تفاوت کوله پشتی روزانه و کوهنوردی چیست؟

کیفچه
آخرین بروز رسانی: 15 مهر 1403
بدون دیدگاه
4 دقیقه زمان مطالعه
کوله پشتی روزانه و کوهنوردی

تفاوت کوله پشتی روزانه و کوهنوردی چیست و کدام یک برای من بهتر است؟

 

اگر با انواع کوله‌های موجود در بازار آشنایی نداشته باشید، ممکن است حین انتخاب میان کوله پشتی روزانه و کوهنوردی دچار سردرگمی شوید. این دو محصول با وجود تفاوت‌های زیادی که در ساختار و کاربرد خود دارند، هر دو جزو پرطرفدارترین مدل‌های کوله پشتی به شمار می‌روند و در موقعیت‌های گوناگونی قابل استفاده‌اند. آن‌چه کوله روزانه و کوهنوردی را بیش از هر چیزی با یکدیگر متفاوت می‌کند، امکانات و بخش‌های متنوعی است که ممکن است در دیگری به چشم نخورد. بنابراین برای این که بدانید کدام مدل برایتان بهتر است، باید هدف خود از انتخاب محصول را پیش از خرید مشخص کنید و با شباهت و تفاوت‌های این دو محصول آشنا شوید. در این بخش از کیفچه تلاش کرده‌ایم مهم‌ترین مزایا و معایب هر مدل را مورد بررسی قرار دهیم.

 

 

برای دیدن و خرید انواع کوله پشتی با ظرفیت های گوناگون و برندهای مختلف از این لینک استفاده کنید:

                                                                       کوله پشتی روزانه کوله پشتی لپ تاپ کوله کوهنوردی

 

انواع کوله پشتی کوهنوردی و روزانه

هر کدام از مدل‌های کوله پشتی روزمره و کوهنوردی دارای انواع گوناگونی هستند که بر حسب شرایط فیزیکی یا سلیقه خریدار و همچنین کاربرد مد نظر محصول، ساخته شده‌اند. کوله‌های تاکتیکال یا کوهپیمایی را می‌توان در مدل‌های ساده یا حرفه‌ای، دارای اسکلت یا فاقد اسکلت فلزی، تک محفظه‌ای یا چندمحفظه‌ای و نیز ابعاد کوچک تا بسیار بزرگ پیدا کرد. اما کوله‌های روزانه از نظر طراحی ظاهری دارای تنوع ساختاری چندانی نیستند و بسیاری از برندها هم این محصول را به صورت تک سایز تولید می‌کنند. بااین‌حال نمی‌توان گفت که مدل‌های کوهنوردی کاربردی‌تر از مدل‌های روزمره می‌باشند؛ زیرا همه‌چیز به استفاده‌ای که شما از کوله پشتی می‌برید بستگی خواهد داشت.

 

انواع کوله پشتی کوهنوردی و روزانه

 

شباهت کوله های روزمره و کوهپیمایی

پیدا کردن شباهت در میان کوله پشتی معمولی و کوهنوردی کار سختی نیست، اما گزینه‌های زیادی هم وجود ندارد! حتی پیش از آن که از نزدیک، انواع کوله‌پشتی‌های کوهپیمایی و روزمره را دیده باشید، از نامشان هم می‌فهمید که این دو محصول برای اهداف بسیار متفاوتی ساخته شده‌اند و بنابراین قرار نیست تشابه چندانی داشته باشند. با وجود این، هر دوی آن‌ها در دسته‌ی کوله پشتی قرار می‌گیرند که از نظر اصول اولیه طراحی و تولید، یکسان و مشابه هستند. بر این اساس اگر بخواهیم دو شباهت عمده کوله‌های روزانه و کوله‌های کوهستان را نام ببریم، باید به قابلیت نظم‌دهی به لوازم و همچنین حمل مشابه و آسانی که دارند اشاره کنیم.

 

شیوه حمل و جابجایی

وقتی یک خریدار سراغ کوله کوهنوردی روزمره را می‌گیرد، یعنی به دنبال محصولی است که در عین سبک و کوچک بودن، تمام نیازهای اساسی برای رفتن به یک کوهپیمایی یک یا دو روزه را فراهم کند. چنین محصولی در اصل، ترکیبی از کوله‌های کوهنوردی حرفه‌ای و کوله‌های روزانه معمولی است که مزیت آن حمل آسان و راحتش می‌باشد. اما باید گفت تمامی کوله‌پشتی‌ها در صورتی که بر اساس استانداردهای روز ساخته شده باشند، جابجایی ساده‌ای دارند و برای کاربر دردسر ایجاد نمی‌کنند. وجود دو بند رودوشی با فاصله مناسب و پهنای عریض، امکان تنظیم بندهای شانه‌ای، آزاد بودن دست‌ها در حین حرکت، توزیع متقارن وزن بر شانه‌ها و کمر به جای فشار آوردن وزن بر مچ دست یا بازوها و… از جمله شباهت‌های جابجا کردن کوله‌های کوهنوردی و روزانه است.

 

نظم دهی به وسایل

فرقی نمی‌کند یک کوله کوهنوردی معمولی با ساختار ساده‌تر انتخاب کرده باشید یا یک کوله‌پشتی فنی و حرفه‌ای‌تر؛ در هر حال می‌توانید به سادگی، تمام وسایل کوچک و بزرگ را در جیب‌های مخصوصی که داخل یا خارج کوله تعبیه شده‌اند قرار دهید و از به هم ریختگی آن‌ها جلوگیری کنید. این ویژگی در کوله‌های روزانه هم وجود دارد و جیب‌های کافی برای سازماندهی لوازم خرد و ریز تا وسایل ضروری در آن‌ها در نظر گرفته شده است. البته در تعداد و گنجایش جیب‌ها می‌توان شاهد تفاوت کوله پشتی معمولی و کوهنوردی بود که آن هم به علت وسایل و تجهیزات متفاوتی است که در هر کدام از آن‌ها حمل می‌شود و کاملاً متناسب با عملکردشان طراحی شده است.

 

تفاوت کوله های روزمره و کوهپیمایی

فرق بین مدل‌های مختلفی از کوله پشتی روزانه و کوهنوردی را می‌توان با بررسی اجزای درونی و بیرونی آن‌ها متوجه شد. بخشی از این تفاوت‌ها به ابعاد و اندازه هر محصول و ظرفیت یا گنجایش آن‌ها مربوط می‌شود. دسته دیگری از تفاوت‌ها مربوط به میزان سهولت دسترسی به لوازم داخل کوله است. وجود برخی قابلیت‌های مدرن و امکانات جانبی را هم نباید نادیده گرفت که در بسیاری از اوقات موجب تمایز کوله‌های روزمره و کوهپیمایی می‌شود و مشتری را برای انتخاب مدل مناسب‌تر سردرگم می‌کند. این سردرگمی به دلیل آن است که در اثر وجود ظرافت‌ها و امکانات بیشتر در برخی کوله‌ها، قیمت آن‌ها هم گران‌تر می‌شود و در آن صورت باید بسنجید که خرید چنین کوله‌ای با قابلیت‌های جانبی متعدد، اصلاً برایتان به‌صرفه و کاربردی است یا نه؟

 

اندازه

شاید بتوان اصلی‌ترین فرق بین کوله روزانه و کوهنوردی را در اندازه و ابعاد آن‌ها دانست. کوله‌های کوهنوردی بیشتر در سایز متوسط، بزرگ و خیلی بزرگ ساخته می‌شوند و حتی مدل‌های کوچک آن‌ها برای کوهپیمایی‌های حرفه‌ای چندان طرفدار ندارد. اما کوله روزانه در زمره مدل‌های کوچک یا متوسط بازار به شمار می‌رود و حتی می‌توان برخی مینی‌کوله‌ها را در فهرست دسته‌بندی این محصول پیدا کرد. بدین ترتیب انواع کوله پشتی کوهنوردی و روزانه از نظر طول، عرض و ارتفاع تفاوت‌هایی دارند که روی سایر ویژگی‌های آن‌ها مانند ظرفیت، وزن، سهولت حمل، زیبایی ظاهری و… اثرگذار است. اگر جثه کوچکی دارید یا قرار است کوله‌تان را در مکان‌های شلوغ مانند تردد در بازار و مترو به کار ببرید، طبیعتاً مدل روزمره برایتان بهتر و مناسب‌تر است.

 

گنجایش

تفاوت دیگری که به سادگی می‌توان بین کوله پشتی روزمره و کوهنوردی دید، اختلاف گنجایش آن‌ها است. این گنجایش یا ظرفیت که بر اساس لیتر سنجیده می‌شود، در کوله‌پشتی‌های کوهپیمایی از حدود ۲۰ لیتر آغاز شده و به ۱۰۰ لیتر هم می‌رسد؛ در حالی که بزرگ‌ترین کوله‌پشتی‌های روزانه ممکن است حداکثر ۳۰ تا ۴۰ لیتری باشند. شاید فکر کنید هر چقدر ظرفیت کوله بیشتر باشد برایتان بهتر است، اما اگر قرار است فضای زیادی از آن خالی بماند و به کارتان نیاید چرا باید کوله‌ای با حجم زیاد بخرید؟ برخی وسایل کوهنوردی مانند چادر و کیسه خواب، پتو، لباس گرم، تجهیزات گرمایشی و… به حجم زیادی نیاز دارند. اما لوازمی که در رفت و آمدهای روزانه استفاده می‌شوند چنین حجمی را اشغال نمی‌کنند و بنابراین به کوله‌ای کوچک نیازمند هستند.

 

جیب ها

با بررسی ساختار طراحی‌شده کوله پشتی روزانه و کوهنوردی می‌توان دید که بیشتر کوله‌های کوهپیمایی دارای تعداد زیادی جیب کوچک و بزرگ هستند. برخی از این جیب‌ها و محفظه‌ها برای لوازم خاصی طراحی شده‌اند که از جمله آن‌ها باید به محفظه کیسه خواب، جیب قمقمه آب و… اشاره کرد. البته در اغلب کوله‌های روزمره هم در کنار محفظه بزرگ و اصلی، دست‌کم یک جیب درونی یا بیرونی وجود دارد. اما اگر نمی‌دانید کدام یک از کوله روزانه و کوهنوردی برایتان مناسب‌تر است، این را در نظر بگیرید که چه تعداد وسیله را می‌خواهید درون آن بگذارید؟ اگر اشیای کوچک و بزرگ زیادی با خود می‌برید، به یک کوله معمولی با جیب‌های زیاد یا یک کوله کوچک کوهنوردی نیاز خواهید داشت.

 

اسکلت بندی

تفاوت دیگری که باعث تمایز انواع کوله پشتی کوهنوردی و روزانه می‌شود، نوع قالب یا اسکلت بندی آن‌ها است. بیشتر کوله‌پشتی‌های روزمره فاقد قاب مستحکم هستند و حتی ممکن است قالبی از جنس نوارهای پلاستیکی هم نداشته باشند. اما در کوله‌های کوهستانی این ویژگی فرق می‌کند و می‌توان دو گروه از محصولات را دید: کوله‌پشتی‌های دارای قاب فلزی و کوله‌پشتی‌های فاقد آن. علت این اسکلت‌بندی به‌ویژه در کوله‌های بزرگ آن است که شکل و ساختار کوله را در حالت ثابت و مستحکمی نگه دارد و اجازه ندهد حجم و وزن زیاد وسایل، باعث بر هم خوردن تعادل کوله پشتی شود. لازم به ذکر است که به دلیل فشاری که ممکن است این قاب فلزی بر بدن وارد کند، بهتر است در خرید مدل‌های کوچک به سراغ نمونه‌های بدون اسکلت رفت.

 

بند کمری

این ویژگی را ممکن است در هر دو کوله پشتی روزمره و کوهنوردی ببینید؛ اما در مجموع، کوله‌های معمولی چندان شامل کمربند یا تسمه کمری نیستند و وجود چنین بندی بیشتر جزو مشخصه‌های کیف‌های کوهنوردی به شمار می‌رود. علت نصب بند کمری و حتی بند دور سینه در کوله‌پشتی کوه این است که قفل کردن آن به دور کمر و قفسه سینه موجب کاهش جابجایی و تکان خوردن کوله و در نتیجه کاهش فشار و وزن وارده بر بدن می‌شود. با مقایسه کوله پشتی معمولی و کوهنوردی می‌بینید که نصب چنین قابلیتی در کوله‌های کوهپیمایی به دلیل اندازه و وزن زیاد و اهمیت حفظ تعادل در مسیرهای شیب‌دار کوهستان، امری کاملاً ضروری است.

 

حلقه و تسمه

خصوصیت دیگری که تقریباً فقط در کوله کوهنوردی روزمره یا کوله‌های کوهپیمایی حرفه‌ای و تخصصی دیده می‌شود، وجود حلقه‌های متعدد یا یک تسمه سرتاسری بر بدنه کوله پشتی است که محل نصب انواع تجهیزات کوچک و بزرگ دم دستی در طول صعود به کوه می‌باشد. شما در مسیر عبور از کوه‌ها به لوازمی مانند عصای تخصصی، چراغ قوه، طناب، یخ شکن و… نیاز خواهید داشت که نه می‌توانید تمام آن‌ها را در دست خود نگه دارید و نه می‌توانید درون کوله بگذارید و دائماً آن‌ها را بیرون بیاورید. قلاب یا حلقه‌ها به شما کمک می‌کند تا این تجهیزات را روی کوله آویخته و در دسترس خود نگه دارید؛ در حالی که در کوله‌های روزانه چنین قابلیتی نیاز نیست.

 

وزن

بیشتر اوقات، یک کوله کوهنوردی معمولی وزن نسبتاً مشابهی با کوله‌پشتی‌های روزمره دارد؛ اما از آن‌جایی که بیشتر کوهنوردان حرفه‌ای و نیمه‌حرفه‌ای از کوله‌های بزرگ استفاده می‌کنند، به ناچار باید وزن بیشتری را هم تحمل نمایند. البته تولیدکنندگان داخلی و خارجی با به کار بردن پارچه‌های سبک و مقاوم، وزن کوله‌های کوهنوردی خود را نیز تا حد زیادی کاهش داده‌اند. اما باز هم اختلاف وزن، یک تفاوت کوله پشتی معمولی و کوهنوردی است که برای برخی افراد اهمیت زیادی دارد. به عنوان مثال اگر مشکل عضلانی یا استخوانی (مانند دیسک کمر) دارید یا قرار است کوله را برای خردسالان یا افراد مسن بخرید، بهتر است از مدل‌های روزمره با وزن کم استفاده کنید.

 

امنیت

شاید برخی افراد تصور کنند وجود امنیت بالا در کوله پشتی روزانه و کوهنوردی مهم نیست و امن بودن کوله‌پشتی صرفاً در سفرهای بین شهری و بین‌المللی اهمیت دارد. اما واقعیت آن است که حتی اگر به تنهایی هم قصد رفتن به دل طبیعت را دارید، باید از ایمن بودن کوله‌تان مطمئن شوید. منظور از ایمنی کوله‌ها توانایی آن‌ها در حفظ کامل تمام وسایل در طول سفر است؛ به نحوی که نه‌تنها به سادگی دزدیده نشود، بلکه در طول راه رفتن هم اشیا به بیرون نیفتند و گم نشوند. با یک مقایسه ساده می‌توان دید که بین ایمنی کوله‌های روزمره و کوهنوردی تفاوت‌هایی وجود دارد. امنیت مدل‌های روزانه بیشتر با زیپ مخفی یا حتی قفل رمزدار و قفل سر زیپ تأمین می‌شود؛ در حالی که در کوله‌ی کوهستان بیشتر تلاش شده با افزودن انواع سگک و کمربند بر روی جیب‌های زیپ‌دار، ایمنی آن‌ها افزایش یابد.

 

امکانات جانبی

تفاوت دیگری که بین ساختار کوله روزانه و کوهنوردی قابل مشاهده است، امکانات جانبی آن‌ها می‌باشد. برخی کوله‌های کوهستانی دارای کاور یا پوشش ضد آب و ضد یخ زدگی هستند، در حالی که کوله روزمره چنین امتیازی ندارد. بسیاری از آن کوله‌ها شامل مخزن آب می‌باشند که در کوله‌پشتی معمولی به چشم نمی‌خورد. از طرفی ممکن است انواع کوله پشتی کوهنوردی و روزانه در بسته‌بندی اورجینال خود قطعات اضافه‌ای را در اختیار کاربر قرار دهند که در دیگر کوله‌ها ارائه نشده باشد. اگر وجود امکاناتی همچون درگاه یو اس بی، جایگاه بطری آب، دیواره ضد سرقت و… برایتان مهم است، حین خرید به قابلیت‌های مختلف کوله توجه کنید و مدلی را که صرفاً مدرن و پیشرفته معرفی می‌شود نخرید؛ زیرا برخی امکانات لزوماً در جدیدترین نمونه‌های این کوله‌ها تعبیه نمی‌شود.

 

جنس

از دیگر اختلاف‌های کوله پشتی روزمره و کوهنوردی باید به جنس بدنه آن‌ها اشاره کرد. کوله‌های مخصوص کوهستان همان‌طور که از نامشان پیداست، غالباً در کوه و طبیعت مورد استفاده قرار می‌گیرند و بنابراین در معرض انواع آب و هوای نامساعد و شرایط جوی بی‌ثبات قرار دارند. بدین ترتیب لازم است جنس ضد آبی داشته باشند تا از لباس‌ها و مواد غذایی یا تجهیزات الکترونیک شما در برابر خیس شدن محافظت کنند. برای این منظور، اغلب از پارچه‌های پلاستیکی مانند پلی استر و نایلون یا برزنت در تولیدشان استفاده می‌شود. اما چنین التزامی در ساخت کوله‌های روزانه وجود ندارد و در نتیجه می‌توانید این محصول را در جنس‌های چرمی، پنبه‌ای یا نخی، حصیری و… هم پیدا کنید و بخرید.

 

زیبایی ظاهری

به درستی نمی‌توان گفت که کوله پشتی روزانه و کوهنوردی کدامشان زیباتر و شیک‌تر هستند؛ چون جذابیت ظاهری هر کیف و کوله پشتی بیشتر به سلیقه خود فرد بستگی دارد. با این حال توجه به استفاده از المان‌های چشم‌نواز و ظریف در کوله‌های معمولی و روزانه بیش از کوله‌های کوهنوردی به چشم می‌خورد. علت این امر هم به دلیل تفاوت در محل استفاده از کوله روزانه و کوهنوردی است؛ به این معنی که در صعود به قله‌های کوچک و بزرگ، کمتر کسی به زیبایی ظاهری کیفش فکر می‌کند! اما بسیاری از افراد تمایل دارند هنگام تردد در شهر، کوله‌ای به همراه ببرند که از نظر رنگ و نقش یا طرح پارچه و سایر جزئیات ظاهری، با پوشش و استایلشان هماهنگ باشد و جلب توجه کند.

 

مزایا و معایب کوله های کوهستان

با توجه به نکاتی که درباره انواع کوله پشتی کوهنوردی و روزانه گفته شد، می‌توان بیان کرد که مهم‌ترین مزایا و فواید کوله‌های کوهپیمایی شامل گنجایش و ظرفیت زیاد، قابلیت‌های جانبی و فنی بیشتر، تعداد جیب زیاد و امکان سازماندهی بهتر وسایل، خاصیت ضد رطوبت و بعضاً بدنه‌ی نسوز و ضد شعله و… می‌باشد. اما از طرفی این کوله‌ها معایب یا نقاط ضعفی دارند که از جمله آن‌ها باید به وزن زیاد، حجم و اندازه بزرگ، احتمال به هم خوردن تعادل حین جابجایی، اشغال کردن فضای زیاد در محل اقامت و استراحت و… اشاره کرد. با توجه به ویژگی‌های فوق، صرفاً در صورتی می‌توان کوله کوهپیمایی را انتخاب کرد که به دنبال مزایای آن باشیم.

 

کوله روزانه و کوهنوردی

 

مزایا و معایب کوله های روزمره

اگر بخواهیم در بررسی کوله پشتی روزمره و کوهنوردی به مزیت‌ها و فایده‌های کوله‌پشتی معمولی یا روزانه اشاره کنیم، اصلی‌ترین گزینه‌ها شامل وزن سبک و راحت، جابجایی آسان و بدون دردسر، ابعاد جمع و جور و قابل جاسازی در ماشین یا محل استراحت، زیبایی ظاهر بیشتر و… می‌باشند. در کنار آن، چیزی که ممکن است مانع از انتخاب کوله‌های روزانه توسط خریداران در حین مقایسه‌ی کوله پشتی معمولی و کوهنوردی بشود، مواردی همچون گنجایش کمتر به‌ویژه در سفرهای نسبتاً طولانی، عدم جیب‌ها و محفظه‌های زیاد و حرفه‌ای برای دسته‌بندی دقیق لوازم، مقاومت و استحکام کمتر جنس بدنه و… است. بنابراین در هنگام خرید می‌بایست این خصوصیات را به دقت مد نظر قرار داد.

 

راهنمای نگهداری از کوله های کوه

برای نگهداری صحیح و اصولی از کوله کوهنوردی روزمره خود بهتر است چند مورد مهم از قبیل جنس مواد اولیه به کار رفته در محصول، نوع شوینده‌های مناسب کوله پشتی، دوام کوله در برابر اشیای مختلف (فلزی، چوبی، مواد اسیدی یا قلیایی و…)، حداکثر وزن قابل تحمل کوله پشتی و… را در نظر بگیرید. به عبارت دیگر چه یک کوله کوهنوردی معمولی خریده باشید و چه کوله‌ای ویژه و حرفه‌ای، بهتر است آن را با وسایل بسیار سنگین پر نکنید و در کنار موارد آسیب‌رسان نظیر شعله آتش یا برخی مواد اسیدی و… قرار ندهید. همچنین اشیای تیز و برّنده را ابتدا در یک جعبه محافظ قرار داده و سپس درون کوله بگذارید.

 

راهنمای نگهداری از کوله های عادی

طبیعی است که به دلیل تفاوت کوله پشتی معمولی و کوهنوردی تفاوت‌هایی هم در نحوه نگهداری آن‌ها وجود داشته باشد. مثلاً در کوله‌های کوهنوردی چندان حساسیتی روی شیوه شست‌وشو وجود ندارد و با یک محلول آب و صابون معمولی هم می‌توان اغلب این کوله‌ها را شست. اما در کوله‌های عادی به دلیل تنوع زیاد جنس پارچه و بدنه، می‌بایست مناسب‌ترین شوینده‌ها و مواد نگهدارنده را به کار ببرید. به عنوان مثال، چرم‌های طبیعی نیاز به روغن‌کاری دارند و ممکن است حتی به آب هم حساس باشند. برخی مدل‌های کتانی و الیافی هم با صابون معمولی شسته نمی‌شوند و نیازمند شوینده‌های قوی‌تری هستند. ضمناً باید از سنگین نشدن وزن وسایل و عدم حمل اشیای تیز هم مطمئن شد.

 

آیا می توان این دو مدل کوله را به جای هم استفاده کرد؟

همان‌طور که گفته شد، کوله پشتی روزانه و کوهنوردی دارای تفاوت‌های زیادی هستند که باعث می‌شود شباهت‌هایشان چندان به چشم نیاید. این موضوع به آن معنی است که در بیشتر اوقات، شما نمی‌توانید یکی از آن‌ها را به جای دیگری به کار ببرید و عملکرد مطلوبی را شاهد باشید. مثلاً استفاده از کوله‌پشتی معمولی در کوهستان دردسرهای زیادی را برایتان به وجود می‌آورد و ضمن عدم تأمین نیازهای ضروری مانند حمل لوازم خواب و خوراکی‌های گوناگون، مانع از نگهداری صحیح تجهیزات فنی و تخصصی می‌گردد. از طرفی به دوش انداختن یک کوله‌ی کوهپیمایی در ترددهای روزانه و شبانه هم نه‌تنها اضافه بر نیاز شماست؛ بلکه ممکن است در مترو و اتوبوس و کوچه و خیابان، ظاهر خنده‌داری برایتان ایجاد کند!

 

از کدام برند خرید کنیم؟

این سؤال، سؤال مهمی است. کوله روزانه و کوهنوردی هر دو جزو محصولات کاربردی و بااهمیت به شمار می‌روند و در خرید آن‌ها باید به سراغ باکیفیت‌ترین جنس از بهترین مارک ایرانی یا خارجی رفت. در خصوص کوله‌های عادی انتخاب‌های بیشتری پیش روی شماست و همین که بتوانید یک محصول اصل از برندی معتبر تهیه کنید، خیالتان از بابت کیفیت آن راحت خواهد بود. اما در میان کوله پشتی معمولی و کوهنوردی خریدن یک کوله‌ی تکنیکال حرفه‌ای اهمیت بیشتری دارد. امروزه برندهای زیادی به‌طور تخصصی فقط در زمینه تولید کوله‌پشتی‌های کوهنوردی فعالیت می‌کنند که بهتر است خرید چنین محصولی را برند حرفه‌ای خودشان انجام دهید.

 

کوله پشتی معمولی و کوهنوردی

 

سخن پایانی

پیش از انتخاب یک کوله کوهنوردی روزمره یا یک کوله‌پشتی ساده و معمولی باید کاربردها و امکانات هر کدام در نظر گرفته شود. برای تشخیص امتیازات هر یک می‌توانید مشخصات فنی آن‌ها را مطالعه کرده و قابلیت‌هایشان را با یکدیگر مقایسه کنید. تطابق نیاز کاربر با امکانات موجود در هر کوله نیز به انتخاب بهتر و دقیق‌تر کمک خواهد کرد. توجه کنید که همان‌طور که کوله‌های معمولی را نمی‌توان در صعودهای سنگین به کوه استفاده کرد، کوله‌های کوهپیمایی هم تناسب چندانی با استفاده‌های روزمره ندارند و بهتر است افراد غیرکوهنورد در صورت عدم نیاز، از خرید آن اجتناب کنند.

 

 

برای دیدن و خرید انواع کوله پشتی با ظرفیت های گوناگون و برندهای مختلف از این لینک استفاده کنید:

                                                                       کوله پشتی روزانه کوله پشتی لپ تاپ کوله کوهنوردی

 

 

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.