با ۱۳ شباهت و تفاوت کوله پشتی کوهنوردی و کوله دوچرخه سواری آشنا شوید!

کیفچه
آخرین بروز رسانی: 8 مهر 1403
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه
بهترین کوله پشتی دوچرخه سواری و کوهنوردی

با ۱۳ شباهت و تفاوت کوله پشتی کوهنوردی و کوله دوچرخه سواری آشنا شوید!

 

در میان کوله‌های رده‌ی طبیعت‌گردی، تفاوت‌هایی بین کوله دوچرخه سواری و کوهنوردی وجود دارد که باعث می‌شود نتوان آن‌ها را به جای هم استفاده کرد. اگر تصور می‌کنید یک کوله پشتی عادی و معمولی را می‌توان هم در کوهستان و هم در حین دوچرخه‌سواری به کار برد، در اشتباهید. در میان ورزشکاران حرفه‌ای، میزان فروش کوله پشتی دوچرخه سواری و کوهنوردی بیش از مدل‌های ساده است و علت آن هم قابلیت‌ها و کاربردهای خاص این نمونه‌ها می‌باشد. بااین‌حال اگر قرار است کیف یا کوله‌تان را فقط در صعود به کوه یا صرفاً در دوچرخه‌سواری‌های روزمره استفاده کنید، با کیفچه همراه باشید تا فرق این دو مدل را بدانید و نمونه‌ای مناسب بخرید.

 

 

برای دیدن و خرید انواع کوله پشتی با ظرفیت های گوناگون و برندهای مختلف از این لینک استفاده کنید:

                                                                                   کوله کوهنوردی کوله پشتی ورزشی

انواع کوله دوچرخه و کوهنوردی

تازه‌کارها اغلب به دنبال کوله کوچک دوچرخه و کوهنوردی می‌گردند تا امکان حمل راحت آن را داشته باشند. اما کوهنوردان یا دوچرخه‌سواران باسابقه به سادگی می‌توانند مدل‌های بزرگی انتخاب کنند که در عین وزن سبک و ارگونومی استاندارد، گنجایش کافی جهت حمل انواع لوازم ضروری را داشته باشند. هر یک از کوله‌های کوهپیمایی یا دوچرخه‌سواری انواع مختلفی دارند و به همین دلیل نمی‌توان ویژگی‌های آن‌ها را به طور دقیق با یکدیگر مقایسه کرد. با وجود این، به عنوان یک دسته‌بندی کلی می‌توان گفت که این محصولات از نظر اندازه، وزن، ظرفیت، شکل ظاهری، امکانات جانبی و… با یکدیگر تفاوت‌هایی دارند.

 

کوله دوچرخه سواری و کوهنوردی

 

کوله دوچرخه سواری بهتر است یا کوهنوردی؟

اگر به دنبال بهترین کوله پشتی دوچرخه سواری و کوهنوردی می‌گردید ممکن است هیچ‌گاه به مدل مشخصی دست پیدا نکنید. همان‌گونه که اشاره شد، هر کیف یا کوله دارای ویژگی‌هایی است که آن را برای موقعیت خاصی مناسب می‌کند. بااین‌که شباهت‌های زیادی نیز بین کیف‌های کوهنوردی و دوچرخه‌سواری وجود دارد، اما حین خرید باید ابتدا تفاوت‌های آن‌ها را در نظر گرفت و با نیازها و اهداف خود مقایسه کرد. در برخی از طبیعت‌گردی‌ها، یک کوله‌پشتی اورجینال دوچرخه‌سواری بهتر عمل می‌کند؛ در حالی که در یک سفر یا گردش دیگر ممکن است کوله‌ای تخصصی برای کوهپیمایی، مناسب‌تر باشد.

 

ویژگی کوله پشتی کوهنوردی و دوچرخه سواری

بررسی شباهت‌ها و تفاوت‌های کیف دوچرخه سواری و کوهنوردی نیازمند آشنایی با ویژگی‌های هر کدام از آن‌ها است. به عنوان مثال، این کیف‌ها در مقایسه با مدل‌های معمولی دارای قابلیت ضد آب قوی‌تری هستند و یا به علت سفر به طبیعت و کمبود امکانات در آن‌جا، گنجایش بیشتری برای حمل انواع وسایل ضروری دارند. از طرفی شیوه جابجایی این دو کوله تفاوت‌هایی با هم دارد؛ به این معنی که کوله‌های دوچرخه‌سواری را باید حین سوار شدن بر دوچرخه روی شانه انداخت در حالی که کوله‌های کوهپیمایی به منظور پیاده‌روی در مسیرهای ناهموار و صعب‌العبور طراحی شده‌اند.

 

شباهت کوله های کوهنوردی و دوچرخه سواری چیست؟

ممکن است شما هم حین بررسی مدل‌های مختلفی از کوله موتور سواری و کوهنوردی متوجه شباهت‌های این کوله‌ها شده باشید. چنین کوله‌هایی معمولاً با استانداردترین شکل ساختاری طراحی می‌شوند تا خصوصیات ارگونومیک و مطلوبی را برای حرکت طولانی‌مدت در طبیعت و جاده فراهم کنند. از طرفی از آن‌جایی که کوله دوچرخه سواری و کوهنوردی هر دو در انواع آب و هوای آفتابی تا بارانی استفاده می‌شوند، باید محافظ خوبی در برابر نفوذ رطوبت یا تابش مستقیم خورشید داشته باشند. سبک بودن وزن این کیف‌ها ضرورت دارد و وجود سیستم تهویه در آن‌ها مهم است. ضمناً این کوله‌ها می‌بایست موارد ضروری مانند امکان حمل بطری آب و… را تأمین نمایند.

 

جنس ضد آب

یک سوال مهم خریداران از فروشندگان به هنگام فروش کوله پشتی دوچرخه سواری و کوهنوردی این است که آیا این کوله‌پشتی بدنه‌ای ضدآب دارد یا نه؟ باید گفت که توجه به ضد رطوبت بودن کوله بسیار مهم است و تولیدکنندگان ایرانی و خارجی هم به همین دلیل، تقریباً تمام کوله‌ها و کیف‌های طبیعت‌گردی را با مواد محافظ رطوبت مانند الیاف پلاستیکی یا پارچه‌هایی با روکش مومی می‌سازند. بدنه پلی استری، نایلونی، برزنتی و… جزو شباهت‌های کوله‌های کوهپیمایی و دوچرخه‌سواری است و کمک می‌کند تا زیر باران و برف یا حین ساعت‌ها پیاده‌روی تحت نور مستقیم خورشید، آسیبی به تجهیزات الکترونیک و مواد غذایی وارد نشود.

 

ویژگی هیدراتاسیون

ویژگی مشابه دیگری که در انواع کوله دوچرخه و کوهنوردی به چشم می‌خورد، وجود یک جیب یا محفظه مناسب برای قرار دادن بطری و قمقمه آب است که به عنوان قابلیت هیدراتاسیون شناخته می‌شود. در مدل‌های ساده‌تر و معمولی‌تر، اغلب یک یا دو جیب کناری با جنس توری تعبیه می‌شود تا بتوان بطری آب را درونش قرار داد و به راحتی به آن دسترسی داشت. اما در مدل‌های بزرگ و پیشرفته‌تر، بر خلاف کوله کوچک دوچرخه و کوهنوردی می‌توان جایگاه مخصوصی را درون کوله دید که محل نگهداری آب خنک است. این محفظه معمولاً یک نی یا شلنگ باریک و بلند دارد که می‌توان حین حرکت و بدون استفاده از دست‌ها، از طریق آن آب نوشید.

 

وزن سبک

اگر می‌خواهید بدانید بهترین کوله پشتی دوچرخه سواری و کوهنوردی چه ویژگی مشترک و چه شباهتی دارند، کافی است به سراغ وزن آن‌ها بروید. تمام کوله‌های طبیعت‌پیمایی باید به نحوی ساخته شوند که حداقل وزن را داشته باشند. البته این موضوع لزوماً به معنی سبک‌تر بودن این مدل‌ها نسبت به کوله‌های معمولی نیست؛ زیرا در مدل‌های بزرگ کوله دوچرخه سواری و کوهنوردی به ناچار وزن کمی افزایش می‌یابد. اما در مجموع، این کوله‌ها از نمونه‌های هم‌اندازه‌ی خود سبک‌ترند و اغلب از جنس پارچه‌هایی با وزن کم و استحکام زیاد ساخته می‌شوند. علت این امر آن است که کوهنوردی یا دوچرخه سواری به خودی خود باعث خستگی زیادی می‌شود و نباید سنگینی کوله هم به این خستگی بیفزاید.

 

کاربری چند منظوره

شباهت و ویژگی دیگری که موجب استقبال از فروش کوله پشتی دوچرخه سواری و کوهنوردی شده است، کاربری چند منظوره این دو مدل است. به عبارت دیگر، ممکن است شما یک کوله پشتی هنری و کوچک بخرید که فقط بتوانید آن را در مهمانی یا ترددهای روزمره استفاده کنید. اما کوله‌های مخصوص دوچرخه‌سواری و همچنین کوله‌پشتی‌های کوهپیمایی نه‌تنها برای هدفی که ساخته شده‌اند کاربرد دارند؛ بلکه اغلب می‌توان آن‌ها را در گردش‌های کوتاه و طولانی، رفتن به بازار برای خرید، سفر با وسایل نقلیه عمومی و حتی گاهی در مدرسه و دانشگاه استفاده کرد.

 

سیستم تهویه

این ویژگی مشهور است که تقریباً تمام انواع کوله دوچرخه و کوهنوردی دارای یک سیستم تهویه استاندارد و کاربردی هستند؛ درحالی‌که بسیاری از کوله‌ها همچون مدل‌های مخصوص مدرسه و دانشگاه این ویژگی را به‌طور کامل ندارند. به عبارت دیگر، از کوله کوچک دوچرخه و کوهنوردی گرفته تا مدل‌های بزرگ می‌توان توری پشتی و بندهای مشبک را دید که با کمک به گردش هوا در اطراف کوله، از عرق کردن جلوگیری می‌نمایند. وجود این خصوصیت، به دلیل تعریق زیاد حین دوچرخه‌سواری و کوه‌نوردی بسیار مفید و حتی الزامی می‌باشد. البته ممکن است مدل‌های ساده‌تر، فاقد این سیستم باشند.

 

نصب و جداسازی سریع

به عنوان یک دیدگاه تجربی، بهترین کوله پشتی دوچرخه سواری و کوهنوردی آن است که بتوان به سرعت آن را روی دوش انداخت یا در صورت لزوم، به سرعت از روی شانه‌ها بیرون آورد. شباهت اغلب کوله‌های طبیعت‌گردی آن است که دارای سیستم نصب و جداسازی سریع هستند تا در وقت کاربر صرفه‌جویی کنند. از طرفی به دلیل خطرات سفر در طبیعت و چالش‌های پیش رو، ممکن است نیاز داشته باشید کیف دوچرخه سواری و کوهنوردی را به سرعت بیرون بیاورید تا به تجهیزاتی مانند جعبه کمک‌های اولیه، طناب و چراغ قوه، چاقو و وسایل دفاعی، تجهیزات الکترونیک و ارتباطی و… دسترسی پیدا کنید که این خاصیت در انواع کیف‌های طبیعت‌گردی لحاظ شده است.

 

تفاوت کوله های دوچرخه سواری و کوهنوردی چیست؟

در کنار شباهت‌هایی که درخصوص ویژگی کوله پشتی کوهنوردی و دوچرخه سواری دیده می‌شود، تفاوت‌هایی هم وجود دارد که گاهی چندان به چشم نمی‌آید و گاهی به وضوح قابل مشاهده است. باید این را بدانید که همان‌طور که بسیاری از کوله‌های کوهپیمایی برای دوچرخه‌سواری مناسب نیستند، بسیاری از کوله‌های دوچرخه گردی را هم نمی‌توان برای رفتن به کوهستان استفاده کرد. این دو محصول از نظر اندازه و ابعاد، میزان ظرفیت داخلی، دوام و استحکام، قابلیت نصب لوازم جانبی، میزان کاهش حجم، تعداد جیب‌های درونی و بیرونی و… با هم تفاوت‌هایی دارند که باید حین خرید مورد توجه قرار گیرد.

 

بهترین کوله پشتی دوچرخه سواری و کوهنوردی

 

اندازه و ابعاد

با یک نگاه گذرا بر مدل‌های گوناگون کوله موتور سواری و کوهنوردی در فروشگاه کیف و کوله‌پشتی، به سادگی می‌توانید تفاوت ابعاد آن‌ها را متوجه شوید. کوله‌های کوهپیمایی در اندازه متوسط تا بزرگ و بسیار بزرگ ساخته می‌شوند و معمولاً نمونه‌های خیلی کوچک در میان آن‌ها وجود ندارد. اما تفاوت اصلی کوله دوچرخه سواری و کوهنوردی آن است که کوله‌های دوچرخه و موتور سیکلت دارای سایز کوچک‌تری هستند و از مینی کوله تا ابعاد متوسط و کمی بزرگ را دربرمی‌گیرند. بزرگ بودن بیش از حد کوله، موجب عدم تعادل در حین دوچرخه سواری می‌شود؛ در حالی که حین پیاده روی در کوهستان می‌توان از مدل‌های نسبتاً بزرگ هم استفاده کرد.

 

استحکام و مقاومت

تفاوت دیگری که در زمان فروش کوله پشتی دوچرخه سواری و کوهنوردی به چشم می‌آید، فرق میان استحکام و میزان مقاومت این دو نوع کوله پشتی است. البته باید گفت تمام مدل‌های کیف‌های طبیعت‌گردی از جمله دو نمونه‌ی مورد اشاره، جزو محصولات مقاوم و دارای ماندگاری بالا هستند و دوام خوبی در برابر هر گونه آسیب و ضربه دارند. بااین‌حال با مقایسه انواع کوله دوچرخه و کوهنوردی می‌توان دید که استحکام مدل‌های کوه‌پیمایی بیشتر است و به دلیل محکم بودن دیواره‌ها و اتصالات، وزن بیشتری از تجهیزات و وسایل مختلف را هم تحمل می‌کند.

 

گنجایش یا ظرفیت

بدیهی است که پیدا کردن کوله کوچک دوچرخه و کوهنوردی کار سختی نیست و برای کسانی که به صورت تفریحی و آماتور قصد سفر به طبیعت برای مدتی بسیار کوتاه را دارند، چنین مدل‌هایی یافت می‌شود. اما در ابعاد بزرگ‌تر می‌توان دید که کوله‌های کوهنوردی دارای گنجایش و ظرفیت بیشتری نسبت به مدل‌های مخصوص دوچرخه هستند. این موضوع از آن جهت اهمیت دارد که سفر در کوهستان با سرعت کندتری انجام می‌گیرد و بنابراین باید جزئی‌ترین وسایل لازم را هم در کیف یا کوله‌پشتی جای داد. اما در سفر با دوچرخه می‌توان زودتر به کمپ‌ها یا شهرها و روستاهای بین راهی رسید و نیاز به گنجایش زیادی در کوله برای حمل انواع لوازم نیست.

 

تعداد جیب ها

ویژگی دیگری که در بهترین کوله پشتی دوچرخه سواری و کوهنوردی باید به چشم بخورد، وجود جیب و محفظه‌های کافی در آن است. اما با یک مقایسه ساده می‌توان دید که اغلب کوله‌پشتی‌های مخصوص کوه دارای تعداد جیب و محفظه بیشتری نسبت به مدل‌های دوچرخه‌گردی هستند. وجود این تفاوت در میان کوله دوچرخه سواری و کوهنوردی نه‌تنها موجب افزایش ظرفیت کوله‌های کوهستانی شده، بلکه امکان طبقه‌بندی و منظم‌سازی وسایل را هم فراهم کرده است. بنابراین می‌توانید تعداد زیادی از لوازم ریز و درشت را با بیشترین نظم در یک کوله‌ی کوهنوردی بچینید و دسترسی سریع و آسانی به آن‌ها داشته باشید.

 

سهولت حمل

یکی از دلایل استقبال قابل توجه از فروش کوله پشتی دوچرخه سواری و کوهنوردی در میان ورزشکاران حرفه‌ای و غیرحرفه‌ای، حمل آسان و جابجایی راحت این کوله‌ها در مقایسه با مدل‌های دیگر است. علت این امر، طراحی ارگونومیک و متناسب هر کوله بر اساس کاربری آن می‌باشد. با این حال، بررسی انواع کوله دوچرخه و کوهنوردی نشان داده که کیف‌های دوچرخه سواری راحت‌تر از کیف‌های کوهنوردی حمل می‌شوند و رضایت بیشتری را جلب می‌کنند. بنابراین اگر به دنبال محصولی بزرگ و جادار یا تخصصی نیستید، می‌توانید کوله‌ی دوچرخه‌سواری را در کوهنوردی‌های نیمه‌حرفه‌ای هم به کار ببرید و مسیر شیب‌دار صعود به قله را با آسودگی بیشتری پشت سر بگذارید.

 

نصب لوازم جانبی

شاید در بررسی خصوصیات کوله کوچک دوچرخه و کوهنوردی نتوان این تفاوت را به وضوح مشاهده کرد؛ اما آن‌چه جزو مزایای کوله‌های بزرگ کوهپیمایی در مقایسه با کوله‌های دوچرخه‌سواری محسوب می‌شود، امکان نصب انواع لوازم جانبی بر بدنه‌ی کوله‌ی کوهستان است. این محصول به دلیل داشتن محل نصب قلاب و آویزهای کوچک و بزرگ، به کاربر اجازه می‌دهد تا لوازم دم‌دستی و حجیم مانند کلاه ایمنی، یخ شکن، عینک و… را در حین حرکت بر دیواره‌ی کوله بیاویزد و در صورت نیاز، به سرعت به آن دسترسی پیدا کند. لازم به ذکر است که در کوله‌پشتی‌های دوچرخه‌سواری به دلیل اندازه کوچک‌تر آن‌ها و احتمال جدا شدن و افتادن آویزها، معمولاً قلاب‌های زیادی جهت نصب چنین تجهیزاتی در نظر گرفته نمی‌شود.

 

کاهش حجم

ممکن است هنگام جست‌وجو برای یافتن بهترین کوله پشتی دوچرخه سواری و کوهنوردی به قابلیت کاهش حجم آن‌ها توجه نداشته باشید؛ اما به محض این‌که برای یک سفر چندروزه قدم در طبیعت بگذارید، متوجه اهمیت این ویژگی می‌شوید. در کوله‌های دوچرخه‌ای به دلیل ابعاد کوچکشان، چندان به این قابلیت توجه نمی‌شود و این یکی از تفاوت‌های کیف دوچرخه سواری و کوهنوردی است. اما مدل‌های متوسط و بزرگ کیف‌های کوهپیمایی معمولاً دارای زیپ‌هایی در دیواره خود هستند که با باز کردنشان می‌توان حجم کوله را برای قرار دادن وسایل بیشتر، افزایش داد. و در صورت کم شدن تجهیزات (مانند مصرف بیشتر خوراکی‌ها) با بستن آن زیپ‌ها حجم کوله را کمتر کرد.

 

امنیت کوله ها باید چگونه باشد؟

نکته مهم دیگری که هنگام مطالعه پیرامون ویژگی کوله پشتی کوهنوردی و دوچرخه سواری می‌بایست به آن توجه کنید، سطح ایمنی آن‌ها است. هر دوی این کوله‌ها باید امنیت بالایی جهت محافظت از انواع تجهیزات و وسایل داشته باشند؛ چراکه تردد در مسیرهای ناهموار طبیعت، احتمال بیرون افتادن و گم شدن وسایل را افزایش می‌دهد. از طرفی کوله موتور سواری و کوهنوردی باید بتواند از شما هم در برابر آسیب‌های احتمالی (نظیر تصادف با وسایل نقلیه‌ی گردشگران دیگر) محافظت کند. بدین منظور، قابلیت‌های متنوعی در کوله‌پشتی‌های رده‌ی طبیعت‌گردی لحاظ می‌شود که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به نوارهای بازتاب‌دهنده‌ی نور یا نوارهای شب‌نما، استفاده از محکم‌ترین اتصالات در بدنه و بندها یا تسمه‌ها، به کار بردن سگک و دکمه یا زیپ‌های ایمن و… اشاره کرد.

 

کوله موتور سواری و کوهنوردی

 

نوار بازتابنده

وجود نوار شبرنگ در هر دو کوله دوچرخه سواری و کوهنوردی یک مزیت محسوب می‌شود. از آن‌جایی که اغلب دوچرخه‌سواران در حاشیه‌ی جاده‌های شهری یا بین شهری تردد می‌کنند، همواره در معرض برخورد با دیگر وسایل نقلیه قرار دارند. نوارهای بازتابنده که در شکل‌ها و طرح‌های مختلف مانند یک لوگو یا حرف الفبا و… روی بدنه بیرونی کیف و کوله نصب می‌شوند، به رانندگان دیگر اجازه می‌دهند که متوجه حضور شما در جاده شده و با احتیاط بیشتری حرکت کنند. همچنین وجود این قابلیت در کوله‌های کوهنوردی کمک می‌کند تا امکان یافتن هم‌گروه‌ها در صعودهای شبانه یا تحت مه‌آلودگی شدید، وجود داشته باشد.

 

بند و اتصالات محکم

نکته مهمی که خریداران می‌بایست در خرید و فروش کوله پشتی دوچرخه سواری و کوهنوردی به آن توجه کنند، کیفیت دوخت و اتصال بندها و تسمه‌ها به بدنه‌ی محصول است. این ویژگی روی میزان امن بودن کوله برای حمل وسایل شما تأثیر زیادی دارد. مدل‌هایی که بند رودوشی و تسمه دور سینه یا کمری آن‌ها با اتصالات فلزی به بدنه پانچ شده باشند محکم‌ترند. اما در نمونه‌هایی که دارای اتصالات دوختنی هم باشند، در صورت استفاده از یک دوخت منظم و چندلایه می‌توان از استحکام بندها مطمئن شد. لازم به ذکر است که در صورت کنده شدن بندها، باید آن‌ها را با محکم‌ترین نخ به بدنه کوک زد و در اولین فرصت برای تعمیر اساسی به یک تعمیرکار متخصص تحویل داد.

 

زیپ و دکمه های ایمن

بخشی از امنیت انواع کوله دوچرخه و کوهنوردی هم به کیفیت زیپ و دکمه یا سگک‌های آن مربوط می‌شود. از آن‌جایی که در مسیرهای ناهموار طبیعت، تحرک و جابجایی کوله بر دوش شما نسبتاً شدید است، هر لحظه احتمال باز شدن سگک و دکمه‌ها و بیرون افتادن لوازم حیاتی و ضروری وجود دارد. به همین دلیل در محصولات هر برند باکیفیت و اصل می‌توانید متوجه بسته شدن مستحکم دکمه‌ها، قدرت بالای آهنربای سگک‌ها و همچنین دندانه‌های در هم تنیده و یکپارچه زیپ‌ها شوید. در صورتی که این قطعات دچار شکستگی یا خرابی شدند و امکان تعمیرشان وجود نداشت، آن‌ها را با قطعات مشابه و مرغوب جایگزین کنید و پیش از آغاز سفر امتحان نمایید تا از استاندارد بودنشان مطمئن شوید.

 

آیا جنس این دو کوله با هم فرق دارد؟

همان‌طور که قبلاً اشاره شد، معمولاً در ساختن کیف دوچرخه سواری و کوهنوردی از پارچه‌هایی استفاده می‌شود که دارای چند ویژگی مهم از جمله وزن سبک، دوام بالا، ضد آب بودن و… باشند. چنین خصوصیاتی اغلب در طیف پارچه‌های پلی استری و نایلونی یافت می‌شود و بنابراین جنس اکثر کوله‌های کوهپیمایی و دوچرخه‌سواری مشابه است. بااین‌حال ممکن است برخی برندها از ترکیبی از الیاف مختلف برای افزایش استحکام و کاهش وزن محصول خود استفاده کنند و جنس جدید و متفاوتی را پیش روی مشتریان‌شان قرار دهند. کافی است اطلاعات و مشخصات فنی هر کوله پشتی را مطالعه کنید تا از ویژگی‌های جنس پارچه و بدنه آن مطلع شوید.

 

تفاوت قیمت کوله های دوچرخه و کوه

قیمت محصول را نمی‌توان در زمره‌ی شباهت‌ها یا تفاوت‌های موجود در میان انواع ویژگی کوله پشتی کوهنوردی و دوچرخه سواری قرار داد؛ چراکه این مسئله به عوامل مختلفی از جمله ترکیب مواد اولیه به‌کاررفته در محصول، نام مارک و میزان شهرت آن، ایرانی یا خارجی بودن کوله، اندازه و گنجایش، امکانات مدرن و قابلیت‌های جانبی متنوع، کیفیت قطعات اضافی استفاده‌شده در محصول و… بستگی دارد. حتی ممکن است رنگ و نقش خاصی از یک مدل کوله دارای مبلغ گران‌ترس نسبت به رنگی دیگر باشد. بااین‌حال به دلیل تنوع بالای نمونه‌های موجود در بازار، هزینه خرید این کوله‌ها هم کاملاً متفاوت است و امکان سفارش برای خریدارانی با هر میزان بودجه را فراهم می‌کند.

 

سخن پایانی

با مقایسه ویژگی‌های به‌کاررفته در طراحی و تولید کوله دوچرخه سواری و کوهنوردی می‌توان متوجه شباهت‌ها و تفاوت‌های زیادی بین آن‌ها شد. اگر بخواهیم یک توصیه‌ی حرفه‌ای و دقیق داشته باشیم، پیشنهاد می‌دهیم که برای هر نوع سفر در طبیعت یا در مکان‌های شهری، کوله و کیف مخصوص به آن را به کار ببرید و از محصولاتی که برای کاربری خاصی ساخته شده‌اند جهت اهداف دیگر استفاده نکنید. با وجود این در صورتی که قصد دارید از یک کوله‌پشتی برای هر دو سفر کوهپیمایی و دوچرخه‌سواری استفاده نمایید، مدلی را بخرید که دارای سایز متوسط و کمترین وزن باشد و دست‌کم چند جیب بیرونی در طرفین به منظور قرار دادن لوازم دم‌دستی و ضروری در اختیارتان قرار دهد.

 

 

برای دیدن و خرید انواع کوله پشتی با ظرفیت های گوناگون و برندهای مختلف از این لینک استفاده کنید:

                                                                                   کوله کوهنوردی کوله پشتی ورزشی

 

 

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.