کدام جنس چمدان های خلبانی برای سفرهای من بهتر است؟

کیفچه
آخرین بروز رسانی: 28 مهر 1403
بدون دیدگاه
5 دقیقه زمان مطالعه
انواع جنس چمدان خلبانی

کدام جنس چمدان های خلبانی برای سفرهای من بهتر است؟

 

از شمال تا جنوب، از سفرهای داخلی تا خارجی، آیا انواع جنس چمدان خلبانی را می‌توان استفاده کرد؟ این پرسشی است که پیش از خرید هر مدل از چمدان‌های مسافرتی در ذهن خریداران شکل می‌گیرد. چمدان‌ها ابزار اصلی حمل لوازم سفر هستند که غالباً در محیط باز و هوای آزاد جابجا می‌شوند؛ بنابراین بدیهی است که یک چمدان خلبانی پلی کربنات برای نوعی از آب و هوا مناسب باشد و یک چمدان پایلوت چرمی برای جغرافیای دیگری توصیه شود. امروزه از پارچه‌ها و مواد مختلفی با قیمت و کیفیت‌های گوناگون برای تولید چمدان‌های کوچک هواپیما استفاده می‌شود. با کیفچه همراه باشید تا ببینیم چه جنسی –از فایبرگلاس و ABS تا نایلون و پلی استر– برای سفر شما مناسب‌تر است؟

 

 

برای دیدن و خرید انواع چمدان خلبانی با انوع جنس و کاربرد و برندهای مختلف از این لینک استفاده کنید:

                                                                                        چمدان خلبانیچمدان مسافرتی

 

چمدان خلبان چیست؟

اگر دائم در سفر هستید، حتماً برای یک بار هم که شده به دنبال چمدان خلبانی ABS یا چمدان‌های کابین سایز محکم و جمع و جور در فروشگاه‌های کیف و چمدان گشته‌اید. منظور از چمدان خلبان، نوعی از کیف‌های سفری کوچک اما جادار و کاربردی است که غالباً چرخ دار بوده و حمل آسانی دارد. این نوع چمدان به دلیل ابعاد و اندازه کوچکی که دارد به راحتی در کابین هواپیما جا می‌گیرد و به وفور توسط مهماندار و خلبانان استفاده می‌شود. بااین‌حال چمدان‌های پایلوت هم از مواد مختلفی ساخته می‌شوند که ویژگی‌های کاملاً متفاوتی را در آن‌ها ایجاد می‌کند و می‌توان محصول نهایی را در دو گروه سافت کیس (نرم بدنه) یا هارد کیس (سخت بدنه) جای داد.

 

انواع جنس چمدان خلبانی

 

چمدان های سافت کیس

یکی از پرطرفدارترین مدل‌های سافت کیس، چمدان خلبانی برزنت است. چمدان‌های برزنتی و مدل‌های مشابه همچون پارچه‌ای یا پلی استری، بدنه‌ای انعطاف پذیر با اسکلت فلزی دارند که تا حدودی امکان فشرده شدن یا افزایش حجم را برای جای‌دهی وسایل مختلف در خود فراهم می‌کنند. بنابراین این مدل چمدان برای وسایلی با حجم زیاد ولی نرم (مانند تعداد زیادی لباس) مناسب‌تر می‌باشد. کابین‌سایزهای نرم بدنه معمولاً مقاومت کمتری در برابر فشار و ضربه دارند، اما قیمت آن‌ها هم مقرون به صرفه‌تر است. شست‌وشوی این چمدان‌های خلبان نسبت به مدل‌های سخت بدنه اندکی دشوارتر می‌باشد، ولی خیال کاربر را از عدم شکسته شدن در طول سفر راحت می‌کند.

 

چمدان های هارد کیس

از نمونه‌های هارد کیس باید چمدان خلبانی فایبرگلاس را نام برد که جزو مدل‌های پرفروش به شمار می‌رود. این جنس از چمدان‌ها ضد آب هستند و از لوازم حساس در برابر خیس شدن جلوگیری می‌کنند. همچنین در برابر ضربات معمولی مقاومند و می‌توانند وسایل شکستنی را با ایمنی مناسبی در خود نگه دارند. به عنوان مثال، برای بسته‌بندی و جابجا کردن تعداد زیادی ظرف می‌توان روی این جنس‌ها حساب باز کرد. نکته مهم این است که تمام چمدان‌های سخت‌بدنه خلبانی دارای استحکام یکسانی نیستند و برخی از آن‌ها در برابر ضربات محکم، به سرعت می‌شکنند و عملکرد خود را از دست می‌دهند. بنابراین باید جنس‌های مختلف این محصول را به دقت شناخت.

 

انواع جنس چمدان خلبانی

با توجه به نکات گفته‌شده، در بازار می‌توان از چمدان خلبانی پلی پروپیلن و چمدان‌های پلی‌کربنات تا مدل‌های سنتی آلومینیومی و پارچه‌ای را پیدا کرد. اصلی‌ترین دسته‌بندی این جنس‌ها بر اساس همان میزان سختی و نرمی انجام می‌گیرد؛ اما می‌توان جنس بدنه چمدان‌های پایلوت را طبق ضدآب بودن یا نبودن، سبکی یا سنگینی وزن، دوام و ماندگاری، ضربه‌ناپذیر بودن و… نیز دسته‌بندی کرد. اگر می‌خواهید بدانید برای هر کدام از این ویژگی‌ها چه جنسی از محصول در بازار وجود دارد، باید با خصوصیات مواد رایج نظیر پارچه کتانی، آلومینیوم، پلی استر، انواع نایلون، چرم طبیعی و مصنوعی، ای بی اس، برزنت، پلی کربنات، پلی‌پروپیلن، فایبرگلاس و… آشنا شوید.

 

پارچه

مدل‌های سنتی چمدان‌های سفری همواره چمدان خلبانی پارچه ای را هم در بر می‌گیرد که به کابین‌سایزهای کوچکی از جنس پارچه‌های مستحکم نظیر کتان اشاره دارد. چمدان‌های پارچه‌ای جزو قدیمی‌ترین و اولین جنس‌های چمدان بوده‌اند که انعطاف بالا و قیمت ارزان و مناسب آن‌ها موجب استقبال خریداران می‌شده است. در دوره‌ای این جنس کاملاً از مد افتاد، اما مجدداً به دلیل ویژگی‌های خوبش در طرح‌ها و نقش‌های جدید به بازار عرضه شد. استفاده از پارچه در چمدان‌های بزرگ چندان کاربردی نیست؛ ولی برای مدل‌های کوچک نظیر مدل‌های خلبانی می‌تواند انتخاب خوبی باشد و ضمن ایجاد ظاهری کلاسیک و چشم‌نواز، قابلیت افزایش حجم را هم در اختیار فرد قرار دهد.

 

آلومینیوم

شاید یکی از قدیمی‌ترین مدل‌های هارد کیس هم چمدان خلبانی آلومینیومی باشد. فلز آلومینیوم که به وزن بسیار سبک و در عین حال مقاومت بسیار بالا در برابر زنگ زدگی شهرت دارد، از دیرباز برای ساخت کیف‌ها و چمدان‌های مستحکم استفاده می‌شد. قیمت گران این ماده موجب شده که امروزه چمدان‌های تولیدشده از آن به کالایی لوکس تبدیل شوند؛ اما زیبایی و درخشش ظاهری آن‌ها در کنار ماندگاری چندین ساله، این چمدان‌ها را به محصولی اقتصادی برای افراد کثیرالسفر تبدیل کرده که می‌تواند در سفرهای بی‌شماری به خوبی روز اول، انواع وسایل را برای مسافر جابجا کند. از دیگر ویژگی‌های این جنس باید به ایمنی و مقاومت زیاد در برابر انواع ضربه و آسیب اشاره کرد.

 

چرم

مگر می‌شود به دنبال چمدان‌های لاکچری بود و چمدان خلبانی چرم را از قلم انداخت؟ چمدان‌های مسافرتی چرمی، هم سنتی‌اند و هم مدرن؛ هم سخت‌بدنه‌اند و هم نرم‌بدنه! در واقع چرم طبیعی یک پارچه با قدمت هزاران ساله است که هنوز هم به دلیل ظاهر بسیار شیک و البته دوام چندین ساله، برای تولید انواع کیف و چمدان استفاده می‌شود. چمدان خلبانی چرمی نه آن‌قدر خشک و فاقد انعطاف است که با یک ضربه شکسته شود و نه آن‌قدر نرم است که نتواند ضربه‌های سطحی را هم دفع کند. بنابراین برای افرادی که وسایل اداری نه چندان حساس را به سفرهای کاری می‌برند کاملاً مناسب می‌باشد. لازم به ذکر است که مدل‌های ساخته‌شده از چرم مصنوعی قیمت کمتری نسبت به چرم حیوانی دارند.

 

پلی استر

ترکیبی از هزینه کم، کیفیت قابل قبول و وزن سبک را می‌توان در چمدان خلبانی پلی استر پیدا کرد. مدل‌های پلی استری که در زمره چمدان‌هایی با بدنه نرم قرار می‌گیرند، از نوعی الیاف پلاستیکی ساخته شده‌اند و از این رو وزن زیادی ندارند. از طرفی شستشوی آن‌ها راحت است و همچون چمدان خلبانی نایلونی یا مدل‌های مشابه، ضد رطوبت هستند. پلی‌استر با وجود نرم و ظریف بودن، انعطاف کمتری نسبت به انواع نایلون همچون کوردورا و بالستیک دارد؛ اما برای افرادی که وسایل شکستنی و حساس به ضربه استفاده نمی‌کنند و در عین حال قرار نیست به سفرهای متعدد بروند، گزینه مقرون به صرفه و خوبی محسوب می‌شود.

 

پلی کربنات

با جستجو در محصولات یک فروشگاه کیف و چمدان می‌توان انواع مدل‌های چمدان خلبانی پلی کربنات را پیدا کرد. چمدان‌های پلی کربناتی به دلیل بدنه‌ی سفت و محکم و همچنین تنوع رنگ بسیار زیاد، در سال‌های اخیر فروش چشمگیری داشته و به یکی از جنس‌های محبوب چمدان‌های هواپیما تبدیل شده‌اند. پلی کربنات در مقایسه با سایر هاردکیس‌ها وزن نسبتاً سبک‌تری دارد اما به شدت از ضربات و آسیب‌های خفیف و شدید جلوگیری کرده و ایمنی خوبی برای وسایل شما فراهم می‌کند. به دلیل همین استحکام است که قیمت آن نسبت به جنس‌های مشابه بیشتر می‌باشد و خرید آن برای افرادی که سفرهای زیادی در طول سال می‌روند توصیه می‌شود.

 

ای بی اس

این روزها نام چمدان خلبانی ABS بیش از پیش بر سر زبان‌ها افتاده است. اگرچه هنوز هم از نظر مقاومت نمی‌توان این جنس را با پلی کربنات مقایسه کرد؛ اما وزن بسیار سبک آن نسبت به سایر هاردکیس‌ها در کنار دیگر ویژگی‌های منحصر به فرد، ای بی اس را در زمره جنس‌های پرفروش قرار داده است. ABS که مخفف یک پلیمر سخت و جامد به نام آکریلونیتریل بوتادین استایرن است، به میزان چشمگیری در برابر خراشیدگی و خش مقاومت دارد اما در عین حال، در صورت فشرده شدن می‌تواند دوباره به حالت اول خود برگردد. اگر آژانس هواپیمایی مد نظر شما محدودیت وزن بار سختگیرانه‌ای دارد، بهتر است یک چمدان کوچک کابین سایز از جنس ای بی اس بخرید.

 

برزنت

به علت استفاده زیاد از پارچه‌های برزنتی در صنعت چمدان و کیف، چمدان خلبانی برزنت نیازی به معرفی ندارد. این محصول که در دسته چمدان‌های سافت کیس قرار می‌گیرد، نسبت به مدل‌های پلی استر بادوام‌تر است اما به پای نمونه‌های نایلونی نمی‌رسد. وزن آن به سنگینی هاردکیس‌ها نیست اما کاملاً سبک هم نمی‌باشد. اگر وسایلی با خود به سفر می‌برید که چندان به رطوبت حساس نیستند و در عین حال نیاز به یک محفظه امن و ضربه گیر ندارند، مدل‌های برزنتی به قیمت مناسب خود می‌توانند انتخاب خوبی باشند. لازم به ذکر است که اگرچه برزنت شکستنی نیست، اما احتمال پاره شدن آن در اثر تماس با اشیای تیز وجود دارد و بنابراین باید به خوبی محافظت شود.

 

فایبر گلاس

مشهورترین نام در میان انواع جنس چمدان خلبانی قطعاً فایبرگلاس است. این ماده که نوعی پلاستیک سخت و انعطاف‌ناپذیر در تولید چمدان‌های کوچک و بزرگ به شمار می‌رود، از نفوذ خیسی و رطوبت به وسایل داخل چمدان جلوگیری کرده و به سادگی شسته می‌شود. البته بر خلاف چمدان‌های ABS که با هر ضربه به سرعت شکسته نمی‌شوند، چمدان خلبانی فایبرگلاس ممکن است در اثر آسیب‌های جدی دچار شکستگی شود و عملکرد خود را به طور موقت یا دائم از دست بدهد. بااین‌حال برای سفرهای معمولی کوتاه و بلند و به منظور حمل وسایل شخصی و کاری در طول سفر، مدل‌های کابین‌سایز فایبرگلاسی هم در فهرست بهترین انتخاب‌ها قرار می‌گیرند.

 

پلی پروپیلن

اگر یک چمدان کوچک سخت بدنه و در عین حال اقتصادی می‌خواهید، چمدان خلبانی پلی پروپیلن را امتحان کنید. این هاردکیس‌ها بدنه محکم و بادوامی دارند که در برابر آسیب‌هایی همچون سوراخ شدن، پاره شدن و… از خود مقاومت نشان می‌دهند. ترکیب پلیمری استفاده‌شده در چمدان‌های پلی‌پروپیلنی امکان شست‌وشوی آسان و سریع آن‌ها را فراهم می‌کند و در عین حال طیف رنگی گسترده‌ای –از رنگ‌های خنثی و تیره گرفته تا رنگ‌های فانتزی و پاستلی و شاد– را به نمایش می‌گذارد. در صورتی که می‌خواهید به سفرهای کوتاه با لوازم شخصی و معمولی بروید و از چمدانتان استفاده روزمره داشته باشید، جنس پلی‌پروپیلن را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

 

نایلون

بر خلاف نامش، چمدان خلبانی نایلونی جزو مدل‌های بادوام و مستحکم به شمار می‌رود. نایلون‌های استفاده‌شده در صنعت چمدان‌سازی اغلب در دو گروه باستیک و کوردورا جای می‌گیرند. نایلون بالستیک با وجود ضخیم و مقاوم بودن در برابر پارگی و ساییدگی، انعطاف‌پذیری بالا و شست‌وشوی آسانی دارد؛ هر چند تنوع رنگ آن نسبتاً کم است. اما نایلون کوردورا با وزن سبک‌تر و تنوع رنگی بیشتر نسبت به بالستیک‌ها، گزینه جذاب‌تری است که در انواع زنانه و مردانه و برای سلایق مختلف به فروش می‌رسد. چمدان‌های نایلونی کوردورا در مقابل رطوبت و سایش بسیار مقاومند و در صورت استفاده صحیح، تا چند سال می‌توانند به خوبی روز اول کار کنند.

 

تأثیر جنس بر ویژگی های چمدان خلبان

قبلاً اشاره شد که از یک چمدان خلبانی پارچه ای ویژگی‌های متفاوتی نسبت به چمدان‌های پلاستیکی انتظار می‌رود، و بالعکس. همان‌طور که در معرفی انواع جنس‌های بدنه چمدان‌های خلبانی هم مورد بررسی قرار گرفت، نوع ماده اولیه به‌کاررفته در تولید این محصول روی خصوصیات کلی آن از قبیل نفوذناپذیری در برابر رطوبت، عدم تغییر حالت در برابر نور خورشید، طول عمر و ماندگاری، استحکام بدنه، عدم آسیب‌پذیری از سایش و خراش و ضربه، میزان سهولت شست‌وشو، زیبایی و جلوه ظاهری، بازه قیمت تمام‌شده و… تأثیر می‌گذارد. به عنوان یک مقایسه کوتاه، در ادامه نقش هر یک مواد بررسی‌شده بر روی ویژگی‌های فوق را مرور می‌کنیم.

 

چمدان خلبانی پلی پروپیلن

 

قابلیت ضد آب

واضح است که یک چمدان خلبانی آلومینیومی حداکثر میزان ضد آب بودن را برای کاربر به ارمغان می‌آورد؛ در حالی که چمدان خلبانی چرم (در صورت ساخته شدن از چرم طبیعی) نه‌تنها ضدآب نیست بلکه خود به آب و رطوبت حساسیت دارد و ممکن است حتی کپک بزند. این نشان می‌دهد برای انتخاب جنس مناسب باید به آب و هوای مبدأ و مقصد و مسیر سفر از نظر بارانی و شرجی بودن توجه کنید. به عنوان یک قاعده کلی می‌توان گفت تقریباً همه‌ی چمدان‌های خلبان سخت‌بدنه دارای ویژگی ضدرطوبت هستند، اما در میان مدل‌های نرم‌بدنه صرفاً می‌توانید به سراغ نمونه‌های نایلونی و پلی‌استری یا محصولات پوشیده‌شده با لایه‌ای از مواد پلاستیکی بروید.

 

ماندگاری در برابر آفتاب

ویژگی دیگری که در بررسی انواع جنس چمدان خلبانی باید مورد توجه قرار گیرد، عدم تغییر حالت در برابر نور مداوم خورشید است. شاید ندانید که حتی آفتاب شدید هم می‌تواند یک چمدان را از نظر ظاهری یا ساختاری از بین ببرد. پارچه‌هایی مانند الیاف نایلون اگر برای مدت طولانی در معرض اشعه مستقیم خورشید بمانند، دچار رنگ‌پریدگی می‌شوند و در حالت شدیدتر ممکن است پوسیدگی بدنه و سوراخ شدن آن رخ دهد. البته این مسئله در مدل‌های اورجینال و باکیفیت ایرانی و خارجی به ندرت رخ می‌دهد؛ اما اگر قرار است در محیط‌هایی با آب و هوای بسیار گرم سفر کنید، بهتر است به سراغ چمدان‌های ساخته‌شده از الیاف پنبه‌ای یا پلاستیک‌های سخت بروید.

 

سهولت شست و شو

بدیهی است که چمدان خلبانی پلی استر یا جنس‌های نایلون و پلیمر شستشوی آسان‌تری نسبت به مدل‌های پارچه‌ای دارند، اما شستن چمدان‌های سخت بدنه از این جنس‌ها هم راحت‌تر است. در واقع هر چه یک ماده منافذ بیشتر و سطح زبر و خشن‌تری داشته باشد، آلودگی‌های بیشتری را به خود جذب می‌کند که حتماً باید با شوینده‌های مخصوص و قوی به همراه آب گرم پاک شود. اما سطوح چمدان‌هایی که از فلز و پلاستیک سخت تولید شده‌اند، لکه و کثیفی کمتری به خود جذب می‌کنند و شست و شوی دشواری ندارند. برای اطمینان از شیوه صحیح پاکسازی هر مدل بهتر است دستورالعمل شستن آن را در کاتالوگ محصول به دقت دنبال کنید.

 

قیمت مناسب

تا وقتی که مدل‌های فیک و تقلبی چمدان خلبانی پلی کربنات یا چمدان‌های برزنتی و پارچه‌ای در بازار یافت می‌شود، خرید هر نوع جنسی با قیمت پایین چیز عجیبی نیست. اما حتماً می‌دانید که کیفیت را نباید فدای قیمت کرد؛ آن هم برای خرید محصولی مثل چمدان که اگر در طول سفر آسیب ببیند دردسرهای زیادی برای شما ایجاد می‌کند. بنابراین اگر به دنبال مدلی به‌صرفه می‌گردید، حتی در بین برندهای اصل هم می‌توانید به سراغ چمدان‌های نرم‌بدنه یا برخی چمدان‌های سخت‌بدنه با مواد اولیه اقتصادی‌تر بروید. حتی نمونه‌های باکیفیت کابین‌سایزهای ساخت ایران در فروشگاه‌ها وجود دارد که به دلیل عدم هزینه واردات و جابجایی، برای افرادی با بودجه مختلف مناسب هستند.

 

ضد ضربه بودن

گفتیم که جنس‌هایی مانند چمدان خلبانی ABS نه‌تنها در برابر ضربه مقاومند، بلکه پس از فرورفتگی در اثر فشار یا آسیب دوباره به شکل اول خود برمی‌گردند و به عبارتی با کوچک‌ترین ضربه از رده خارج نمی‌شوند. از طرفی مدل‌های آلومینیومی و پلی‌کربناتی اگرچه انعطاف قابل توجه ای‌بی‌اس را ندارند، اما به خوبی می‌توانند محافظ وسایل حساسی مانند لپ تاپ یا ظروف شکستنی باشند. در عوض چمدان خلبانی برزنت و چمدان‌های پایلوت پارچه‌ای، پلی استری و… به خودی خود قابلیت ضدضربه بودن ندارند و تنها در صورتی به عنوان یک چمدان مقاوم معرفی می‌شوند که در بخش‌هایی از بدنه آن‌ها پد و لایه‌های ضربه گیر تعبیه شده باشد.

 

زیبایی ظاهری

وجود مدل‌های دخترانه و پسرانه متعدد چمدان خلبانی فایبرگلاس یا تنوع رنگ بالای پلی کربنات و پلی پروپیلن موجب شده این محصولات در زمره زیباترین چمدان‌های کوچک و خلبانی قرار گیرند. در واقع بخشی از جلوه جذاب هر محصول به طیف رنگی مواد سازنده آن بستگی دارد و بخشی دیگر به مدل طراحی ساختار آن وابسته است. همچنین جنس‌هایی مانند چرم طبیعی به خودی خود لاکچری و چشم‌نواز هستند و جزو جنس‌های زیبا به شمار می‌روند. بااین‌حال، زیبایی ظاهری چمدان‌ها تا حد زیادی به سلیقه خود فرد هم بستگی دارد و نمی‌توان با قطعیت گفت کدام جنس را بخرید تا از ست شدن و هماهنگی آن با استایل سفر خود بیشتر لذت ببرید!

 

مقایسه کاربرد انواع جنس چمدان ها

اگرچه به طور کلی چمدان‌های خلبان برای سفرهای متعدد و کوتاه طراحی شده‌اند، اما انواع جنس چمدان خلبانی می‌تواند کاربری محصول را نیز تا حدی تغییر دهد و روی تصمیم نهایی مشتری برای خرید آن اثر بگذارد. به عنوان مثال هر چقدر هم وسایل غیرضروری و کمی با خود بردارید، برای یک سفر خارج از کشور ناچار به حمل وسایل ارزشمند و حساسی هستید که شاید یک چمدان خلبانی پلی پروپیلن از نظر امنیت، برای جابجایی آن‌ها مناسب‌تر از یک مدل برزنتی یا پلی‌استری باشد. همچنین در سفرهای طبیعت گردی و گشت و گذار در محیط‌های ناهموار، مدل‌های نرم بدنه با قابلیت حمل رودوشی می‌توانند کاربرد بسیار بهتری داشته باشند.

 

چمدان خلبانی پلی استر

 

چگونه از اصل بودن محصول مطمئن شویم؟

فرقی نمی‌کند که بخواهید چمدان خلبانی پارچه ای با مدل ساده و مبلغ به‌صرفه بخرید یا یک چمدان خلبانی آلومینیومی با بالاترین کیفیت و مرغوبیت مواد اولیه انتخاب کنید، در هر حال ممکن است مدل‌های کپی شده به‌جای نمونه‌های اصلی در اختیارتان قرار گیرد. در چنین مواقعی و برای اطمینان از اصل بودن کالا بهتر است نکات زیر را مد نظر قرار دهید:

  • خرید از نمایندگی مارک ایرانی یا غیرایرانی مورد نظر
  • اقدام به خرید از فروشگاه‌های تخصصی و معتبر کیف و چمدان
  • توجه به وجود لوگو یا نشان آن برند بر یراق آلات محصول
  • بررسی وجود کارت گارنتی یا ضمانت در برخی مدل‌ها

 

بهترین جنس های چمدان خلبانی کدامند؟

اگر زیبایی ظاهری محصول برایتان مهم‌تر است، چمدان خلبانی چرم بهترین گزینه برای شما می‌باشد. این جنس نه‌تنها ماندگاری چندین ساله دارد، بلکه نمای شیک و همه‌پسندی را ارائه می‌دهد. در صورتی که استحکام و ضربه‌ناپذیری چمدان برایتان مهم است، به سراغ انواع مدل‌های هارد کیس مانند ABS و پلی کربنات بروید. اما در شرایطی که می‌خواهید بدون پرداخت هزینه‌ای زیاد، یک کیفیت متوسط و قابل قبول داشته باشید، جنس‌های پلی استر و نایلون انتخاب بهتری هستند. در هر حال، تعیین بهترین جنس این چمدان‌ها کاملاً به نیاز و هدف شما از خرید و همچنین سلیقه و علاقه‌مندی‌های شخصی‌تان وابسته است و نمی‌توان توصیه‌های یکسانی را ارائه داد.

 

سخن پایانی

در نگاه اول ممکن است به نظر برسد که یک چمدان خلبانی پلی استر تفاوت زیادی با محصولی همچون چمدان خلبانی نایلونی ندارد و همگی از نظر کاربرد و حتی ظاهر مشابه هستند. اما واقعیت آن است که حتی ترکیبات متفاوت از مواد پلیمری یا آلیاژهای گوناگون از یک فلز یکسان هم می‌تواند خواص بسیار متنوعی را خلق کند که نه‌تنها روی جلوه‌ی ظاهری بلکه روی کیفیت و کارآیی محصول هم اثر می‌گذارد. باید همواره در نظر داشته باشید که چمدان‌های خلبانی قرار نیست حجم زیادی از وسایل را برای یک سفر طولانی با خود جابجا کنند و در عین حال مقصد آن‌ها از نظر جغرافیا، آب و هوا و… متفاوت است. پس تمام این موارد را مورد بررسی قرار دهید تا جنس مناسبی برای خرید انتخاب کنید.

 

 

برای دیدن و خرید انواع چمدان خلبانی با انوع جنس و کاربرد و برندهای مختلف از این لینک استفاده کنید:

                                                                                        چمدان خلبانیچمدان مسافرتی

 

 

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.