آشنایی با انواع کیف رانینگ و کاربرد آن در دویدن و پیاده روی؟

کیفچه
آخرین بروز رسانی: 17 مهر 1403
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه
کیف رانینگ

آشنایی با انواع کیف رانینگ و کاربرد آن در دویدن و پیاده روی

 

انجام یک پیاده روی طولانی یا دوی سبک نیازمند تجهیزاتی است که کیف رانینگ یکی از مهم‌ترین آن‌ها به شمار می‌رود. همان‌طور که شما برای دویدن به یک جفت کفش دو و لباس مناسب احتیاج دارید، باید کیفی سبک و جمع و جور در اختیار داشته باشید تا لوازمی مانند بطری آب و تنقلات را درون آن حمل کنید. چنین محصولی که در قالب کیف کمری، جلیقه یا کوله رانینگ به فروش می‌رسد، در انواع ورزش‌های استقامتی مانند دوی ماراتن، تریل رانینگ، اسکای رانینگ و… کاربرد دارد. با توجه به تفاوت در مدل، جنس، کاربرد، وزن، اندازه، قیمت و قابلیت‌های جانبی کیف‌های دوندگی، در این بخش از کیفچه به معرفی انواع آن‌ها و ویژگی‌های هر کدام برای خرید بهترین نمونه می‌پردازیم.

 

 

برای دیدن و خرید انواع کوله پشتی با ظرفیت های گوناگون و برندهای مختلف از این لینک استفاده کنید:

                                                                        کوله پشتی روزانهکوله پشتی ورزشیکوله کوهنوردی

 

معرفی کیف های رانینگ

دوندگان حرفه‌ای برای شرکت در مسابقات و تمرینات خود معمولاً از جلیقه رانینگ یا سایر کیف و کوله‌های دوندگی استفاده می‌کنند. منظور از کیف‌های دو، انواع محصولات قابل حمل بر شانه هستند که اگرچه فضای کمی اشغال می‌کنند و وزن سبکی دارند؛ اما می‌توانند لوازم ضروری مانند یک دستمال یا حوله کوچک، قمقمه آب، چسب زخم، تلفن همراه و… را در خود جای دهند. بدیهی است که در حین دویدن نمی‌توان یک کیف یا کوله‌پشتی معمولی به همراه برد و حتی باید سبک‌ترین لباس‌ها را پوشید. بنابراین تجهیزات رانینگ با ارگونومی متفاوت و تخصصی خود، به‌طور ویژه برای ورزش دو طراحی شده‌اند.

 

کیف رانینگ

 

ضرورت خرید کیف دوندگی

در مسابقات دوی طولانی به‌ویژه در طبیعت، داشتن یک کیف کمری قمقمه مخصوص رانینگ از ضروری‌ترین آمادگی‌ها به شمار می‌رود. کیف‌های کمربندی یا جلیقه‌ای به نحوی روی بدن قرار می‌گیرند که امکان سُر خوردن و افتادن آن‌ها وجود ندارد و در نتیجه حین دویدن مزاحمتی برای فرد ایجاد نمی‌کنند. از طرفی برای حمل آن‌ها نیاز به استفاده از دست‌ها نیست و هر دو دست کاملاً آزاد می‌مانند. بنابراین کیف کمربندی یا کوله‌های رانینگ بدون ایجاد مزاحمت برای انجام ورزش دو یا پیاده‌روی‌های سنگین و طولانی، تجهیزات اضطراری را همراه ورزشکار به نقاط مختلف می‌برند و جایگزین مناسبی برای جیب لباس یا کیف‌های معمولی هستند.

 

انواع مسابقات دو

پیش از آن که بدانید کوله دویدن در چه موقعیت‌هایی استفاده می‌شود، باید با انواع مسابقات رانینگ آشنا شوید؛ چراکه هر کدام از آن‌ها به نوع خاصی از جلیقه‌ها یا کیف‌ها نیاز دارند. مسابقه دو ممکن است در طبیعت هموار مانند بوستان‌ها و جاده‌های بین شهری و یا در طبیعت ناهموار مانند شیب کوهستان‌ها برگزار شود. حرکت در این دو محیط، سهولت یکسانی ندارد و برای دویدن در کوهستان باید کیف یا کوله سبک‌تری به همراه داشت. از طرفی به علت احتمال عدم تعادل و بیرون افتادن وسایل، مدل‌های کمری بیشتر در مسیرهای مسطح استفاده می‌شوند و جلیقه‌های چسبنده غالباً در جاده‌های شیب‌دار کاربرد دارند.

 

اسکای رانینگ

برای خریدن مدل مناسبی از کیف اسکای رانینگ به محیط اجرا توجه کنید. بخشی از مسیر این ورزش، مسطح و بخشی شیب‌دار است. طبق قوانین، میسر می‌تواند تا ارتفاع 2000 متر یا بیشتر ادامه یابد و حداقل 5 درصد از کل مسافت مسابقه دارای شیب 30 درصد یا بیشتر باشد. در نقاطی صخره‌های کوچک و بزرگ دیده می‌شود که صعود از آن‌ها کاملاً فنی و حساس است. مسافت آن زیادی نیست و اغلب بین 8 تا 14 کیلومتر می‌باشد؛ به طوری که شاید بیش از 15 دقیقه طول نکشد. در اسکای رانینگ، علاوه بر بطری آب ممکن است لوازمی مانند باتوم و… هم همراه با جلیقه دویدن حمل شود و بنابراین باید جلیقه مناسبی انتخاب شود.

 

تریل رانینگ

بر خلاف اسکای رانینگ که به کوله تخصصی نیاز دارد، برای تریل‌ها معمولاً کیف مخصوص دویدن در نظر گرفته نمی‌شود. مسابقه تریل رانینگ می‌تواند شامل یک دوی محلی 5 کیلومتری تا یک دو ماراتن 200 کیلومتری باشد که در مسیرهای علامت‌گذاری‌شده و پاکسازی‌شده انجام می‌گیرد. البته سطح زمین بنابر نوع مسابقه ممکن است آسفالت، چمن، ماسه و… باشد. وجود موقعیت‌های مرتفع و شیب‌دار در این رقابلت‌ها کمتر است و گاهی مسابقه در چند بخش و برای مدت چند روز ادامه می‌یابد. برخی رقابت‌های حرفه‌ای تریل، حمل هر نوع کیفی را ممنوع می‌کنند؛ اما در صورت مجاز بودن می‌توان مدل‌های کمری را در کنار کوله و جلیقه مخصوص امتحان کرد.

 

انواع کیف های مخصوص دویدن

با توجه به نکات گفته‌شده، می‌توان نمونه‌های متنوعی از کیف ورزشی مخصوص دویدن را در بازار پیدا کرد که کاربری و عملکرد متفاوتی دارند. بازه حجم این کیف‌ها بر اساس مدلشان، بین 1 تا 15 لیتر و گاهی بیشتر است. مدت‌زمان مناسب برای حمل آن‌ها نیز مطابق با وزنشان، از 1 ساعت تا چند روز متغیر می‌باشد. همچنین تعداد جیب‌ها و محفظه‌های هر کدام متفاوت است و باید بر حسب نیاز انتخاب شود. بنابراین برای گروهی از دوندگان، خرید جلیقه رانینگ بهتر است و برای گروهی دیگر، خرید مدل‌های کمری کارآیی بیشتری دارد. لازم به ذکر است که هر یک از انواع کیف و کوله‌های دو باید با شرایط فیزیکی بدن ورزشکار مانند قد و وزن تطابق یابد.

 

کیف کمربندی

از سبک‌ترین و ساده‌ترین نمونه‌های کیف رانینگ باید به مدل‌های کمری اشاره کرد. کیف‌های کمربندی اندازه کوچک و حجم کمی دارند و ظرفیت آن‌ها معمولاً بین 1 تا 2 لیتر است. این بدان معناست که در مدل‌های دور کمر می‌توان یک یا دو بطری آب و در صورت ضرورت اشیایی مانند کارت بانکی، موبایل و مقداری میان‌وعده سبک قرار داد. کیف‌های رانینگ کمربندی را بهتر است در دوهای کوتاه 1 تا 2 ساعته استفاده کرد تا وزن کم و جای‌گیری راحت آن‌ها در اطراف کمر، مانع از حرکت سریع و صحیح نشود. بیشتر دوندگان سرعتی که نیاز به جابجایی‌های سریع در طول مسیر دارند، از مدل‌های کمربندی کوچک و سبک استفاده می‌کنند.

 

کوله پشتی

در مسیرهای چالش‌برانگیزتر و طولانی‌تر، کوله رانینگ بیش از مدل‌های دیگر به کار می‌آید. به عنوان مثال در دوهای فوق استقامتی به دلیل نیاز به کیفی بزرگ‌تر و حجیم‌تر، کوله‌های تریل رانینگ و اسکای رانینگ با استقبال بیشتری مواجه می‌شود. این کوله‌ها که عموماً گنجایش 5 تا 15 لیتری دارند، به نحوی طراحی شده‌اند که انواع تجهیزات کوهنوردی ضروری، لباس اضافی و غذا را در خود حمل می‌کنند. اگر قصد دارید ماراتنی چند ساعته یا یک روزه (مانند صعود سریع به یک قله مرتفع) داشته باشید، از این محصول استفاده کنید تا با توزیع یکنواخت وزن وسایل در دو طرف بدن، مانع از فشار زیاد بر بدنتان شود و در مسیر صعود مشکلی ایجاد نکند.

 

جلیقه

شاید بتوان گفت جلیقه رانینگ حرفه‌ای‌ترین نوع کیفی است که برای مسابقات پیاده روی و دو طراحی شده است. حجم این جلیقه‌ها از کیف‌های کمری بیشتر و از کوله‌ها کمتر است؛ به نحوی که ظرفیتی بین 2 تا 5 لیتر دارند و امکان حمل خوراکی، آب، بادگیر و عینک را برای ورزشکاران فراهم می‌کنند. این کیف رانینگ نه تنها برای دوهای 2 تا 5 ساعته مناسب است، بلکه در مسابقات اولترا ماراتن هم مورد استفاده قرار می‌گیرند. از مزایای این محصول باید به اشغال فضای کمتر و داشتن وزن استاندارد اشاره کرد که در کنار طراحی ارگونومیک و سازگار با بدن هر فرد، به خوبی با آناتومی ورزشکاران زن و مرد هماهنگ می‌شود و مزاحمتی ایجاد نمی‌کند.

 

ویژگی های یک کیف خوب رانینگ چیست؟

پیش از اقدام به خرید یک کوله رانینگ یا کیف‌های مدل کمری می‌بایست با ویژگی‌های مناسب آن آشنا شد. یک کیف خوب دوندگی یا پیاده‌روی باید از نظر ساختاری و ظاهری کاملاً استاندارد باشد؛ به این معنی که علاوه بر وزن مناسب و گنجایش کافی بتواند زیبایی ظاهری ورزشکار را هم حفظ کند و جلوه‌ی نامتعادلی به وجود نیاورد. بدین منظور، گاهی جلیقه رانینگ گزینه بهتری به شمار می‌رود و گاهی کوله‌پشتی رانینگ. اگر قصد خرید اینترنتی یا حضوری این محصول را دارید، به ویژگی‌هایی مانند طراحی استاندارد، دسترسی سریع و آسان، وجود محفظه تجهیزات، جیب قمقمه آب و… توجه کنید و از خریدن مدل‌های فاقد امکانات فوق خودداری نمایید.

 

کوله رانینگ

 

طراحی استاندارد

فرقی نمی‌کند که به دنبال کیف کمربندی هستید یا می‌خواهید یک مدل جلیقه‌ای بخرید؛ در هر حال مهم است که از استاندارد بودن طراحی ساختاری آن مطمئن شوید. به عنوان مثال، مدل‌های کمری باید بند پهن و نرمی داشته باشند و با سگک‌های محکمی به دور بدن چفت شوند. ساختار کوله‌ها و جلیقه‌ها نیز می‌بایست ارگونومیک بوده و ضمن در نظر گرفتن برآمدگی‌ها یا گودی کمر، به شکلی کاملاً منطبق بر پشت شانه‌ها و جلوی سینه قرار گیرد. مدل‌های استاندارد، فاقد اسکلت و قاب (به‌ویژه از نوع فلزی) هستند و به دلیل الگوی طراحی درست و اصولی، با انتقال مرکز ثقل بدن به سمت جلو موجب حفظ تعادل ورزشکار در حین دویدن می‌شوند.

 

دسترسی آسان

نکته مهم دیگر در زمان انتخاب کوله دویدن توجه به میزان و نوع دسترسی به جیب‌ها و محفظه‌های آن است. در درجه اول باید ببینید کوله یا جلیقه مورد پسندتان چند جیب دارد و ظرفیت هر کدام چقدر است. اگر تعداد جیب‌ها زیاد و اندازه آن‌ها کوچک تا متوسط باشد، می‌توان اقلام مختلف را جداگانه درونشان قرار داد و راحت‌تر به آن‌ها دسترسی یافت. از طرفی کیف اسکای رانینگ باید جیب مخصوص لوازم ضروری و حیاتی را در قسمت‌های جلویی یا کناری ارائه دهد تا ورزشکار در حین راه رفتن و دویدن بتواند بدون توقف، به اقلامی مانند بطری آب، تغذیه، دستکش و.. دست پیدا کند. این ویژگی در مسابقات سرعتی بیشتر اهمیت می‌یابد.

 

جیب مخصوص قمقمه

علت نیاز به کیف کمری قمقمه مخصوص رانینگ آن است که آب بدن به دلیل تعریق زیاد در حین دویدن، مدام کم می‌شود و باید جبران گردد. عدم توجه به هیدراتاسیون بدن در مسابقات حرفه‌ای و نیمه‌حرفه‌ای، فرد را برای ادامه دادن مسیر با مشکل مواجه می‌کند. به همین دلیل است که تمام مدل‌های کیف و کوله یا جلیقه‌ی دو دارای جیب مناسبی برای ظرف آب هستند و آن را در مکانی نزدیک به بدن با دسترسی سریع قرار می‌دهند. بدین ترتیب نه‌تنها حمل بطری آب اختلالی در تعادل بدن به هنگام دویدن ایجاد نمی‌کند، بلکه بدون نیاز به توقف و استراحت می‌تواند کمبود آب را جبران کرده و به حفظ زمان در مسابقات کمک نماید.

 

جیب مخصوص تجهیزات

ویژگی دیگری که باید در جلیقه دویدن وجود داشته باشد، جیب و جایگاه مناسبی برای انواع تجهیزات کوهپیمایی و پیاده‌روی است. به عنوان مثال از آن‌جایی که در رقابت‌هایی مانند اسکای رانینگ به باتوم نیاز پیدا می‌شود، برخی کوله‌های اختصاصی این ورزش دارای بندهای کشی هستند که این باتوم را با ایمنی بالایی نگه می‌دارند. به علاوه، اشیایی نظیر دستکش و کلاه درون کیف مخصوص دویدن نگهداری می‌شود که باید برای آن‌ها جیب مناسبی تعبیه شده باشد. این محفظه اختصاصی، ورزشکار را از حمل لوازم ضروری با دست بی‌نیاز می‌کند و اجاز می‌دهد تا در صورت به هم خوردن تعادل، فرد بتواند از زمین خوردن خود محافظت نماید.

 

نکات طلایی خرید کیف های پیاده روی

اگر به این نتیجه رسیده‌اید که نیاز به خرید یک کیف ورزشی مخصوص دویدن دارید، علاوه بر ویژگی‌های ذکرشده می‌بایست چند نکته طلایی و مهم را در نظر بگیرید. به عبارت دیگر، خریدن کوله‌های دوندگی به سادگی خرید یک کیف معمولی دستی نیست و باید موارد متعددی مد نظر قرار گیرد. اگر جنس کیف نامرغوب بوده و مثلاً ضد آب نباشد، در مدت کوتاهی از بین می‌رود و کارآیی‌اش را از دست می‌دهد. همچنین اگر وزن و اندازه آن بیش از میزان استاندارد باشد، آسیب‌های عضلانی و استخوانی متعددی برای فرد به وجود می‌آورد که گاهی تا سال‌ها درمان نمی‌شود. در ادامه، برخی از مهم‌ترین نکات حین خرید این کیف‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد.

 

جنس

آن‌چه بیش از همه باید در حین خرید جلیقه رانینگ مورد توجه قرار دهید، جنس مواد سازنده آن است. مدل‌هایی که از الیاف پلاستیکی مانند پلی استر، نایلون و برزنت ساخته شده باشند نسبتاً سبک هستند و در عین حال مقاومت خوبی دارند. علاوه بر این، محصولات پلیمری و یا مدل‌هایی که از الیاف نخی با روکش موم تولید شده‌اند، همگی قابلیت ضد آب دارند و این ویژگی برای کیف رانینگ بسیار حیاتی است. با توجه به دویدن طولانی‌مدت در فضای باز و زیر نور آفتاب، سعی کنید جنسی را انتخاب نمایید که در معرض پرتوهای مستقیم خورشید دچار رنگ رفتگی یا پوسیدگی زودهنگام نشود و دوام و ماندگاری طولانی‌مدتی (دست‌کم برای یک سال) داشته باشد.

 

وزن

همان‌طور که بارها تأکید شد، مؤلفه وزن در کوله رانینگ اهمیت زیادی دارد. بهتر است از مدل‌هایی که حداکثر 500 گرم وزن دارند استفاده کنید؛ مگر آن که قدرت بدنی خوبی داشته و توانایی حمل کوله‌ها و جلیقه‌های سنگین‌تر را داشته باشید. لازم به ذکر است که مدل‌های مردانه وزن بیشتری نسبت به مدل‌های زنانه دارند و این موضوع به دلیل تفاوت‌های فیزیولوژیکی بین مردان و زنان کاملاً طبیعی می‌باشد. همچنین جلیقه‌های بچه گانه می‌بایست تا حد امکان سبک باشند تا روی ساختار عضلانی و اسکلتی کودکان به دلیل قرار داشتن در سن رشد، اثر منفی نگذارند. اگر حین حمل هر یک از این مدل‌ها احساس فشار و خستگی کردید، دیگر از آن استفاده نکنید و یک نمونه سبک‌تر بخرید.

 

ارگونومی

تفاوت در اسکلت‌بندی ورزشکاران موجب طراحی اختصاصی برای جلیقه رانینگ یا کیف‌های کمربندی شده است. عرض شانه خانم‌ها کمتر از آقایان است و به همین دلیل کوله‌ها یا جلیقه‌های پسرانه باید عریض‌تر از نمونه‌های دخترانه باشند. از طرفی گودی کمر کمتر در مردان و احتمال سُر خوردن کیف‌های کمری موجب شده که قفل و سگک محکم‌تری برای نمونه‌های مردانه‌ی این کیف رانینگ در نظر گرفته شود. نکته دیگر در طراحی صحیح ارگونومی کیف‌های دویدن آن است که باید در تمام بخش‌ها، بندهایی با طول قابل تنظیم به منظور تغییر سایز محصول در نظر گرفته شود تا بتواند با ساختار فیزیکی و بدنی هر کاربر، به خوبی انطباق یابد.

 

اندازه

در انتخاب ابعاد و اندازه کوله رانینگ شتابزده عمل نکنید. همان‌طور که بزرگ بودن سایز این کیف‌ها ضامن کارآمدتر بودن آن‌ها نیست؛ کوچک بودن ابعادشان هم نمی‌تواند نشان‌دهنده حمل و جابجایی آسان‌تر باشد. در خرید حضوری می‌توانید ابتدا کیف یا جلیقه را امتحان کنید تا از مناسب بودن سایزش مطمئن شوید. اما در خرید از فروشگاه آنلاین به مواردی مانند طول و عرض و ارتفاع یا عدد سایز درج‌شده در مشخصات محصول توجه کنید. پهنای جلیقه را بیشتر از عرض کمر و شانه‌های خود در نظر نگیرید و ارتفاعش را هم به نحوی انتخاب کنید که حداکثر از زیر مهره‌های گردن تا گودی کمر را در بر بگیرد و چندان کوتاه‌تر یا بلندتر نباشد.

 

گنجایش

همان‌گونه که بیان شد، جلیقه رانینگ براساس واحد لیتر دارای ظرفیت‌های مختلفی است و نمی‌توان گنجایش ثابت و یکسانی برای آن متصور شد. معنی این حرف آن است که انتخاب گنجایش مناسب کیف، کاملاً به خودتان بستگی دارد. اگر قرار است در یک دوی سبک و کوتاه شرکت کنید، مدلی از کیف کمری قمقمه مخصوص رانینگ یا جلیقه‌های دوندگی را بخرید که حداکثر 5 لیتر حجم داشته باشند. اما اگر می‌خواهید به مارتن‌های طولانی و حرفه‌ای بروید، انتخاب مدل‌هایی با ظرفیت بیش از 5 لیتر توصیه می‌شود. برای انتخاب دقیق‌تر گنجایش کیف‌ها نیز بهتر است از ورزشکاران باسابقه و حرفه‌ای این رشته مشورت بگیرید.

 

اورجینال بودن

آخرین نکته‌ای که در بررسی کیف کمربندی یا جلیقه‌های رانینگ باید مورد توجه قرار گیرد، اصل و اورجینال بودن کالا است. درست است که برخی مارک‌های غیراورجینال هم نمونه‌های های کپی و باکیفیتی از این محصولات را ارائه می‌دهن؛ اما اگر می‌خواهید کیفتان برای مدتی طولانی مثل روز اول کار کند و دچار خرابی و آسیب‌های زودهنگام و متعدد نشود، بهتر است به سراغ مدل‌های مرغوب و به‌ویژه دارای گارانتی بروید. برای اطمینان از کیفیت بالا و انتخاب برند اصلی کافی است که خرید خود را از نمایندگی‌های برند مورد نظرتان یا فروشگاه‌های معتبر و دارای ضمانت انجام دهید و از فروشندگان یا سایت‌های نامعتبر ثبت سفارش نداشته باشید.

 

عوارض کیف و جلیقه غیراستاندارد

قبلاً اشاره شد که اگر کیف اسکای رانینگ دارای ارگونومی استاندارد یا طراحی و مواد اولیه باکیفیت نباشد، در درازمدت موجب بروز آسیب‌های جسمی و روحی مختلف در فرد می‌شود. این مسئله در افرادی که به دفعات بیشتری از کیف مذکور استفاده کنند و به اصطلاح جزو ورزشکاران حرفه‌ای و فعال باشند، بیشتر به وقوع می‌پیوندد. از عوارض و پیامدهای نمونه‌های غیر استاندارد کوله دویدن باید آسیب‌های استخوانی، عضلانی و روحی را نام برد که خطر بروز آن در افراد دارای سیستم جسمانی ضعیف بیشتر است. عدم رفع این عارضه‌ها ممکن است در طولانی‌مدت تبدیل به مشکلات مزمن شده و فرد را تا پایان عمر درگیر بیماری‌های مختلف بکند.

 

جلیقه رانینگ

 

آسیب به استخوان ها

شایع‌ترین عارضه ناشی از حمل جلیقه دویدن نامناسب و غیرارگونومیک، بروز آسیب‌دیدگی و برخی مشکلات حاد یا مزمن در استخوان‌ها است. این عوارض می‌تواند شامل انحنا و انحراف در اسکلت‌بندی بدن یا حتی ترک برداشتن و شکستگی آن باشد. برخی از این پیامدها عبارتند از:

  • بیرون زدگی مهره‌های کمر و بروز عارضه دیسک کمر
  • انحنا در ستون فقرات و خم شدن بدن به سمت چپ یا راست
  • اختلالات حرکتی و راه رفتن نامتعادل

 

آسیب به ماهیچه ها

پیامد شایع دیگری که به دنبال استفاده از کیف مخصوص دویدن غیراستاندارد برای ورزشکاران پیر و جوان پیش می‌آید، بروز مشکلاتی در ماهیچه‌های کمر، گردن، دست‌ها و… است. آسیب‌های عضلانی در کوتاه‌مدت خطر چندانی ندارند؛ اما اگر کیف ورزشی مخصوص دویدن شما دائماً بر عضلات فشار آورد، پس از مدتی طولانی منجر به مشکلات مزمن می‌شوند. برخی از این عوارض به شرح زیر است:

  • اسپاسم و گرفتگی عضلانی
  • احساس گزگز و مورمور شدن در عضله‌ها
  • کشیدگی ماهیچه‌ها و بروز درد شدید یا کبودی و خون‌مردگی

 

آسیب های روحی و روانی

شاید ندانید که عدم دقت در خرید جلیقه رانینگ حتی روی شرایط روحی و روانی شما هم اثر منفی می‌گذارد! این مشکل اغلب به دلیل فشارهایی به وجود می‌آید که کیف و کوله نامناسب بر سیستم عصبی و گردش خون شما وارد می‌سازد. از جمله آسیب‌های جلیقه‌ها و کمربندهای غیر استاندارد باید به موارد زیر اشاره کرد:

  • فشار بر رگ‌های عصبی و احساس ضربان مکرر در محل آسیب
  • فشار بر عروق خونی و اختلال در خون‌رسانی مناسب به نقاط مختلف بدن
  • بروز خستگی مفرط و زودهنگام در حین دویدن
  • پرخاشگری و افسردگی

 

بهترین برندهای کیف رانینگ

اگر بخواهیم بهترین برند در زمینه کیف کمری قمقمه مخصوص رانینگ را معرفی کنیم، انتخاب‌های زیادی پیش رویمان قرار می‌گیرد. امروزه تولیدکنندگان ایرانی و خارجی زیادی با تکیه بر فناوری‌های نوین و توجه به سلایق مشتری اعم از طرح و رنگ محصول، مدل‌های باکیفیتی به بازار عرضه می‌کنند که مشتریان و طرفداران خاص خود را دارند. برخی از برندهای محبوب کیف کمربندی ویژه‌ی دویدن عبارتند از:

  • کلنجی دکتلون (Kalenji Decathlon) فرانسه
  • گریول (Grivel) ایتالیا
  • اسنوهاک (Snow Hawk) چین
  • سالومون (Salomon) فرانسه
  • کایلاس (Kailas) چین

 

سخن پایانی

سفارش و خرید یک کیف اسکای رانینگ به حساسیت‌های بیشتری نیاز دارد تا ضمن انتخاب محصولی مرغوب و متناسب با شرایط جسمی خریدار، از عوارض و آسیب‌های احتمالی در آینده جلوگیری کند. اگر یک دونده آماتور یا حتی حرفه‌ای هستید، برای سفارش چنین کیفی تمام نکات ذکرشده در این مقاله را در نظر بگیرید و کوله دویدن را مطابق با نیاز و هدف خود خریداری کنید. آن‌چه بیش از همه اهمیت دارد این است که شما در حین استفاده از محصول، کاملاً احساس راحتی داشته باشید و در عملکرد ورزشی‌تان خللی احساس نکنید.

 

 

برای دیدن و خرید انواع کوله پشتی با ظرفیت های گوناگون و برندهای مختلف از این لینک استفاده کنید:

                                                                        کوله پشتی روزانهکوله پشتی ورزشیکوله کوهنوردی

 

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.