌روند. این کیسه‌ها با کمک به تنظیم دما در محیط‌های سرد و حفاظت در برابر باران یا حشرات می‌توانند امکان یک خواب راحت در طبیعت را فراهم سازند و از طرفی، وزن سبک و قابلیت حمل آسانی دارند.

 

نحوه استفاده از کیسه خواب کوهنوردی

 

 

ساختار کیسه های خواب کوهنوردی

پیش از آن که به دنبال چادر مناسب برای کوله پشتی کوهنوردی باشید یا بخواهید قیمت کیسه خواب ایرانی کوهنوردی را با مدل‌های خارجی مقایسه کنید، بهتر است با ساختار هر کدام آشنا شوید تا بدانید چه محصولی برایتان مناسب‌تر است. بدیهی است که قرار دادن کیسه‌های خواب در کوله‌پشتی کوهنوردی ساده‌تر از حمل چادر مسافرتی می‌باشد. از طرفی بیشتر کیسه های خواب از دو لایه پارچه که بین آن‌ها با الیاف یا پر پوشانده شده، ساخته شده‌اند. این ویژگی همانند عایق عمل می‌کند و با داشتن یک زیپ سرتاسری می‌تواند به حفظ دمای داخل کیسه در حین خوابیدن کمک کند.

 

ضرورت حمل چادر در صعود به کوه

فرقی نمی‌کند یک کیسه خواب ارزان ایرانی بخرید یا به دنبال یک چادر حرفه‌ای تک نفره برای کمپینگ و طبیعت گردی باشید، در هر حال خرید چنین وسیله‌ای جهت رفتن به کوهستان ضروری است. در صعود به قله‌های مرتفع به دلیل مسافت طولانی، ممکن است کوهپیمایی بیش از یک روز طول بکشد و شما نیاز به اقامت شبانه خواهید داشت. حتی در صعودهای چندساعته هم به دلیل ناپایداری هوای کوهستان و احتمال بارندگی‌های ناگهانی، چادر به کمکتان می‌آید. بنابراین حین خرید کوله دلخواهتان باید از توانایی آن برای حمل کیسه‌های استراحتی مطمئن شوید.

 

آیا می توان چادر را به صورت جداگانه حمل کرد؟

اگرچه معمولاً قیمت کیسه خواب کوهنوردی در مقایسه با سایر تجهیزات کوهپیمایی زیاد نیست؛ اما برخی افراد می‌پرسند چه ضرورتی دارد که کوله‌ای با یک کیسه تخصصی خواب بخریم و آیا می‌توان از چادرها یا کیسه‌های جداگانه، صرفاً در برخی از طبیعت‌گردی‌ها استفاده کرد؟ باید گفت با وجود آن که نمونه‌های مجزایی هم در بازار وجود دارد، شما در حین انتخاب هر چادر اقامتی یا کیسه‌ای باید مطمئن شوید که می‌توانید آن را در بخش مناسبی از کوله پشتی خود قرار دهید. در کوتاه‌ترین کوهپیمایی‌ها هم وسایل زیادی لازم است و بردن کوله ضرورت دارد؛ اما حمل یک وسیله حجیم دیگر مانند چادر در دست موجب سختی راه رفتن و حتی به هم خوردن تعادل شما خواهد شد.

 

انواع کیسه خواب کوهنوردی

امروزه در بازار، از کیسه خواب پتویی کوهنوردی گرفته تا کیسه‌های گرد و مومیایی یافت می‌شود. در انتخاب هر یک از انواع این کیسه‌ها باید علاوه بر شرایط آب و هوایی مقصد، مواردی همچون راحتی حمل آن در کوله‌های طبیعت‌گردی یا کوه‌نوردی و نیز امکانات و قابلیت‌های هر کدام را مد نظر قرار داد. به طور کلی کیسه‌های قابل جابجایی در کوله‌پشتی کوه‌نوردی را می‌توان از نظر شکل ظاهری و کاربرد، به دسته‌های مختلفی تقسیم‌بندی کرد. اغلب این کیسه‌ها و چادرها یک نفره هستند و برخی نیز دو نفره می‌باشند. کیفیت مواد اولیه به‌کاررفته در آن‌ها، اندازه و سایز، وزن سبک یا سنگین، رنگ و طرح و… نیز در این مدل‌ها با یکدیگر متفاوت است.

 

انواع کیسه خواب کوهنوردی

 

کیسه های نظامی

بسیاری از اوقات، قیمت کیسه خواب نظامی حتی از مدل‌های دیگر کمتر است و با وجود ویژگی‌های خوب و ممتاز می‌تواند در موقعیت‌های گوناگونی استفاده شود. این کیسه‌ها حجم نسبتاً کم و وزن سبکی دارند و نه‌تنها در کوله‌های تاکتیکال یا کوهنوردی، بلکه در کوله‌های ساده‌تر با ابعاد متوسط هم جای می‌گیرند. البته اگر با نحوه بستن کیسه خواب به کوله پشتی کوهنوردی آشنا نباشید ممکن است نتوانید آن را در یک کوله سایز متوسط نیز جای دهید. اما با این حال، این دسته از کیسه‌ها به ظاهر ساده و ساختار کاربردی خود شناخته می‌شوند که اغلب بدنه ضد آب و عایقی خوب دارند.

 

کیسه مخصوص کوه

کوهنوردان حرفه‌ای به خوبی با نحوه استفاده از کیسه خواب کوهنوردی آشنا هستند و قابلیت‌های آن را نیز کاملاً می‌شناسند. کیسه‌هایی که به‌طور ویژه برای استفاده در آب و هوای کوهستان ساخته می‌شوند، گرم‌تر و حتی سبک‌ترند تا به راحتی در ارتفاعات و مسیرهای طولانی یا صعب‌العبور قابل حمل باشند. نمونه‌های باکیفیت و مرغوب این کیسه‌ها را می‌توان برای استفاده در دمای منفی ۱۰ تا منفی ۴۰ درجه سلسیوس هم تنظیم کرد و در آب و هوای بارانی به کار برد. این کیسه‌ها غالباً استوانه‌ای و مانند پیله پروانه هستند و یک یا چند لایه عایق قوی و مقاوم در خود دارند.

 

کیسه طبیعت گردی

اگر به دنبال یک مدل معمولی از چادر مسافرتی کوله پشتی کوهنوردی یا می‌خواهید کیسه‌ای نه‌چندان تخصصی را برای کوهنوردی‌های سبک با خود ببرید، به سراغ کیسه خواب طبیعت گردی بروید. کیسه‌های طبیعت‌گردی یا آفرود چندان کم‌حجم و سبک وزن نیستند چون بیشتر با وسیله نقلیه حمل می‌شوند، اما در مقایسه با چادر مناسب برای کوله پشتی کوهنوردی دارای زیپ و پارچه مرغوب با توانایی بالا در حفظ دمای درون کیسه می‌باشند. استفاده از جنس الیاف موجب قیمت به‌صرفه و اقتصادی این کیسه‌ها می‌شود و برای سفرهای گروهی گزینه مناسبی خواهد بود.

 

کیسه خواب پر

اگر به دنبال یک کیسه خواب منفی ۲۰ درجه کوهنوردی می‌گردید که بتواند هوای گرم و دمای مناسب را برای مدتی طولانی حفظ کند، به سراغ کیسه‌خواب‌های حاوی پر پرندگان بروید. این کیسه‌ها که دارای عایقی حاوی پر اردک، غاز سفید، قو و… هستند، قدرت بسیار زیادی جهت حفظ گرما دارند و در عین حال به دلیل حجم کمتر و وزن سبک‌تر، به سادگی در کوله پشتی های کوهنوردی حمل می‌شوند. لازم به ذکر است که به دلیل همین ویژگی‌ها، قیمت این محصول نسبت به مدل‌های دیگر همچون کیسه‌های الیافی کمی گران است؛ اما ماندگاری و دوام خوبی دارد.

 

کیسه های الیافی

همان‌طور که قبلاً اشاره شد، انواعی از کیسه خواب دو نفره کوهنوردی یا کیسه‌های تک‌نفره وجود دارد که با الیاف ساخته می‌شود. منظور از الیافی بودن این کیسه‌ها، پر شدن آن‌ها از الیاف پلی استر است با ممانعت از خروج هوای گرم یا ورود هوای سرد، به حفظ دمای داخل کیسه کمک می‌کند. قیمت کیسه خواب ایرانی کوهنوردی از جنس پلی استر، تفاوت چندانی با مدل‌های غیرایرانی ندارد و تمام مدل‌های این جنس دارای وزن و حجم بیشتری نسبت به کیسه‌های پرشده از پَر هستند. اما از مزایای آن‌ها باید به قیمت ارزان و مناسب، محافظت در برابر رطوبت و همچنین خشک شدن سریع اشاره کرد.

 

کیسه خواب مومیایی

در میان مدل‌هایی از کیسه خواب ارزان ایرانی تا نمونه‌های مدرن و گران قیمت خارجی، می‌توان انواع زیادی از کیسه‌های مومیایی‌شکل را دید. علت این نامگذاری، پیچیدن محکم کیسه به دور بدن همانند یک مومیایی است که مانع از گردش هوا و اتلاف انرژی می‌گردد. در این کیسه‌ها، قسمت انتهایی کاملاً گرد و جمع‌شده است به نحوی که فقط پاها در آن قرار می‌گیرد و فضای خالی باقی نمی‌مانند. چنین کیسه‌ای اگرچه دما را به خوبی حفظ می‌کند، اما امکان حرکت راحت دست‌ها و پاها را فراهم نمی‌آورد و بنابراین نمی‌توان حین خواب، آزادی کافی برای جابجا شدن را داشت.

 

کیسه پتویی خواب

اگر کیسه‌های تنگ مومیایی را دوست ندارید، کیسه خواب پتویی کوهنوردی را امتحان کنید. این مدل همان‌طور که از نامش پیداست، در ظاهر شبیه به یک پتوی وسیع و گشاد طراحی و ساخته می‌شود و بنابراین راحت‌تر می‌توان درون آن حرکت کرد. کیسه‌های پتویی به شکل مستطیل هستند و مانند این است که دو پتو در زیر و رو قرار گرفته و با یک زیپ به هم متصل شده‌اند. قیمت کیسه خواب کوهنوردی در این مدل‌ها کاملاً متنوع است و تقریباً برای افرادی با هر بودجه و توان مالی امکان خرید آن وجود دارد. البته حجم آن نیز از مدل‌های استوانه‌ای بیشتر می‌باشد.

 

کیسه دو نفره

هنگامی که بتوانید نحوه بستن کیسه خواب به کوله پشتی کوهنوردی را یاد بگیرید، دیگر فرقی نمی‌کند کیسه‌ای یک نفره بخرید یا دو نفره. اگرچه بیشتر طبیعت‌گردها و کوهنوردها ترجیح می‌دهند کیسه و چادر تک نفره به همراه داشته باشند تا هم ساده‌تر آن را حمل کنند و هم به تنهایی از آن استفاده نمایند، اما مدل‌های دونفره نیز برای علاقه‌مندان ساخته شده‌اند. این کیسه‌ها که بیشتر در آفرود و کویرنوردی به کار می‌روند تا کوهستان، شبیه به مدل‌های پتویی هستند و عرضی دو برابر عرض مدل‌های یک‌نفره دارند. بنابراین دو نفر می‌توانند به راحتی از آن استفاده کنند.

 

کاربرد کوله های مجهز به کیسه خواب در کوهستان

توضیح دادیم که کوهنوردان نیاز دارند نحوه استفاده از کیسه خواب کوهنوردی را بیاموزند و آن را در صعودهای حرفه‌ای و طولانی‌مدت خود به کار ببرند. اصلی‌ترین دلیل همراه داشتن کیسه یا چادر خواب در کوله‌ی کوهنوردی، کمک به تنظیم دما در شرایط آب و هوایی سرد و برفی یا بروز یخبندان است. علاوه بر آن، چادر مسافرتی کوله پشتی کوهنوردی یا کیسه‌ی خواب می‌بایست با بدنه ضدآب و ضدرطوبت خود از خیس شدن فرد در زیر باران جلوگیری کند. محافظت در برابر حشرات خطرناک در حین استراحت، کاربرد دیگری بود که در ادامه مورد بررسی قرار می‌گیرد.

 

کیسه خواب منفی ۲۰ درجه کوهنوردی

 

تنظیم دما

اگر بخواهید یک کیسه خواب خوب یا چادر مناسب برای کوله پشتی کوهنوردی بخرید، باید به بازه تنظیم دمای آن توجه کنید. روی بدنه‌ی اغلب کیسه‌های مخصوص کوه حدود ۲ تا ۴ دمای مختلف درج شده که می‌تواند معیار انتخاب بهترین مدل باشد. یکی از این اعداد متعلق به دمای راحتی است که بیشترین دمایی که می‌توان با زیپ باز و بدون عرق کردن در کیسه خوابید را نشان می‌دهد. عدد دیگر مربوط به دمای حد است که حداکثر دمای قابل کنترل برای خوابیدن راحت در فشار سرما را نشان می‌دهد. دمای نهایت هم نشان‌گر دمایی است که می‌تواند فرد را در یک شبانه روز کوهستان، زنده نگه دارد.

 

خاصیت ضد آب

بر کسی پوشیده نیست که انواع کیسه خواب کوهنوردی می‌بایست خاصیت ضد آب داشته باشند. حتی اگر قرار باشد در فصل‌های گرم سال به ارتفاعات صعود کنید، نمی‌توانید مطمئن باشید که روی قله هم هوا گرم و آفتابی است. همواره احتمال بارش ناگهانی باران یا مواجهه با رگبارهای فصلی وجود دارد. لازم است بدون توجه به قیمت کیسه خواب نظامی یا ظاهر آن‌ها، مدلی بخرید که کاملاً ضد رطوبت باشد. در این صورت حتی می‌توانید روی سطوح خیس هم از آن استفاده کنید و در صورت بارندگی شدید، سایر تجهیزات همچون کوله پشتی کوهنوردی‌تان را هم داخل آن بگذارید.

 

محافظ حشرات

تفاوتی ندارد که یک کیسه خواب منفی ۲۰ درجه کوهنوردی داشته باشید یا یک چادر معمولی یک‌نفره، در هر حال می‌توانید از آن به عنوان محافظ در برابر حشرات خطرناک یا مزاحم استفاده کنید. این موضوع، حین خواب شبانه که متوجه شرایط دور و بر خود نیستید اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. در طبیعت ممکن است انواع مار، عقرب، رتیل و حشرات مزاحم نظیر پشه، زنبور، سوسک، مارمولک و… وجود داشته باشد که حتی پوشیدن لباس‌های پر از چفت و بست هم به راحتی مانع نزدیکی آن‌ها به بدن نمی‌شود. بنابراین یک چادر یا کیسه خواب مخصوص کوهنوردی می‌تواند بهترین گزینه باشد.

 

بهترین اندازه کوله کوهنوردی برای حمل کیسه خواب

در شرایطی که بخواهید کیسه خواب دو نفره کوهنوردی با خود به کوهستان ببرید، باید از بزرگ‌ترین کوله‌های کوهپیمایی جهت قرار دادن کیسه در داخل کوله استفاده کنید؛ مگر آن‌که قصد نصب کیسه خواب و چادر بر بدنه بیرونی کوله پشتی را داشته باشید. بهتر است بدون توجه به قیمت کیسه خواب ایرانی کوهنوردی یا کیسه‌ها و چادرهای کمپینگ خارجی، مدلی را بخرید که با سایز کوله شما متناسب باشد. در کوله‌های طبیعت‌گردی بسیار کوچک نیز امکان نصب هیچ‌گونه کیسه خوابی وجود ندارد و این نکته باید هنگام انتخاب ابعاد کوله مورد توجه قرار گیرد.

 

کیسه خواب دو نفره کوهنوردی

 

خرید ست کوله و کیسه خواب کوهپیمایی

شاید در مدل‌های کیسه خواب ارزان ایرانی یا نمونه‌های ساده‌ی خارجی چنین قابلیتی را مشاهده نکنید، اما بسیاری از تولیدکننده‌ها تلاش می‌کنند برای هر نمونه از کوله‌های مخصوص کوهنوردی خود، یک کیسه خواب یا چادر مسافرتی ست و هماهنگ نیز طراحی نمایند. این هماهنگی می‌توانند شامل جنس همسان کیسه و کوله یا رنگ و نقش مشابه آن‌ها باشد. اگر ست شدن تجهیزات کوهنوردی برایتان مهم است، بهتر است کوله‌هایی بخرید که کیسه‌ی سر خود داشته باشند.

 

نحوه بستن کیسه خواب به کوله پشتی کوهنوردی

اکنون ممگن است این سؤال پیش بیاید که نحوه استفاده از کیسه خواب کوهنوردی چگونه است و آن را باید در کجای کوله قرار داد؟ واضح است که اگر کوله پشتی شما دارای یک کیسه ضمیمه باشد، محل دقیق و مناسبی نیز برای جای‌دهی آن در نظر گرفته شده که حین خرید مشخص است و می‌توانید از همان مکان استفاده کنید. اما در صورتی که چادر یا کیسه را به‌طور مجزا خرید باشید، بهترین مکان برای جای‌دهی آن درون کوله کجاست؟ آیا باید کیسه را داخل محفظه اصلی گذاشت یا روی بدنه‌ی کوله بست؟ بهتر است کیسه خواب در بالای کوله پشتی باشد یا پایین آن؟

 

گذاشتن در داخل کوله

یک راه‌حل ساده این است که چادر مسافرتی کوله پشتی کوهنوردی را درون محفظه اصلی آن بگذارید. در شرایطی که چادر یا کیسه خواب را بتوان به بهترین شکل ممکن فشرده و بسته‌بندی کرد تا حجم کمی بگیرد، این راهکار به خوبی عمل می‌کند و امکان قراردهی سایر وسایل در فضای اضافی کوله را هم فراهم می‌آورد. لازم به ذکر است که قرار دادن کیسه‌های کوچک در داخل کوله پشتی کوهپیمایی، از انباشتن وسایل بر بدنه بیرونی آن جلوگیری می‌کند و ضمن توزیع بهتر وزن کوله، مانع از به هم خوردن تعادل در حین حرکت (به ویژه در ناهمواری‌های کوهستان) می‌شود.

 

گذاشتن روی در کوله

اگر حتی با وجود انتخاب چادر مناسب برای کوله پشتی کوهنوردی نمی‌توانید آن را به سادگی در درون کوله جای دهید، از فضای روی درب کوله پشتی استفاده کنید. پس از آن که کوله‌تان را با تمام تجهیزات ضروری پر کردید، چادر استراحتی خود را جمع کنید یا کیسه خواب پتویی کوهنوردی را کاملاً تا نمایید و سپس روی در اصلی کوله‌پشتی در قسمت بالایی ببندید. برای بسته کیسه بر روی در، می‌توانید از طناب محکم و باریک استفاده کنید. بخشی از طناب را از بندهای دوشی بگذرانید و بخشی را از میان حلقه‌های سطح بدنه‌ی کوله عبور دهید تا چادر را محکم نگه دارد.

 

استفاده از تسمه فشرده ساز

یکی از عوامل اثرگذار روی قیمت کیسه خواب کوهنوردی و قیمت کوله‌پشتی مخصوص آن، تجهیزات اضافه و جانبی در آن‌ها است. امروزه بیشتر کوله‌های مدرن کوهنوردی دارای تسمه‌های فشرده‌ساز در سراسر بدنه هستند که امکان فشرده کردن کوله درصورت وجود فضای خالی یا حتی افزایش حجم کوله درصورت استفاده از لوازم زیاد را فراهم می‌کنند. اگر کوله‌ی شما هم شامل چنین تسمه‌هایی است، آن‌ها را کمی شل کنید تا فضای خالی مناسبی در بین‌شان ایجاد شود. سپس کیسه‌ی تاشده را پشت‌شان بگذارید و محکم ببندید تا بدین ترتیب بتوانید در امنیت کامل، کیسه و چادر را در مناطق صعب‌العبور جابجا کنید.

 

استفاده از سیم بانجی

گاهی برخی از انواع کیسه خواب کوهنوردی به قدری حجیم هستند که امکان حمل آن‌ها در داخل کوله پشتی وجود ندارد. از طرفی ممکن است کوله پشتی شما فاقد تسمه‌های فشرده‌ساز در بدنه‌ی خود باشد. در چنین شرایطی می‌توان از سیم‌های بانجی استفاده کرد. این اقدام در شرایطی مانند استفاده از مدل‌های قیمت کیسه خواب نظامی که فاقد تسمه هستند یا حمل چادرهای دونفره بزرگ که پشت تسمه‌ها جا نمی‌گیرند، کمک‌کننده خواهد بود. ابتدای سیم را به حلقه‌ای از کوله ببندید، کیسه را روی بدنه کوله بگذارید و سپس سیم را چند دور به دور کوله پشتی بپیچید و محکم گره بزنید.

 

بهترین محل بستن کیسه خواب بر روی کوله کوهنوردی

چه بخواهید یک کیسه خواب منفی ۲۰ درجه کوهنوردی را روی بدنه کوله‌تان ببندید و چه یک چادر مسافرتی تک‌نفره و کوچک را، شاید این سوال پیش بیاید که بهترین محل بستن کیسه و چادر در کجای کوله است و آیا باید آن را به سطح بالایی کوله بست یا به سطح پایینی آن؟ باید گفت این مسئله کاملاً به شکل و مدل کوله کوهنوردی شما وابسته است و نمی‌توان راهکار یکسانی داد. اگر کوله‌تان جیب استوانه‌ای بزرگی در پایین یا بالای خود دارد، کیسه را پس از لوله کردن در همان جیب بگذارید. در غیر این صورت، آن را به محلی ببندید که جابجا کردن کوله و سایر تجهیزات را برایتان دشوار نکند.

 

چادر مسافرتی کوله پشتی کوهنوردی

 

بهترین برندهای ایرانی

در صورتی که بین تولیدات ایرانی به دنبال کیسه خواب دو نفره کوهنوردی یا مدل‌های یک‌نفره می‌گردید، محصولات باکیفیتی پیدا خواهید کرد که غالباً با آب و هوای مناطق مختلف ایران سازگار شده‌اند. این کیسه‌ها و چادرها معمولاً توسط برندهایی ساخته می‌شوند که در تولید کوله‌های تخصصی کوهپیمایی هم فعالیت دارند و از این رو، به سادگی نحوه بستن کیسه خواب به کوله پشتی کوهنوردی را نیز به مشتریان خود آموزش می‌دهند. تعدادی از این مارک‌ها عبارتند از:

  • فرینو (Ferrino)
  • قایا (Gaya)
  • سالیوا (Salewa)
  • دنا (Dena)

 

بهترین برندهای خارجی

اگر در سایت‌های خارجی به دنبال نحوه استفاده از کیسه خواب کوهنوردی گشته باشید، احتمالاً به تارنمای بسیاری از تولیدکنندگان تجهیزات کوهپیمایی ازجمله انواع کوله‌های تخصصی دست یافته‌اید. برندهای غیر ایرانی مطرحی در این حوزه مشغول به فعالیت هستند که از ویژگی‌های تولیدات آن‌ها باید به کیفیت بالا و زیبایی ظاهری قابل قبول اشاره کرد. برخی از این برندها شامل موارد زیر می‌باشند:

 

سخن پایانی

این نکته را هرگز فراموش نکنید که چادر مسافرتی کوله پشتی کوهنوردی از مهم‌ترین و ضروری‌ترین تجهیزات سفر به کوهستان است. از طرفی حمل آن (به دلیل وزن و حجم نسبتاً زیاد) موجب بروز دغدغه‌هایی در خریداران می‌شود. بدین منظور، کوله‌های تخصصی کوهنوردی با شکل و شمایلی جدید ساخته شدند تا قابلیت نصب و حمل آسان یک کیسه خواب یا چادر مناسب برای کوله پشتی کوهنوردی را داشته باشند. لازم است حین خرید کوله مورد نظرتان این ویژگی را در محصول در نظر بگیرید و مناسب‌ترین مدل را انتخاب کنید.

 

 

برای دیدن و خرید انواع کوله پشتی با ظرفیت های گوناگون و برندهای مختلف از این لینک استفاده کنید:

آیکون کوله کوهنوردی

 

 

 

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.