یک دستورالعمل عالی برای چیدن لوازم تحریر در کیف دبیرستان !

کیفچه
آخرین بروز رسانی: 1 شهریور 1403
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه
وسایل کیف مدرسه

یک دستورالعمل عالی برای چیدن لوازم تحریر در کیف دبیرستان !

 

با ورود به مقطع دبیرستان، چیدمان کیف دخترانه و همچنین چیدمان کیف پسرانه رنگ و شکل دیگری به خود می‌گیرد. در واقع با تغییر بسیاری از لوازم مورد نیاز مدرسه، ممکن است مجبور باشید برخی وسایل دوران ابتدایی را حذف و وسایل دیگری را با آن‌ها جایگزین کنید. همچنین در اغلب اوقات وسایل کیف مدرسه دخترانه با لوازم مورد نیاز پسران تفاوت‌هایی دارد و این موضوع هم باید در نظر گرفته شود. تعداد، نوع و حجم این وسایل به قدری مهم است که می‌تواند روی انتخاب و خرید کیف یا کوله پشتی دلخواهتان اثر بگذارد. اگر می‌خواهید بدانید برای لوازم مدرسه ای شما چه کیفی بهتر است و چطور باید وسایل را در آن چید، با کیفچه همراه باشید.

 

کوله مدرسه دخترانه کوله مدرسه پسرانه

    کوله مدرسه دخترانه        کوله مدرسه پسرانه

 

کاربرد کیف مدرسه در مقطع دبیرستان

اگرچه در میان دبیرستانی‌ها، وسایل کیف مدرسه پسرانه و همچنین لوازم دانش‌آموزان دختر نسبت به دانش‌آموزان دبیرستانی دارای تنوع کمتری می‌شود؛ اما معمولاً حجم و وزن بیشتری پیدا می‌کند. بنابراین یک کیف خوب دبیرستانی دیگر نباید تنها ظاهر زیبا و اندازه بزرگ داشته باشد؛ بلکه وجود جیب و محفظه‌های مناسب و وزن سبک کیف هم مهم است. از طرفی چیدن کیف مدرسه خارجی یا چیدمان لوازم در کیف‌های ایرانی نیازمند دقت بیشتری می‌باشد تا علاوه بر جا دادن تمام آن‌ها درون کیف، فشار کمتری به بدن وارد آید و خود کیف نیز دچار پارگی و آسیب‌دیدگی نشود.

 

اهمیت انتخاب و چیدمان وسایل

در کیف‌های دبیرستانی، لوازم مختلفی –از وسایل بهداشتی دخترانه برای مدرسه گرفته تا لوازم ورزشی پسرانه– چیده می‌شود و همین موضوع، کار را برای خرید یک کوله پشتی یا کیف حرفه‌ای دشوار می‌کند. از طرفی حتی اگر کیف جادار و سبک و مناسبی هم بخرید، در صورت چیدن اشتباه لوازم نمی‌توانید آن را به خوبی حمل کنید. بنابراین بسیار مهم است که به جای این‌که به دنبال چیدن کیف مدرسه کیوت با وسایل فانتزی باشید، صرفاً لوازم ضروری خود را لیست کنید و همان‌ها را به درست‌ترین و اصولی‌ترین ترتیب بچینید. این کار علاوه بر دسترسی بهتر به وسایل، حمل کوله یا کیف را هم راحت‌تر می‌کند.

 

چه وسایلی باید در کیف مدرسه یک دختر باشد ؟

برای آشنایی با روش صحیح چیدن کیف مدرسه دخترانه در ابتدا باید لیست وسایل مناسب برای دختران دبیرستانی را تنظیم کنید. همه می‌دانیم که بعضی از این وسایل با لوازم مورد نیاز پسران مشترک هستند و معمولاً در کیف یا کوله دلخواه دخترانه‌تان جای مناسبی برای آن‌ها پیدا می‌شود. اما لوازم اختصاصی دخترها در فرایند چیدمان کیف دخترانه جایگاه خاصی دارند که از مهم‌ترین این وسایل باید به جامدادی‌های حجیم‌تر و بزرگ‌تر، برخی تجهیزات مربوط به رشته‌های هنری، لوازم بهداشتی، اشیایی مانند آینه کوچک و… اشاره کرد. در بخش‌های بعدی، ترتیب چیدمان آن‌ها را بررسی خواهیم کرد.

 

چیدمان کیف دخترانه

 

چه وسایلی باید در کیف مدرسه یک پسر باشد ؟

همچون کیف‌های دخترانه، در چیدمان کیف پسرانه هم برخی از لوازم شامل وسایل عمومی و مشترک هستند و برخی دیگر اختصاصی می‌باشند. وسایل مشترک دانش‌آموزان دبیرستانی پسر با دانش‌آموزان دختر شامل کتاب و دفترها و نوشت افزار گوناگون است. اما در مقایسه با وسایل کیف مدرسه دخترانه ممکن است پسران تجهیزات ورزشی بیشتری نظیر گرمکن و لباس تمرین، توپ، راکت و… با خود حمل کنند که لازم است کیفی مناسب برای آن بخرند. از طرفی اغلب حجم لوازم التحریر و کتاب‌ها یا جزوات پسرها کمتر است و فضای زیادی اشغال نمی‌کند.

 

لوازم همیشگی

با توجه به نکات ذکرشده در خصوص وسایل کیف مدرسه پسرانه و همچنین لوازم مورد نیاز دختران، می‌توان آن‌ها را در دو دسته جای داد. دسته‌ی اول، لوازم معمول و همیشگی هستند که تقریباً باید هر روز به مدرسه برده شوند. بدیهی است که شما نیاز ندارید تمام کتاب‌هایتان را همه روزه به دبیرستان ببرید؛ اما شاید کلاسورتان به طور روزمره لازم باشد. بنابراین در نظر بگیرید که در چیدن کیف خارجی یا کوله‌پشتی‌های ایرانی وسایل زیر باید همواره همراهتان باشد:

  • کتاب درسی همان روز
  • دفترهای تکلیف همان روز
  • جامدادی و نوشت افزار معمول روزانه
  • دفترچه یادداشت
  • کارت شناسایی یا بانکی، کیف پول و کلیدها
  • تغذیه و ظرف غذا
  • قمقمه آب
  • لوازم شخصی و بهداشتی

 

لوازم کم کاربرد

گروه دوم از لیست لوازم تحریر دبیرستان که به صورت روزمره و همیشگی استفاده نمی‌شوند و صرفاً در روزهای خاصی باید آن‌ها را به مدرسه برد، از اهمیت کمتری برخوردارند. در واقع در انتخاب کیفتان باید اول مطمئن شوید که برای وسایل روزمره مناسب است؛ اما توجه به جای‌گیری لوازم کم‌کاربرد در آن‌ها هم ضرورت دارد. هنگامی که یک پک لوازم تحریر دبیرستان می‌چینید لازم است وسایل زیر را هم به عنوان وسایل مورد نیاز گاه‌به‌گاه، در نظر بگیرید:

  • لباس گرمکن و ست ورزشی برای زنگ ورزش
  • برخی لوازم التحریر خاص مانند انواع خط‌کش برای درس هندسه
  • انواع لوازم نقاشی برای زنگ هنر
  • کتاب‌های کمک‌درسی مربوط به درسی خاص

 

چگونه جای هر وسیله را مشخص کنیم؟

همان‌طور که گفته شد، خرید یک کیف بزرگ و جادار ضامن چیده شدن منظم وسایل شما نیست؛ بلکه باید با روش چیدمان کیف دخترانه و همچنین چیدمان کیف پسرانه هم آشنا شوید. یک قاعده کلی برای قرار دادن وسایل گوناگون درون کیف‌ها و کوله‌پشتی‌ها وجود دارد و آن این است که لوازم سنگین‌تر در قسمت انتهایی کوله پشتی (چسبیده به پشت کمر) یا قسمت زیرین کیف‌های دستی قرار گیرد و لوازم سبک‌تر در جلوی کوله یا بالای کیف باشد. بااین‌حال گاهی کیف‌ها و کوله‌ها به‌طور ویژه جیب‌هایی برای حمل هر کدام از لوازم دارند که کار را برای شما راحت‌تر می‌کند.

چیدمان کیف پسرانه

 

کتاب و دفتر

یکی از اصلی‌ترین وسایل کیف مدرسه دخترانه که جزو ضروری‌ترین وسایل کیف مدرسه پسرانه هم به شمار می‌رود، انواع کتاب و دفترهای روزمره است. این لوازم باید در محفظه اصلی و بزرگ کیف قرار گیرند و به‌صورت عمودی (به موازات هم) یا افقی (روی هم) چیده شوند. اگر کتاب‌ها را به صورت موازی و کتابخانه‌ای بچینید، راحت‌تر به آن‌ها دسترسی پیدا می‌کنید. اما اگر مساحت کف کیف و کوله‌پشتی‌تان زیاد باشد و بتوانید آن‌ها را افقی روی هم قرار دهید، فشار وزن وارد بر دست‌ها و کمرتان کمتر می‌شود. این موضوع به خودتان بستگی دارد و بهتر است هر کدام را یک بار امتحان کنید.

 

کلاسور و پوشه بزرگ

چه در هنگام چیدن کیف مدرسه خارجی و چه در زمان چیدمان وسایل درون یک کوله پشتی ایرانی، جای مناسبی برای کلاسورها یا پوشه‌های بزرگ و حجیم‌تان در نظر بگیرید. درواقع دانش‌آموزان دبیرستانی بیشتر از دانش‌آموزان دبستانی از کلاسور به جای دفتر استفاده می‌کنند و حجم و وزن کلاسور نیز بیشتر است. می‌توانید آن‌ها را در محفظه اصلی و کنار کتاب‌ها یا محفظه دوم (در صورت وجود) بگذارید. دقت کنید که در مقایسه با لوازمی همچون وسایل بهداشتی دخترانه برای مدرسه یا لوازم ورزشی پسرانه، کلاسور و پوشه تقریباً همه روزه لازم است و باید جایگاه مناسبی در کیف داشته باشد.

 

نوشت افزار و جامدادی

شاید اصلی‌ترین بخش چیدن کیف مدرسه کیوت به‌ویژه برای دخترخانم‌ها، بخش چیدمان نوشت ازار و ابزار نقاشی و ریاضی باشد. این لوازم التحریر را باید در دو دسته بزرگ و کوچک جای داد. خط‌کش‌های پهن و بزرگ، جعبه مدادرنگی ۲۴ رنگ و… حجم زیادی می‌گیرند و شاید لازم باشد آن‌ها را در یک جیب بزرگ یا حتی محفظه اصلی قرار دهید. اما هنگام چیدن کیف مدرسه دخترانه و حتی پسرانه نباید نوشت افزار کوچک را درون جیب‌ها رها کنید؛ بلکه چاره کار، استفاده از جامدادی است. تمام آن‌ها را درون یک جامدادی کم‌حجم و مناسب بگذارید و داخل یکی از محفظه‌ها قرار دهید.

 

دفترچه یادداشت و اقلام کوچک

نکته مهم دیگری که در چیدمان کیف دخترانه و نیز به هنگام چیدمان کیف پسرانه باید در نظر بگیرید، نحوه قراردهی لوازم کوچک و دم‌دستی مانند دفترچه یادداشت یا ماشین حساب است. چنین اقلامی با وجود کوچک بودن، معمولاً ضروری و مورد نیاز هستند. مثلاً ممکن است لازم باشد نکته‌ای را فوراً در دفتر یادداشت خود بنویسید یا فرمولی را سریعاً با ماشین‌حسابتان حساب کنید. این وسایل را به‌جای قرار دادن در جیب‌های کوچک داخلی و دور از دسترس، درون جیب‌های بیرونی بگذارید تا دسترسی آسان‌تری به آن‌ها داشته باشید. همچنین نیازی به قرار دادن آن‌ها در جامدادی نیست.

 

ظرف غذا

یکی دیگر از وسایل کیف مدرسه دخترانه که با وسایل کیف مدرسه پسرانه مشترک است، ظرف غذا می‌باشد. تغذیه مدرسه را چه درون یک نایلون کم‌حجم بگذارید و چه داخل ظرف سیلیکونی یا فلزی، باید جای مناسبی برای آن در نظر بگیرید. اگر از ظرف تغذیه با وزن زیاد استفاده می‌کنید، آن را مشابه سایر وسایل سنگین، در قسمت پشتی یا زیرین کوله و کیفتان قرار دهید. از طرفی بهتر است خوراکی‌ها به دلیل بودار بودن، در جیب و محفظه‌ای دور از کتاب‌ها نگهداری شوند یا دست‌کم درون دو لایه نایلون محکم قرار گیرند. ظرف و لقمه غذا را طوری قرار دهید که آب و روغن آن به داخل کیف نشت نکند.

 

لیوان یا بطری آب

یافتن جای مناسب برای بطری آب به هنگام چیدن کیف خارجی یا کیف‌های ایرانی، معمولاً کار راحتی است. در واقع بیشتر کوله‌های امروزی دارای یک یا دو جیب توری کناری هستند که به‌طور ویژه برای قراردهی بطری و قمقمه آب طراحی شده‌اند. اگر کیفتان چنین حیبی ندارد، قمقمه را درون نایلون بپیچید و به صورت ایستاده در محفظه‌های داخلی بگذارید. همچنین اگر حین تنظیم لیست لوازم تحریر دبیرستان به جای بطری، قصد خرید لیوان مدرسه را دارید، یک لیوان در دار و تاشو بخرید تا هم بهداشت آن درون کیف حفظ شود و هم جای کمتری داخل کوله پشتی بگیرد.

 

کیف پول و دسته کلید

معمولاً در پک لوازم تحریر دبیرستان اسمی از کیف پول و انواع کارت و دسته کلید برده نمی‌شود؛ اما این وسایل تقریباً همیشه با دانش‌آموزان هستند. اگرچه چنین لوازمی، همچون دفترچه یادداشت جای کمی می‌گیرند؛ اما ارزش و اهمیت آن‌ها بیشتر است و باید در جیب امن‌تری گذاشته شوند. توصیه می‌شود حین چیدمان کیف دخترانه یا تنظیم لوازم کیف پسرانه، چنین اشیای مهم و کوچکی را درون جیب‌های مخفی داخلی بگذارید. اگر کیفتان جیب داخلی ندارد، از امن‌تری جیب خارجی که زیپ محکم یا دکمه مقاومی داشته باشد استفاده کنید.

 

لباس و وسایل ورزشی

یکی دیگر از وسایل پرکاربرد در چیدمان کیف پسرانه انواع لباس ورزشی و تجهیزات مرتبط با زنگ ورزش است. رایج‌ترین آن شامل گرمکن و شلوار ورزشی، کفش سالن، راکت پین پنگ یا تنیس و بدمینتون، توپ و… می‌باشد. باید توجه کرد که لزوماً همه این وسایل را نمی‌توان درون کیف جای داد و گاهی لازم است ساک ورزشی جداگانه به مدرسه برده شود. اما اگر در کنار وسایل کیف مدرسه دخترانه و همچنین لوازم کوله پسرانه نیاز دارید که فقط یک دست لباس کم‌حجم یا یکی دو راکت کوچک پینگ پنگ حمل کنید، می‌توانید آن‌ها را در محفظه اصلی قرار دهید.

 

تجهیزات الکترونیک و لپ تاپ

لپ تاپ و سایر تجهیزات الکترونیک در زمره عمومی‌ترین وسایل کیف مدرسه پسرانه یا لوازم کوله‌های دخترانه قرار نمی‌گیرد؛ اما برخی دانش‌آموزان به‌ویژه در مقطع دبیرستان نیاز پیدا می‌کنند که برای پروژه‌ها و درس‌های خاصی لپتاپ خود را به مدرسه ببرند. در چنین شرایطی صرفاً رعایت اصول صحیح چیدن کیف مدرسه خارجی یا کوله‌های ایرانی کافی نیست و باید از قبل، یک کوله‌پشتی استاندارد و مخصوص برای حمل لپ‌تاپ خریده باشید. چنین کیف یا کوله‌ای دارای دیواره‌ی ضد ضربه است و از لوازم الکترونیکی و حساس شما در برابر آسیب‌های احتمالی محافظت می‌کند.

 

لوازم شخصی و بهداشتی

برخی دانش‌آموزان به‌منظور انتخاب وسایل بهداشتی دخترانه برای مدرسه نگرانی دارند و می‌خواهند بدانند چه لوازمی در مدرسه ضروری می‌شود. همچنین بسیاری از پسران هم نیاز پیدا می‌کنند که اقلام بهداشتی عمومی را به همراه داشته باشند. بنابراین در کنار آن که به چیدن کیف مدرسه کیوت فکر می‌کنید، فهرستی از این اقلام تهیه نمایید. مهم‌ترین لوازم بهداشتی شامل دستمال کاغذی یا پارچه‌ای، دستمال مرطوب، صابون مناسب پوست خود، چسب زخم و… است. البته بیشتر این وسایل در دفتر مدیر هم یافت می‌شود؛ اما می‌توانید خودتان هم به همراه داشته باشید.

 

وسایل بهداشتی دخترانه برای مدرسه

 

کیف را هر هفته گردگیری کنید!

تمام نظم لازم برای یک دانش‌آموز، در چیدن کیف مدرسه دخترانه یا مرتب‌سازی لوازم کیف پسرانه خلاصه نمی‌شود؛ بلکه باید گردگیری هفتگی را هم در نظر بگیرید! بله، کیف شما هم مانند خانه یا کمدتان به یک زیر و رو کردن اساسی در پایان هر هفته نیاز دارد. در واقع هر چقدر هم چیدمان کیف دخترانه یا کوله‌ی پسرانه‌تان را درست انجام دهید، معمولاً در پایان هفته با یک کیسه‌ی شلوغ و به‌هم‌ریخته مواجه می‌شوید! برای این گردگیری، تمام محتویات کیف را خالی کنید و در صورت نیاز آن را بشویید. آشغال‌ها را دور بریزید و اشیای غیرضروری را هم مجدداً به کمد برگردانید.

 

شاه کلید نظم: جیب زیاد!

حتماً تا این‌جا متوجه شده‌اید که در چیدمان کیف پسرانه یا مدل‌های دخترانه، وجود تعداد کافی جیب و محفظه نقش مهمی دارد. دروغقع کوله‌های تک‌محفظه‌ای یا کیف‌های دستی و رودوشی فاقد جیب اضافی، بیشتر شبیه کیسه‌ی خریدی هستند که صرفاً ظاهرشان شیک و زیبا ساخته شده است! اگر برای چیدن کیف مدرسه خارجی یا نمونه‌های ایرانی به سراغ چنین محصولاتی بروید، به هیچ نتیجه‌ای نمی‌رسید؛ چون مجبورید تمام وسایل را روی هم قرار دهید و امکان منظم‌سازی نخواهید داشت. بنابراین لازم است حین انتخاب کوله پشتی یا کیف دلخواهتان، مطمئن شوید که دست‌کم چند جیب درونی و بیرونی با ابعاد مناسب داشته باشد.

 

کوله برای دبیرستان بهتر است یا کیف؟

با توضیحاتی که گفته شد، چه بخواهید لوازم ورزشی پسرانه و وسایل بهداشتی دخترانه برای مدرسه بچینید و چه فقط به دنبال کیفی مناسب برای قراردهی کتاب‌ها و لوازم التحریر باشید، انتخاب نوع و مدل آن به نیاز و سلیقه شخصی خودتان بستگی دارد. تفاوت کیف‌ها و کوله‌پشتی‌ها بیشتر در نحوه حمل آن‌هاست؛ وگرنه برای چیدن کیف خارجی یا مدل‌های ایرانی در میان انواع کوله و کیف، معمولاً حجم یکسانی در اختیارتان قرار می‌گیرد و بنابراین تفاوت دیگری وجود نخواهد داشت.

 

لیست لوازم تحریر دبیرستان

 

سخن پایانی

وقتی می‌خواهید لیست لوازم تحریر دبیرستان را تنظیم کنید، به جای آن‌که دائم از دوستانتان بپرسید تو کیف مدرسه چی بزاریم و چه لوازمی ضروری‌تره، نیازهای خودتان را در نظر بگیرید و طبق سلیقه‌تان عمل کنید! با وجود آن‌که در کیف شما هم وسایل زیادی مشابه با کیف همکلاسی‌هایتان پیدا می‌شود؛ اما این‌که پک لوازم تحریر دبیرستان شامل کدام لوازم ضروری باشد به خودتان بستگی دارد. پس به جای خریدن و چیدن نوشت‌افزارهای غیرلازم و بیش‌ازنیاز، کاربردی‌ترین لوازم‌التحریر را بخرید و آن‌ها در جیب مناسبشان بچینید. یادتان باشد که تمام این کارها زمانی به خوبی انجام می‌شود که در گام اول، یک کیف استاندارد و باکیفیت برای دبیرستان خریده باشید!

 

          مجموعه ای از بهترین کوله های مدرسه

 

کوله مدرسه دخترانه کوله مدرسه پسرانه

    کوله مدرسه دخترانه        کوله مدرسه پسرانه

 

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.