چگونه کیف اورجینال و اصل را از مدل های فیک و تقلبی تشخیص دهیم؟

کیفچه
آخرین بروز رسانی: 7 مهر 1403
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه
کیف اورجینال

چگونه کیف اورجینال و اصل را از مدل های فیک و تقلبی تشخیص دهیم؟

 

بسیاری از افراد برای یافتن یک کیف اورجینال و خرید محصولی با استاندارد اصلی و مرغوب، دچار سردرگمی می‌شوند و نمی‌دانند چطور باید اصل یا فیک بودن کیف‌ها را تشخیص دهند. نگرانی از بابت تقلبی بودن کیف و کوله پشتی زمانی بیشتر می‌شود که به نمایندگی برند مورد نظر یا یک فروشگاه معتبر و باسابقه دسترسی نداشته باشید. در این صورت تشخیص اصل بودن کیف به شما کمک می‌کند تا از خرید مدل‌های ارزان قیمت و بی‌کیفیت کپی‌شده در امان بمانید. از طرفی برخی افراد مایلند نمونه‌های های‌کپی از برندهای معروف را بخرند. در این مطلب از کیفچه به اصول تشخیص کیف اصل از فیک خواهیم پرداخت.

 

 

برای دیدن و خرید انواع کوله پشتی و انواع کیف اورجینال و برندهای مختلف از این لینک استفاده کنید:

 

                                                                       دسته بندی کوله پشتی دسته بندی کیف زنانه دسته بندی کیف مردانه

                                                                             انواع کوله پشتی              انواع کیف زنانه             انواع کیف مردانه

 

 

چرا خرید کیف های اورجینال مهم است؟

اصلی‌ترین دلیل استقبال خریداران از کوله اورجینال یا سایر کیف‌های مارک اصل ایرانی و خارجی، اطمینان از کیفیت آن‌هاست. اگرچه امروزه تولیدی‌های کوچک و بزرگ زیادی در سراسر جهان به ساخت انواع کیف‌های زنانه و مردانه می‌پردازند که بسیاری از آن‌ها هم محصولات مرغوبی ارائه می‌دهند؛ اما مشتریان ترجیح می‌دهند از برندی خرید کنند که پیش از این رضایت خریداران زیادی را جلب کرده و دیگر نگرانی از بابت خرابی زودهنگام کیف نداشته باشند. عامل دیگر نیز پشتیبانی قوی و خدمات پس از فروش شرکت‌های معتبر است که خیال فرد را از بابت پیگیری مشکلات احتمالی در محصول راحت می‌کند.

 

کیف اورجینال

 

آیا محصولات های کپی هم استاندارد هستند؟

گاهی یک مشتری ترجیح می‌دهد یک کیف های کپی (High Copy) به جای مدل اصلی بخرد. این موضوع دلایل زیادی دارد. در برخی اوقات به دلیل محدودیت‌های اقتصادی، سیاسی و… تولیدات برند خاصی در بعضی کشورها امکان فروش ندارد. در این صورت افرادی که تمایل دارند مدل‌هایی از محصولات آن مارک را بخرند، به سراغ کپی‌های باکیفیت آن برند که اصطلاحاً با نام «های‌کپی» شناخته می‌شود می‌روند. این نوع کیف‌ها اگرچه از نظر زیبایی ظاهری و مرغوبیت بدنه به پای مدل اصلی نمی‌رسند، اما اغلب استاندارد و باکیفیت هستند و می‌توانند جوابگوی نیاز مشتریان باشند.

 

خرید کیف برند

با وجود آن که قیمت کیف برند در اغلب مدل‌ها گران‌تر از نمونه‌های مشابه خود است؛ اما خرید آن کمک می‌کند تا استانداردترین محصول با بیشترین دوام و طول عمر را در اختیار داشته باشید. اگر تحت هیچ شرایطی قصد ندارید یک کیف فیک یا مدلی های‌کپی بخرید، لازم است با ویژگی کیف‌های مارک از برندهای مطرح خارجی و ایرانی آشنا شوید. این خصوصیات معمولاً در ظاهر و نوع طراحی ساختار محصول، جنس پارچه بدنه، دقت دوخت، کیفیت زیپ و دکمه‌ها، وجود نشان برند بر روی اجزای کیف و… لحاظ می‌شود و از این طریق قابل مقایسه است.

 

نکات تشخیصی در خرید حضوری

برخی از راهکارهای شناسایی اصل یا کپی بودن کیف خارجی مارک یا کوله برند ایرانی، صرفاً با مشاهده محصول از نزدیک قابل بررسی است. به عنوان مثال برای لمس بافت چرمی کیف یا بررسی تک‌تک جیب‌های داخلی لازم است محصول را در دست خود بگیرید و آن را وارسی کنید. گاهی حتی در خرید حضوری می‌توان با بوییدن جنس چرم از طبیعی یا مصنوعی بودن آن مطمئن شد و یا در صورت امکان با سوزاندن یک رشته از نخ پارچه کیف به پنبه‌ای یا پلاستیکی بودن آن پی برد. البته در بسیاری از اوقات، با راهکارهای دیگر هم می‌توان ماهیت کیف را تشخیص داد و نیازی به این روش‌ها نیست.

 

نکات تشخیصی در خرید اینترنتی

اما در صورتی که بخواهید کیف اورجینال دلخواهتان را به صورت آنلاین خریداری کنید، امکان انجام راهکارهای ارائه‌شده در بخش قبل در زمان سفارش یا پیش از خرید وجود ندارد. بااین‌حال در خرید اینترنتی هم توجه به نکات خاصی می‌توانند کمک‌کننده باشد. به عنوان مثال با مشاهده عکس محصول که از زوایای مختلف در آنلاین شاپ درج می‌شود، ظرافت دوخت و اتصالات آن را مورد توجه قرار دهید و ظاهر بافت بدنه آن را از نظر بگذرانید. همچنین معمولاً اطلاعات دقیقی از مشخصات فنی کیف بر اساس کاتالوگ کارخانه آن در سایت درج می‌شود که به شما در شناسایی بهتر کمک می‌کند.

 

تشخیص اصل بودن کیف

در مجموع و با نکات ذکرشده، به‌منظور سفارش کوله اورجینال یا یک کیف مارک اصلی می‌توان از چند راهکار متفاوت کمک گرفت. روش اول آن است که محصول را مستقیماً از تولیدکننده سفارش دهید یا از نمایندگی‌های آن خرید کنید. روش دوم آن است که به سراغ فروشگاه‌های معتبر و قابل اعتماد بروید تا خیالتان از بابت عدم فروش کیف تقلبی توسط آن‌ها راحت باشد. در روش سوم که حتی می‌تواند مکمل دو روش قبلی باشد، کافی است که برای خرید کیف اصل زنانه یا یک کوله پشتی اورجینال مردانه به ویژگی‌های ظاهری و ساختاری محصول توجه کنید که در ادامه به‌طور مفصل مورد بررسی قرار می‌گیرد.

 

لوگو و نام برند

حتی در یک کیف های کپی هم کپی کردن لوگوی برند اصلی مرسوم نیست و قابل تشخیص می‌باشد. در محصول اورجینال می‌توان نشان یا لوگوی آن مارک را دید که به صورت قلاب یا برچسب در بدنه بیرونی یا داخلی کیف نصب می‌شود. این نشان باید از نظر فونت و رنگ کاملاً منطبق بر نشان اصلی شرکت (که مثلاً در وبسایت یا بروشورهای تولیدکننده دیده می‌شود) باشد. در محصولات تقلبی نه‌تنها رنگ و فونت متفاوتی استفاده می‌گردد، بلکه حتی ممکن است نام سازنده هم اشتباه درج شده و حروف آن به‌هم‌ریخته یا کم و زیاد باشد که باید مورد توجه قرار گیرد.

 

شماره سریال

در کنار مواردی همچون گران‌تر بودن قیمت کیف برند یا وجود مارک و لگوی اصل بر روی آن، شماره سریال محصول هم راهکار خوبی برای تشخیص محصولات اورجینال از تقلبی است. این شماره اغلب به شکل یک برچسب پارچه‌ای مهر و موم‌شده در بخش خاصی از درون کیف تعبیه می‌شود که به سادگی نیز جدا نمی‌گردد. کیف‌های فاقد این سریال لزوماً غیراصل نیستند، اما اگر برچسب فیکی داشته باشند که به راحتی کنده شود نمی‌توان به کیفیت آن‌ها اعتماد کرد. البته گاهی هم این برچسب از جنس بدنه خود کیف است و شامل یک شماره و نام برند می‌باشد.

 

کیفیت دوخت

ویژگی معروف دیگری که در کیف اورجینال وجود دارد ظرافت و کیفیت بالای دوخت آن است. بیشتر خریداران می‌دانند که محصولات اورجینال برندهای معتبر، دارای مسیرهای دوخت مستقیم و تمیزی هستند که هم منظم بوده و هم فاقد نخ‌کش شدن می‌باشد. بنابراین برای تشخیص اصل بودن کیف می‌توانید بررسی کنید که آیا دوخت آن مورب و نامنظم است یا نه. همچنین دقت کنید که آیا طول و فاصله دندانه‌های هر ردیف از دوخت دارای مقادیر یکسان و برابری است یا خیر. در کیف و کوله‌پشتی‌های تقلبی معمولاً این نظم و دقت وجود ندارد و حتی دوخت ضعیف و شکننده‌ای مشاهده می‌شود.

 

مواد اولیه

گفتیم که علت اصلی استقبال از کوله اورجینال یا کیف‌های برند اصلی آن است که این محصولات با باکیفیت‌ترین مواد اولیه ساخته می‌شوند. کیفیت مواد به کار رفته در تولید کیف شامل استفاده از پارچه یا چرم استاندارد و درجه یک به همراه سایر اجزای مرغوب می‌باشد. برای هر نوع پارچه، ویژگی‌هایی از قبیل میزان مناسب انعطاف‌پذیری، میزان استاندارد درخشندگی یا ماتی، وزن ایده‌آل، زبری یا نرمی مورد انتظار، قابلیت ضربه‌گیری و… وجود دارد که در صورت آشنایی با آن‌ها می‌توانید حین انتخاب کیف دلخواهتان، از کیفیت متریال آن هم مطمئن شوید.

 

دکمه و زیپ

خصوصیت دیگری که در کیف های کپی ممکن است دیده شود اما در محصولات اصل وجود ندارد، نامرغوب بودن زیپ و دکمه‌های آن است. به عنوان مثال اگر دکمه و زیپ‌ها شامل رنگ‌پریدگی بودند یا رنگ مصنوعی داشتند، به احتمال زیاد متعلق به کارخانه یک مارک معتبر نیستند. لازم به ذکر است که اغلب برندهای مشهور صنعت کیف و لباس، نام یا لوگوی خود را روی دکمه و زبانه زیپ به طور دقیق و واضح درج می‌کنند که با این معیار هم می‌توانید اصل بودن محصول را تشخیص دهید. ضمناً باید دکمه‌ها محکم بوده و زیپ‌های کیف نیز به شکل کاملاً روان و ساده‌ای باز و بسته شوند.

 

آستر کیف

شاید به نظر برسد کیفیت جنس آستر تأثیر چندانی روی قیمت کیف برند ندارد؛ اما این خصوصیت به‌ویژه در مدل‌هایی مانند کیف‌های آرایشی یا دستی بانوان و… بسیار مهم است. به‌طور کلی در آستر کیف‌های استاندارد از پارچه‌ای استفاده می‌شود که ضمن نرم و لطیف بودن و داشتن انعطاف بالا، ترجیحاً ضد آب بوده و به سادگی پاره یا نخ کش نشود. حین خرید کیف برند می‌توانید با لمس آستر از نرم بودن آن مطمئن شوید. همچنین با نگاه کردن به آن ممکن است تا حدودی به زبری و خشکی‌اش پی ببرید که این ویژگی نباید در محصولات اورجینال و مرغوب به چشم بخورد.

 

یراق آلات

داشتن یراق آلات باکیفیت و مقاوم جزو ویژگی‌های مهم کیف خارجی مارک است. قطعات فلزی به‌کاررفته در محصول می‌بایست از آلیاژ مناسبی ساخته شده باشند که خصوصیاتی نظیر ضد آب بودن و عدم زنگ‌زدگی، حفظ و ثبات رنگ یا روکش، وزن سبک، استحکام و نشکن بودن و… را به همراه داشته باشند. در یراق‌آلات بیشتر کیف‌های تقلبی از پلاستیک سخت به جای فلز استفاده می‌شود. البته ممکن است برخی کیف‌های مارک هم دارای یراق پلاستیکی باشند؛ اما توجه به این معیار نیز می‌تواند تا حدودی کمک‌کننده باشد و به شناسایی مدل‌های استانداردتر کمک کند.

 

طرح و الگو

همان‌طور که می‌دانید، برخی برندها کیف اورجینال خود را با طرح‌ها و الگوهای خاصی ارائه می‌دهند. به عنوان مثال، نقش و طرح یا الگوی پارچه‌های محصولات لویی ویتون در سراسر جهان معروف و شناخته‌شده است. گاهی کیف‌های فیک هم طرح‌هایی کپی‌شده از این الگوها را در ساختار خود دارند؛ اما اگر به جزئیاتشان دقت کنید متوجه نامتقارن بودن و نامنظم بودن نقش‌ها یا حتی تفاوت در برخی الگوها می‌شوید. سعی کنید تصویری از نقش و نگار برندهای محبوب خود را همیشه به همراه داشته باشید تا با مقایسه آن با محصولات دیگر، از یکسان و اورجینال بودنشان اطمینان یابید.

 

جعبه و بسته بندی

راهکار دیگری که در تشخیص اصل بودن کیف به کمکتان می‌آید، بررسی بسته‌بندی یا جعبه کیف است. اگرچه برخی کیف‌ها فاقد بسته‌بندی هستند و ممکن است نهایتاً یک لایه روکش پلاستیکی داشته باشند؛ اما بسیاری از محصولات مارک هم در جعبه‌ها و بسته‌های شیک و لاکچری عرضه می‌شوند. بنابراین یک کوله اورجینال می‌تواند جعبه‌ای مرغوب با رنگ یکدست و ست‌شده با رنگ‌بندی کوله پشتی داشته باشد و یا یک کیف زیبای دستی، درون بسته خاصی با برچسب هولوگرامی پیچیده شده باشد. در بیشتر کیف‌های تقلبی بر روی ساخت چنین بسته‌ای سرمایه‌گذاری نمی‌شود.

 

رنگ بندی سنتی

کارگاه‌های کوچک در تولید کیف های کپی تلاش می‌کنند همان رنگ‌بندی سنتی برند اصلی را به کار ببرند؛ اما معمولاً نمی‌توانند تناژ رنگی جنس اورجینال را به‌طور دقیق روی محصولشان پیاده کنند و تفاوت‌های قابل تشخیصی را به وجود می‌آورند. از طرفی بسیاری از برندهای مشهور از طیف رنگی یا ترکیب‌های خاصی در ساخت کیف‌هایشان بهره می‌برند که در میان مشتریان کاملاً شناخته شده است. بنابراین اگر با آن رنگبندی آشنایی داشته باشید می‌توانید به راحتی در حین خرید تشخیصش دهید و متوجه مدل‌های فیکی که به‌جای محصول اصل به شما معرفی می‌شوند نیز بشوید.

 

ویژگی های اختصاصی

یکی دیگر از دلایل بالا بودن قیمت کیف برند وجود امضا یا شناسنامه اختصاصی آن برند در محصول است. منظور از شناسنامه یا امضای برند، ویژگی خاصی است که تنها آن مارک در محصولات خود به کار می‌برد و پیش از این در تولیدات دیگر برندها وجود نداشته است. این ویژگی می‌تواند شکل خاصی از زنجیر به‌جای دسته کیف، آویز یا عروسک کوچک اختصاصی همراه با کیف، یک اشانتیون منحصر به فرد و… باشد. اگر در تولیدات برندی که قصد خرید آن را دارید چنین خصوصیتی وجود داشته است، مطمئن شوید که حتماً در محصول انتخابی شما هم تعبیه شده باشد.

 

مزایای خرید کیف و کوله های اورجینال

انتخاب و خرید یک کیف اورجینال با وجود تمام دردسرها و حساسیت‌هایی که ممکن است داشته باشد، مزایا و فوایدی دارد که بسیاری از افراد را به آن تشویق و ترغیب می‌کند. شاید تصور کنید از نظر کاربردی تفاوتی بین محصولات اصل و تقلبی وجود ندارد و از این رو تشخیص اصل بودن کیف هم بی‌اهمیت است. اما باید در نظر داشته باشید که صرف هزینه برای خرید مدل‌های اورجینال، از هر نظر یک تصمیم اقتصادی و به‌صرفه به شمار می‌رود و مانع از ضرر و زیانتان می‌شود. از مهم‌ترین مزیت‌های خرید چنین محصولی باید به ماندگاری بالا، زیبایی ظاهری، امکان هماهنگ‌سازی با استایل‌های شیک و جذاب و… اشاره کرد.

 

کوله اورجینال

 

کیفیت بسیار زیاد

همان‌طور که بیان شد، کوله اورجینال از نظر کیفیت اجزای به‌کاررفته در آن در سطح بالایی قرار دارد. این ویژگی از آن جهت مهم است که استفاده مداوم از کیف به‌ویژه در برخی محیط‌های خاص می‌تواند آن را در معرض آسیب‌های گوناگون قرار دهد و در صورت نامرغوب بودن جنس محصول، موجب خرابی زودهنگام آن شود. بنابراین اگر می‌خواهید کوله‌ای برای طبیعت‌گردی و کوهپیمایی بخرید یا یک کیف مخصوص مسافرت یا مهمانی‌های رسمی و مجلل سفارش دهید، تنها راه اطمینان از کیفیت محصول آن است به‌جای مدل‌های فیک و غیر اصل به سراغ یک برند معتبر بروید.

 

دوام و ماندگاری

اگر فکر می‌کنید با صرف هزینه کمتر برای کیف های کپی سود می‌کنید، کاملاً در اشتباهید. برخی افراد ممکن است قیمت زیاد مارک‌های اصل را جزو معایب آن بدانند، اما واقعیت این است که شما با خرید یک محصول اورجینال حتی در درازمدت هزینه کمتری هم متحمل می‌شوید! کیف‌های مارک، بی‌دلیل گران نشده‌اند و بخشی از قیمت بالای آن‌ها به دوام و ماندگاری طولانی‌مدتشان برمی‌گردد. به این معنی که ممکن است شما کیفی کپی‌شده بخرید و فقط یک سال بتوانید از آن استفاده کنید، در حالی که نمونه اورجینال همان کار تا چند سال هم مثل روز اول برایتان کار خواهد کرد.

 

توجه به جزئیات

عامل دیگری که قیمت کیف برند را بالا برده است، توجه به جزئیات و ظرافت‌ها در چنین محصولی است. حتماً برایتان پیش آمده که بعد از خرید کیف یا کوله‌ای متوجه شده‌اید ساختار کج و معوجی دارد و برش‌های آن در تمام قسمت‌ها دقیق و منظم نبوده است؛ در حالی که با خرید کیف برند به چنین مشکلی برنمی‌خورید. همچنین رعایت تقارن در اتصال دسته و بندها به کیف یا تنظیم دقیق فواصل دکمه‌ها و سگک‌ها و… در زمره خصوصیات ظریفی است که فقط در یک کیف باکیفیت و اورجینال دیده می‌شود و بدون آن که متوجه باشید، زیبایی ظاهری‌اش را هم دوچندان می‌کند.

 

قابلیت ست کردن

شاید تجربه کرده باشید که یک کیف خارجی مارک راحت‌تر با استایل‌های رسمی یا مجلسی حرفه‌ای هماهنگ می‌شود. علت ست شدن زیبا و آسان محصولات اصل با انواع پوشش‌های سنتی و مدرن، بهره‌مندی از روانشناسی دقیق و حساب‌شده در طراحی مدل آن‌ها و نحوه پیاده‌سازی طرح با بهترین مواد اولیه است. این موضوع شاید در حین مقایسه کیف‌های فیک و اورجینال برای خرید آن‌ها، چندان به چشم نیاید. اما پس از آن که با به دست گرفتن یک کیف برند متوجه تفاوت عمیق ظاهری و درخشش استایل خود شدید، خواهید دید که چه انتخاب خوبی داشته‌اید!

 

راهنمای تعمیر محصولات اصل

درست است که هنگامی که به سراغ کیف اورجینال می‌روید حتماً محصول مرغوبی به دست می‌آورید؛ اما همین کیف هم در صورت عدم نگهداری مناسب یا گذر زمان طولانی، می‌تواند دچار آسیب و نیازمند تعمیر شود. مثلاً یک کیف مدرسه اورجینال هم به دلیل شیطنت‌های‌کودکانه دانش‌آموزی ممکن است به سرعت خراب شود. بهترین کار برای رفع خرابی یک کیف یا کوله اصل، آن است که محصول را به نمایندگی یا دفتر پشتیبانی برند مورد نظر تحویل دهید. در غیر این صورت، حتماً به تعمیرکاران حرفه‌ای مراجعه کنید و از وصله زدن یا دوختن خودسرانه محصول خودداری نمایید.

 

قیمت کیف های اصل چقدر است؟

این نکته را باید یادآور شد که برای تشخیص اصل بودن کیف لزوماً نمی‌توان به گران بودن قیمت آن تکیه کرد. برخی تولیدکننده‌های دست‌چندم با وجود تولید محصولات تقلبی و کپی‌شده، باز هم مبلغ آن را هنگفت در نظر می‌گیرند تا به همین روش اعتماد مشتری را در خصوص فیک نبودن کالا جلب کنند. با این حال قیمت بسیار ارزان هم در کوله اورجینال دیده نمی‌شود و بنابراین تخفیف‌های ویژه باید شما را به اصل و استاندارد بودن کوله یا کیف مشکوک کند. اگر قرار است هزینه زیادی برای خرید کیفتان بپردازید، با سایر روش‌های ذکرشده از باکیفیت بودن آن مطمئن شوید.

 

تشخیص اصل بودن کیف

 

از کجا کیف و کوله اصل بخریم؟

همان‌گونه که بیان شد، یک راه برای خرید و سفارش کیف اورجینال این است که به سراغ نمایندگی‌های هر برند ایرانی یا خارجی بروید. اما اگر به شعب آن‌ها دسترسی ندارید، صرفاً از فروشگاه‌های معتبر سفارش خود را به ثبت برسانید. فروشگاه اینترنتی کیفچه ضمن همکاری با بسیاری از برندهای شناخته‌شده کیف و چمدان، فهرست محصولات خود را به‌طور مستقیم از شعبه‌های طرف قرارداد تأمین می‌کند و تلاش کرده تا ضمن ارائه مدل‌های اورجینال برای برندپسندها و مدل‌های های‌کپی و مرغوب برای علاقه‌مندان این محصولات، پاسخگوی نیاز تمام مشتریان باشد. در هر حال، کیفیت بالا و ظاهر زیبا وجه مشترک تمام کیف‌ها و کوله‌های این آنلاین‌شاپ می‌باشد.

 

سخن پایانی

همان‌طور که خرید کیف برند برای بسیاری از افراد مهم است، گروهی از خریداران هم به دلیل قیمت به‌صرفه‌تر به کیف و کفش های کپی علاقه دارند. با وجود این به دلیل تزریق حجم زیادی از مدل‌های تقلبی و نامرغوب به بازار، توصیه می‌شود حتی در انتخاب نمونه‌های های‌کپی هم همچون خرید یک کیف خارجی مارک به سراغ فروشگاه‌های باتجربه و شناخته‌شده بروید و ضمن مطالعه تمام مشخصات فنی و ظاهری محصول در حین سفارش، از استاندارد بودن آن اطمینان حاصل کنید. یک تجربه موفق در خرید کیفی مناسب و باکیفیت، کار شما را برای خریدهای بعدی آسان‌تر می‌کند.

 

 

برای دیدن و خرید انواع کوله پشتی و انواع کیف اورجینال و برندهای مختلف از این لینک استفاده کنید:

 

                                                                       دسته بندی کوله پشتی دسته بندی کیف زنانه دسته بندی کیف مردانه

                                                                             انواع کوله پشتی             انواع کیف زنانه              انواع کیف مردانه

 

 

 

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.