کیف مناسب برای استایل دانشجوی ترم اولی چیست؟ + معرفی بهترین کیف برای دانشگاه

کیفچه
آخرین بروز رسانی: 31 مرداد 1403
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه
بهترین کیف برای دانشگاه

کیف مناسب برای استایل دانشجوی ترم اولی چیست؟ + بهترین کیف برای دانشگاه

 

در آستانه سال تحصیلی جدید، هر فروشگاه کیف دانشجویی مملو از دانشجویان ترم اولی می‌شود که برای ورود به دانشگاه به دنبال خرید یک کیف مناسب می‌گردند؛ اما بسیاری از آن‌ها حتی نمی‌دانند چه کیفی برای استایلشان بهتر است! در فروش کیف دانشجویی معمولاً مدل‌های پرطرفدار در بازار با استقبال بیشتری مواجه می‌شوند؛ اما آیا کیفی که اکثر دانشجویان استفاده می‌کنند حتماً برای شما هم مناسب است؟ راستی در انتخاب بهترین کیف برای دانشگاه چه معیارهایی را باید در نظر بگیریم که هم کیفی هماهنگ با پوشش خود بخریم و هم بتوانیم آن را در موقعیت‌های دیگر هم استفاده کنیم؟ با کیفچه همراه باشید تا پاسخ این سوالات را با یکدیگر بررسی کنیم.

 

آیکون کیف دانشجویی آیکون کوله پشتی دانشجویی

  انواع کیف دانشنجویی    انواع کوله پشتی دانشجویی

 

تاریخچه استفاده از کیف های دانشگاهی

امروزه بخش مهمی از استایل دانشجویان با یک کیف دانشجویی شیک ساخته می‌شود که می‌تواند زیبایی پوشش آن‌ها را دوچندان کند. تاریخ تشکیل قدیمی‌ترین دانشگاه‌ها به قرن‌ها قبل برمی‌گردد و شاید در آن زمان تناسب کیف با لباس‌ها چندان اهمیتی نداشته؛ اما دست‌کم در یک قرن گذشته با ارائه مدل‌های مختلفی از کیف دانشجویی جدید به بازار، این محصول به طور تخصصی برای دانشجویان به چرخه تولید وارد شده است. کیف‌های دانشگاهی بهترین ابزار برای حمل لوازم دانشجویی هستند و از طرفی تغییرات مهمی در ظاهر افراد ایجاد می‌کنند. بنابراین برای تمام نودانشجویان لازم است با ویژگی‌های یک مدل مناسب برای خود آشنا شوند.

 

نقش جنسیت دانشجو در انتخاب کیف

همه می‌دانیم که کیف مناسب برای دانشگاه دخترانه تفاوت‌های زیادی با یک کیف مناسب دانشگاه پسرانه دارد. در واقع هر چقدر هم محصولات تک‌جنسیتی وارد بازار شوند، باز نیاز است دختران و پسران به معیارهای مناسب خود در انتخاب و خرید این محصول توجه کنند. شاید شما به عنوان یک خانم فکر کنید با پوشیدن کوله‌ای مردانه می‌توانید استایل اسپرت و جذاب‌تری بسازید؛ اما در اصل تناسب پوشش خود را به هم می‌زنید! همچنین آقایانی که از کیف‌ها و کوله‌هایی با ویژگی‌های هر چند جزئیِ زنانه استفاده کنند، نباید انتظار واکنش مثبتی از اطرافیان را داشته باشند! بسیاری از محصولات در حین فروش به عنوان مدل‌های زنانه یا مردانه معرفی می‌شوند و انتخابشان راحت است؛ اما اگر کیف مناسب برای جنسیت خود را تشخیص ندادید می‌توانید از فروشنده کمک بگیرید.

 

کیف مناسب برای دانشگاه دخترانه

 

اهمیت هماهنگی کیف با استایل دانشجویی

این که بسیاری از خانم‌ها به دنبال کیف مناسب دانشگاه با چادر می‌گردند یا اغلب آقایان در انتخاب کیف و کوله پشتی مناسبشان خواستار تناسب آن با سبک اسپرت هستند نشان می‌دهد هماهنگی کیف با استایل دانشگاه اهمیت زیادی دارد. باید گفت ویژگی‌های ضروری برای کوله مناسب دانشگاه در دو دسته ساختاری و ظاهری جای می‌گیرد که هماهنگی با سبک پوشش در زمره خصوصیات ظاهری است. پس در نظر داشته باشید که علاوه بر توجه به کیفیت و استحکام کیف یا ویژگی‌هایی همچون سبکی وزن، اندازه استاندارد، گنجایش کافی و… باید مدل، طرح و رنگ آن را هم مورد توجه قرار دهید.

 

کوله های دانشجویی با چه چیزی ست می شوند؟

گاهی دانشجویان ترم اولی به دنبال کیف و کفش ست دانشجویی می‌گردند یا دوست دارند کیف و کوله پشتی خود را با لباس‌هایشان هماهنگ کنند. این نشان می‌دهند که تقریباً تمام اجزای استایل را می‌توان با کیف دلخواه خود ست کرد. مثلاً مدل‌های چرمی مردانه علاوه بر هماهنگی با یک جفت کفش چرمی همرنگ خودشان، قابلیت ست شدن با کمربند یا بند ساعت مچی هم‌جنس را نیز دارند. یا یک کیف دانشجویی دخترانه مشکی را می‌توان با مانتو و شلواری از رنگ‌های روشن تا تیره هماهنگ کرد. در این زمینه علاوه بر رنگ محصول، نقش و نگارهای آن هم معیار خوبی برای هماهنگ‌سازی خواهد بود.

 

آیا مدل کیف مخصوص دانشگاه مهم است؟

در کنار رنگ و نقش محصول، توجه به مدل کیف دانشجویی پسرانه جدید یا نمونه‌های دخترانه موجود در بازار، به یک انتخاب دقیق‌تر و بهتر کمک می‌کند. وقتی در محیط دانشگاه کت و شوار می‌پوشید، یک کوله پشتی از مدل اسپرت نمی‌تواند انتخاب خوبی باشد. بالعکس، هنگام استفاده از استایل اسپرت با رنگ‌های شاد نباید کیفی دستی از نوع چرمی را انتخاب کنید. در فروشگاه کیف دانشجویی تنوع بالایی از مدل‌ها به چشم می‌خورد که شاید شما را برای خرید وسوسه کند؛ اما در نظر بگیرید که زیباترین کیف پشت ویترین در صورت عدم تناسب با استایل شما می‌تواند به زشت‌ترین انتخاب تبدیل شود!

 

کیف مناسب دانشگاه پسرانه

 

گام اول خرید

با توجه به نکات ذکرشده و تفاوت در مدل‌هایی همچون کیف دانشجوی پزشکی با کیف و کوله‌های ورزشی و… لازم است در گام نخست با انواع مدل این محصول آشنا شوید. در واقع قبل از مراجعه حضوری یا اینترنتی به فروشگاه دلخواهتان، باید مطالعه‌ای درباره مدل‌های گوناگون موجود در بازار همچون کیف یک طرفه دانشجویی یا کوله‌پشتی‌های مخصوص لپ تاپ داشته باشید و با خصوصیات ظاهری و عملکرد آن‌ها آشنا شوید. این آمادگی، در وقت شما به هنگام خرید نیز صرفه‌جویی می‌کند و باعث انتخاب سریع‌تر کیف مناسبتان می‌شود. در راهنمای حاضر، مهم‌ترین خصوصیات ظاهری کیف‌های دانشگاهیان را بررسی می‌کنیم.

 

انواع کیف های دانشجویی

قبل از خرید مشخص کنید که یک کیف دوشی بزرگ دانشجویی می‌خواهید یا یک مینی کوله سبک و دم‌دستی؟ آیا قصد دارید کیف را روی شانه خود حمل کنید یا در دست بگیرید؟ کدام یک از جنس‌های کیف -اعم از چرمی، برزنتی، کتانی و…- برایتان مناسب‌تر است؟ آیا استایل ثابتی برای دانشگاه دارید یا قرار است سبک‌های مختلفی از پوشش را تجربه کنید؟ پاسخ به این سوالات شاید کمی گیج‌کننده باشد؛ اما تعیین معیارهای فوق کمک می‌کند تا حین مواجهه با انواع زیادی از کیف‌های فروشگاه‌های تخصصی بتوانید بدون سردرگمی محصولی مناسب را بخرید، نه محصولی که بیشتر به چشم می‌آید! در ادامه، چند معیار مهم معرفی می‌شود.

 

هماهنگی جنس کیف با استایل

با کمی بازارگردی متوجه خواهید شد که قیمت کیف دانشجویی چرم از دیگر جنس‌ها بیشتر است و از طرفی مدل‌های نایلونی تنوع رنگ گسترده‌تری دارند. این موضوع نشان می‌دهد که جنس کیف هم روی ظاهر آن اثرگذار است و حین متناسب‌سازی با استایل نباید نادیده گرفته شود. معمولاً بخش قابل توجهی از محصولات یک فروشگاه کیف دانشجویی به سه جنس چرم طبیعی، برزنت و نایلون اختصاص می‌یابد. بر اساس این دسته‌بندی باید گفت کیف و کوله‌های چرمی هم‌خوانی بیشتری با پوشش رسمی دارند در حالی که مدل‌های نایلونی برای استایل‌های اسپرت مناسب‌ترند. البته کیف‌های برزنتی را می‌توان به سادگی با بیشتر پوشش‌ها به کار برد.

 

تناسب کیفیت کوله با پوشش حرفه ای

همواره در فروش کیف دانشجویی به‌ویژه برای ترم اولی‌ها، مدل‌های باکیفیت و مرغوب‌تر در صدر جدول فروش قرار می‌گیرند. اغلب دانشجویان سعی می‌کنند محصولاتی از برندهای معتبر با جنس مقاوم و مستحکم را بخرند تا کیفشان مدت بیشتری عمر کند. شاید به نظر برسد این ویژگی صرفاً یک ویژگی ساختاری است؛ اما بهترین کیف برای دانشگاه باید بتواند در عین کیفیت، زیبایی ظاهری‌اش را هم حفظ کند. محصولات مرغوب معمولاً هر دو ویژگی را با هم دارند و بنابراین اگر برایتان مهم است که ظاهر کیف یا کوله‌تان در مدت کوتاهی دچار رنگ‌رفتگی، لکه شدن، ریش‌ریش شدن، خراش برداشتن و… نشود به کیفیتش توجه کنید.

 

همراهی با مد روز

داشتن یک کیف دانشجویی جدید به‌ویژه برای دانشجویانی که پوشش خود را دائماً مطابق با مد روز تنظیم می‌کنند ضروری است. البته نیازی نیست به سال و ماه ساخت کیف نگاه کنید و آخرین تولید آن را بخرید! بلکه مسئله، انتخاب مدلی هماهنگ با معیارهای زیبایی‌شناختی جدید است که بتواند تکمیل‌کننده جذابیت استایل شما باشد. مثلاً یک کیف مناسب برای دانشگاه دخترانه می‌بایست دارای طرح و نقش‌های جدید بوده و حتی در صورت استفاده از طراحی سنتی و کلاسیک در ساختار آن، نقش‌ها با چهارچوب‌های هنری امروزی بازطراحی شده باشند. این مسئله اگرچه بیشتر به سلیقه فرد وابسته است؛ اما رعایت همین نکات ظریف می‌تواند در کاهش یا افزایش زیبایی پوشش شما کاملاً مؤثر باشد.

 

سهولت حمل کیف با انواع لباس

علت دیگر این که بسیاری از دانشجویان به دنبال کیف مناسب دانشگاه با چادر می‌گردند یا خواهان کیف و کوله‌های دانشجویی از نوع ورزشی هستند، این است که در پوشش‌هایی خاصی همچون چادر یا لباس ورزشی باید سهولت حمل کیف هم مد نظر قرار گیرد. اگر قرار است در دانشگاه یک کت رسمی بپوشید، شاید حمل کوله برایتان دشوار شود و بهتر باشد که به دنبال کیف مناسب دانشگاه پسرانه از نوع دستی یا رودوشی بگردید. همچنین اگر به کار بردن کیف‌ها دوشی از روی چادر باعث دست و پاگیر بودن آن می‌شود، کوله پشتی می‌تواند گزینه بهتری باشد. سبک پوشش غالب خود را در نظر بگیرید و به سهولت جابجایی کیف توجه کنید.

 

خرید محصول اورجینال

هنگامی که به یک فروشگاه کیف دانشجویی با سابقه‌ی طولانی‌مدت و اعتبار بالا مراجعه می‌کنید، نباید چندان نگران خرید محصولات تقلبی یا غیر اصل باشید. مراجعه به نمایندگی‌ها یا خرید از فروشگاه‌های تخصصی به شما کمک می‌کند تا محصولات اورجینال بیشتری را ببینید و مناسب‌ترین را برای خود انتخاب کنید. یکی از دلایل افزایش فروش کیف دانشجویی از میان برندهای اصل و اورجینال، زیبایی ظاهری آن‌هاست. این کیف‌ها دارای دوخت دقیق‌تر و برش‌های ظریف‌تری هستند که آن‌ها را حتی از مدل‌های های‌کپی هم متمایز می‌کند و همین ویژگی‌های جزئی روی استایل شما اثر قابل توجهی می‌گذارد.

 

تطابق با قوانین دانشگاه

با تمام این اوصاف، بهترین کیف برای دانشگاه را خود شما تعیین می‌کنید! در واقع علاوه بر معیارهای شخصی، قوانین دانشگاهی هم می‌تواند روی ویژگی‌های یک کیف مناسب اثر بگذارد. گاهی وجود نوشته یا تصویر خاصی روی کوله پشتی و کیف موجب نقض چهارچوب‌ها و قوانین مراکز علمی می‌شود و گاهی نیز حمل برخی کیف‌ها به دلیل داشتن تجهیزات خاصی در ساختار آن‌ها ممنوع است. بنابراین وقتی به دنبال یک کیف دانشجویی شیک می‌گردید از قوانین احتمالی دانشگاه محل تحصیلتان مطلع شوید و منطبق با دستورالعمل‌های آن محصول دلخواهتان را سفارش دهید.

 

قابلیت حمل لوازم مورد نیاز

گفتیم که یکی از معیارهای کوله مناسب دانشگاه داشتن مدلی خوب و متناسب است. اما مدل کیف فقط روی ظاهر آن اثر نمی‌گذارد و کاربردهای محصول را نیز تحت تأثیر قرار می‌دهد. ممکن است شما بخواهید کوله‌ای کیسه‌ای با مدل لش را با استایلتان ست کنید، اما از طرفی مجبور باشید لپتاپ خود را هم داخل آن به دانشگاه ببرید. بنابراین این مدل کوله برایتان مناسب نخواهد بود و نیاز به یک کیف مخصوص لپ تاپ دارید. همچنین بهتر است در انتخاب کیف و کفش ست دانشجویی ابتدا ویژگی‌ها و کارآیی‌های کیف را مد نظر قرار دهید و سپس کفشی هماهنگ با آن انتخاب کنید.

 

بهترین کیف برای دانشگاه

 

بهترین کیف برای هر رشته تحصیلی

قبل از آن که بپرسید کیف دانشجویی دخترانه مشکی با چه استایلی ست می‌شود یا مدل کیف دانشجویی پسرانه جدید برای پوشش اسپرت کدام است، ابتدا مشخص کنید که این کیف قرار است در دست دانشجوی کدام رشته تحصیلی باشد؟ بله درست است، امروزه حتی متناسب با رشته تحصیلی‌تان هم می‌توانید کیف اختصاصی پیدا کنید تا برای حمل برخی لوازم تخصصی نگران نامناسب بودن کیف نباشید. البته برخی از این کیف‌ها از نظر کاربرد چندان متفاوت نیستند؛ اما دست‌کم ظاهر آن‌ها مطابق با سلیقه اغلب دانشجویان هر رشته دانشگاهی طراحی شده است.

 

کیف دانشجوی پزشکی

به عنوان یک دانشجوی پزشکی ممکن است از خود بپرسید کیف یک طرفه دانشجویی بهتر است یا کوله پشتی؟ باید از رنگ‌های تیره و خنثی استفاده کنم یا می‌توانم کوله‌ای رنگارنگ هم به دانشگاه ببرم؟ باید گفت همان‌طور که پیش‌تر اشاره شد، بخش زیادی از این ویژگی‌ها به سلیقه خودتان بستگی دارد؛ اما باید لوازم دانشگاهی‌تان را هم در نظر بگیرید. اگر حجم کتاب‌ها و نوشت‌افزارهایتان زیاد نیست می‌توانید یک کیف متوسط دستی به کار ببرید. اما اگر جزوه‌های حجیم و سنگین را به همراه روپوش پزشکی، تجهیزات آزمایشگاهی، لپ‌تاپ و… به صورت روزانه حمل می‌کنید، یک کوله بزرگ و محکم مناسب‌تر است.

 

کیف دانشجوی هنر

در میان انواع کیف های دانشجویی می‌توان مدل‌های خوش نقش و نگاری را دید که شاید در نگاه اول به نظر برسد کیف مخصوص مهمانی هستند؛ اما برخی از دانشجویان هنر نیز از آن کیف‌ها استفاده می‌کنند. باید گفت دانشجوی هنر معمولاً وسایلی با اندازه بزرگ و حجم زیاد را به دانشگاه می‌برد؛ تا جایی که ممکن است یک کیف دوشی بزرگ دانشجویی هم کفاف ندهد و مجبور باشد برخی لوازم را با دست حمل کند. در چنین شرایطی بهتر است کیفی بخرید که وزن زیادی نداشته باشد تا در کنار آن بتوانید لوازم تخصصی رشته‌تان را هم با خود حمل کنید. همچنین اگر از استایل هنری در دانشگاه استفاده می‌کنید، سراغ کیف و کوله‌های رسمی و اداری نروید.

 

کیف دانشجوی علوم انسانی

با وجود بالا بودن قیمت کیف دانشجویی چرم در مقایسه با دیگر مدل‌ها، این کیف ظاهر لاکچری و جذابی به استایل شما می‌دهد و در عین حال جزو محصولات رسمی به شمار می‌رود. بنابراین اگر به عنوان یک دانشجوی علوم انسانی صرفاً تعدادی کتاب و جزوه به دانشگاه می‌برید، در فروشگاه کیف دانشجویی به دنبال چنین محصولی بگردید. لازم به ذکر است که بسیاری از کیف‌ها و کوله‌پشتی‌های چرمی برای حمل لپ تاپ نیز استانداردسازی شده‌اند. بنابراین در صورت وجود پدهای ضربه‌گیر در بدنه آن‌ها، می‌توانید برای حمل لپتاپ هم این چنین محصولاتی استفاده کنید.

 

کیف دانشجوی مهندسی

یک گروه از مدل‌هایی که فروش کیف دانشجویی در میان آن‌ها بسیار بالاست، کیف و کوله‌های مخصوص دانشجویان مهندسی است. این کوله پشتی‌ها در نگاه اول تفاوت چندانی با یک کوله معمولی ندارند؛ اما وجود اجزای مخصوصی مانند جیب بیرونی مخصوص خط‌کش تی، محفظه‌های چندلایه موازی، محفظه لپتاپ و… آن‌ها را به محصولی اختصاصی تبدیل می‌کند. معمولاً از نظر دانشجویان فنی و مهندسی، بهترین کیف برای دانشگاه کوله‌ای بزرگ و جادار است که وزن کم و حمل آسانی داشته باشد و تعداد کافی جیب و محفظه را برای منظم‌سازی لوازم گوناگون در اختیار کاربر قرار دهد.

 

کیف دانشجوی تربیت بدنی

شاید تناسب کیف با جنسیت در میان دانشجویان تربیت بدنی کمتر اهمیت داشته باشد؛ زیرا در میان مدل‌های ورزشی، یک کیف مناسب برای دانشگاه دخترانه فرق خاصی با کیف مناسب دانشگاه پسرانه ندارد. البته اندازه و رنگ‌های این دو گروه محصول کمی متفاوت است؛ اما اغلب دانشجویان تربیت بدنی ناچارند به جای لوازم التحریر متعدد، انواع لباس و گرمکن ورزشی را به همراه کفش مخصوص و تجهیزات اسپرت -از قبیل راکت تنیس و بدمینتون، انواع توپ ورزشی، دستکش، کلاه، عینک و…- با خود به دانشگاه ببرند. بنابراین کیف‌های دستی و رودوشی برای این قبیل دانشجوها مناسب نیست و یک کوله استاندارد ورزشی یا یک ساک بزرگ دستی پیشنهاد می‌شود.

 

انواع کیف های دانشجویی

 

انواع استایل دانشجویی و کیف مناسب هر کدام چیست؟

چه به دنبال یک کیف مناسب دانشگاه با چادر باشید و چه به دنبال محصولی کلاسیک و سنتی برای پوشش هنری خود بگردید، باید تناسب کیف با هر استایل را در نظر بگیرید. بیشتر دانشجویان پوشش ساده‌ای در دانشگاه دارند که موجب می‌شود هر نوع کیف و کوله‌ی دانشجویی به عنوان یک کوله مناسب دانشگاه برای آن‌ها شناخته شود؛ اما در شرایطی ممکن است پوشش شما متفاوت شود و کیف همه کاره و ساده‌تان دیگر مناسب نباشد. آیا با انواع استایل‌های مناسب دانشگاه و کیف هماهنگ با هر کدام آشنا هستید؟ می‌دانید سبک پوششی که هر روز استفاده می‌کنید چه نام دارد و چگونه زیباتر می‌شود؟

 

استایل رسمی

بسیاری از طرفداران استایل رسمی به دنبال کیف و کفش ست دانشجویی مخصوصاً از نوع چرمی می‌گردند تا ظاهر خود را حرفه‌ای تر بسازند. در مورد آقایان، استفاده از کت و شلوار می‌تواند نمایان‌گر پوشش رسمی باشد و در خانم‌ها نیز مانتو و شلوار ست و هم‌جنس چنین کاربردی دارد. اگر به محصولات موجود در هر فروشگاه کیف دانشجویی نگاهی بیندازید خواهید دید که برخی از آن‌ها مشابه کیف‌های اداری هستند. لذا برای استایل دانشجویی رسمی توصیه می‌شود چنین کیف‌هایی خصوصاً مدل‌های دستی چرمی، کیف‌های دوشی مستطیلی و در صورت لزوم کوله‌های کاملاً ساده با سایز متوسط بخرید.

 

استایل نیمه رسمی

مدل دیگری که در فروش کیف دانشجویی با استقبال زیادی مواجه می‌شود، کیف‌های مخصوص استایل‌های نیمه‌رسمی است. باید گفت پوشش اغلب دانشجویان در زمره چنین استایلی قرار دارد. در خانم‌ها پوشیدن مانتو ساده با شلوار غیرهمرنگ و غیرهم‌جنس و در آقایان هم استفاده از یک پیراهن معمولی بدون کت، مصداق استایل نیمه رسمی است. بهترین کیف برای دانشگاه در چنین سبک پوششی، کیف‌های یک‌طرفه با طرح‌های مینیمالیستی هستند. همچنین کوله‌پشتی‌های معمولی در صورت انتخاب رنگ و طرح مناسب می‌توانند ظاهر خوبی به استایل شما بدهند.

 

استایل اسپرت

سبک پوشش اسپرت شما با یک کیف دانشجویی شیک تکمیل می‌شود. اگرچه برخی افراد در استایل اسپرتشان هم رنگ‌های تیره و خنثی به کار می‌برند، اما استفاده از رنگ‌های شاد در این استایل بیشتر است. البته پوشش اسپرت از ترکیب تعداد زیادی از رنگ‌ها ساخته نمی‌شود و مثلاً یک هودی دورنگ با شلوار کتان ساده‌ای می‌تواند مصداق آن باشد. اگر به دنبال کیف دانشجویی جدید برای این استایل می‌گردید، کوله‌پشتی‌ها بهترین گزینه‌اند. این کیف‌ها فارغ از رنگ و مدلشان به خوبی با پوشش اسپرت هماهنگ می‌شوند اما بهتر است حداکثر تلاش را برای هماهنگ‌سازی رنگ و طرح ظاهری‌شان با لباس‌های خود نیز انجام داد.

 

استایل هنری

در پوشش هنری دیگر قرار نیست فقط به دنبال کیف دانشجویی دخترانه مشکی یا یک مدل پسرانه ساده و پرفروش باشید. شما می‌توانید با عبور از چهارچوب‌های سلیقه‌ای رایج، مدل‌های هندسی و متفاوت را با ترکیب رنگ‌های متعدد و متنوع انتخاب کنید. البته در نظر بگیرید که حین انتخاب مدل کیف دانشجویی پسرانه جدید باید از کارکرد مناسب آن در حمل لوازم دانشگاه هم مطمئن شوید. استایل هنری اغلب شامل لباس‌هایی با تنوع رنگ بیشتر، نقش‌های ماکسیمال و چشم‌گیر، سایز بزرگ و گشاد در برخی موارد و همچنین همراهی با اکسسوری‌های ساده اما متناسب است. بنابراین بدیهی است که کیف‌های رسمی برای چنین استایلی مناسب نیستند و باید مدل‌های مرتبط انتخاب کرد.

 

فروش کیف دانشجویی

 

بهترین رنگ و طرح کوله های دانشگاه

از انتخاب کیف دانشجوی پزشکی گرفته تا کیف مخصوص دانشجویان هنر، اصلی‌ترین مؤلفه‌ی ظاهری آن‌ها پس از مدل کیف، طرح و رنگ آن است. در بخش‌های قبل توضیح داده شد که برخی رنگ‌ها یا طرح و نقش‌ها برای کدام استایل‌ها مناسبند. با این حال به عنوان یک قاعده کلی باید در نظر داشت که استفاده از رنگ‌های سرد و گرم مات یا رنگ‌های خنثی همچون مشکی و خاکستری و سفید، هیچ‌گونه محدودیتی ندارد؛ اما در انتخاب رنگ‌های جیغ و طرح‌های ناسازگار با فرهنگ عمومی جامعه می‌بایست چهارچوب‌های دانشگاه را در نظر گرفت. در هر حال شما می‌توانید رنگ کوله پشتی یا کیف یک طرفه دانشجویی خود را با لباس‌هایتان ست کنید و دیگر نگران ظاهر ناهماهنگ‌تان نباشید.

 

تأثیر اندازه کیف بر پوشش دانشجویی

سایز و اندازه محصول، در میان انواع کیف های دانشجویی جزو مؤلفه‌های متمایزکننده به شمار می‌رود؛ اما این ویژگی صرفاً یک خصوصیت ساختاری نیست. ابعاد کیف می‌تواند تناسب استایل و پوشش شما را دستخوش تغییر کند و آن را زیباتر یا زشت‌تر سازد. مثلاً برای استایل دانشجویی ساده، کیف دوشی بزرگ دانشجویی مناسب نیست و هارمونی پوششتان را به هم می‌زند. همچنین در افراد درشت‌هیکل بهتر است مینی کوله یا سایر کوله‌پشتی‌های کوچک و ظریف استفاده نشود. از طرفی کیف‌های دستی کوچک هم بیشتر مناسب مهمانی هستند و به درد دانشگاه نمی‌خورند.

 

بهترین قیمت کیف برای هر استایل

اگر می‌خواهید استایلی حرفه‌ای بسازید، لزوماً نباید به‌خاطر بالا بودن قیمت کیف دانشجویی چرم به سراغ چنین مدلی بروید؛ زیرا همان‌طور که بیان شد برای هر پوششی کیف خاصی مناسب‌تر است و گاهی زیباترین کیف پشت ویترین، زشت‌ترین کیف برای استایل شما می‌شود. بااین‌حال از آن‌جایی که مبلغ کیف هم برای خریداران مهم است، معمولاً در فروشگاه کیف دانشجویی به دنبال محصولی می‌گردند که ضمن به‌صرفه بودن بتواند نیازشان را برآورده کند. تنوع بالای محصولات موجب شده هزینه تمام‌شده آن‌ها بسیار مختلف باشد؛ بنابراین بهتر است ابتدا مدل دلخواهتان را بیابید و سپس ارزان‌ترین و اقتصادی‌ترین نمونه را طبق بودجه خود بخرید.

 

فروشگاه کیف دانشجویی

 

سخن پایانی

همیشه این نکته را در نظر داشته باشید که وقتی فروش کیف دانشجویی در مدل خاصی افزایش پیدا می‌کند، لزوماً به معنای کیفیت بالا یا امتیازات بیشتر آن نیست؛ بلکه صرفاً با سلیقه‌ی جمع بیشتری از مشتریان جور در آمده است. اما شما در انتخاب کیف دانشجویی شیک و متناسب با استایل خود باید به‌طور شخصی معیارهای مختلف را بسنجید و نیاز و سلیقه‌تان را در نظر بگیرید. همچنین اگر قرار است کیف مخصوص دانشگاهتان را در مکان‌های دیگر هم به کار ببرید، لازم است ویژگی‌های بیشتری را بررسی کرده و آن‌ها را در خریدتان لحاظ کنید.

 

آیکون کیف دانشجویی آیکون کوله پشتی دانشجویی

  انواع کیف دانشنجویی    انواع کوله پشتی دانشجویی

 

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.