چگونه وسایل سفر را در چمدان خلبانی بچینیم؟ لوازم قابل حمل در کابین هواپیما چیست؟

کیفچه
آخرین بروز رسانی: 29 مهر 1403
بدون دیدگاه
4 دقیقه زمان مطالعه
چیدمان چمدان خلبانی

چگونه وسایل سفر را در چمدان خلبانی بچینیم؟ | لوازم قابل حمل در کابین هواپیما

 

در میان کیف و ساک‌های مسافرتی مختلف، چیدمان چمدان خلبانی از اهمیت بیشتری برخوردار است و علت آن هم اندازه کوچک و گنجایش کم این چمدان‌ها می‌باشد. چمدان‌های پایلوت یا کابین سایز بهترین وسیله برای سفرهای کوتاه و متعدد هستند؛ اما عدم آشنایی با وسایل ممنوعه و مجاز هر سفر هوایی داخلی یا خارجی می‌تواند امکان حمل این چمدان را هم برایتان محدود کند. پیش از رفتن به فرودگاه باید لیست وسایل چمدان خلبانی را بر اساس مواردی مانند قوانین آژانس هواپیمایی مورد نظر، حداکثر بار مجاز قسمت کابین، لوازم غیر ممنوع در بخش بار هواپیما و… بچینید. بدین منظور با کیفچه همراه باشید تا مهم‌ترین وسایل پرواز برای چیدن در یک چمدان خلبان را با هم مرور کنیم.

 

 

برای دیدن و خرید انواع چمدان خلبانی با ظرفیت های گوناگون و برندهای مختلف از این لینک استفاده کنید:

                                                                                        چمدان خلبانیچمدان مسافرتی

 

تفاوت لواز چمدان های خلبانی با سایر چمدان ها

علت تفاوت در چیدن چمدان خلبانی با دیگر چمدان‌های معمولی، اندازه کوچک آن و همچنین تفاوت در مدت و هدف سفرهای مربوطه می‌باشد. مسافران برای رفتن به یک سفر تفریحی چند روزه تا چند هفته‌ای و همچنین برای مهاجرت به منطقه‌ای دوردست، به ندرت از مدل‌های کابین‌سایز استفاده می‌کنند و بیشتر به سراغ چمدان‌های بزرگ و جادار می‌روند. به همین دلیل می‌توان انواع وسایل مهم و کم‌اهمیت را در آن‌ها چید. اما چمدان‌های خلبانی ظرفیت کمتری دارند و به دلیل ابعاد محدودشان تنها وسایل خاصی را می‌توان در آن‌ها چید. از همین رو، انتخاب فهرست لوازم قابل حمل در آن‌ها نیاز به اولویت‌بندی دارد.

 

چیدن چمدان خلبانی

 

راهنمای چیدن چمدان های پرواز

فرقی نمی‌کند که قصد چیدمان چمدان خلبانی خارجی را دارید یا به دنبال بستن یک مدل ایرانی هستید؛ در هر حال تقریباً با گنجایش مشخصی برای انتخاب وسایلتان روبرو خواهید بود. به منظور چیدن ملزومات سفر درون این چمدان‌ها، باید عوامل مختلفی را در نظر بگیرید که برخی از مهم‌ترین آن‌ها عبارتند از:

  • توجه به مقصد سفر (داخل یا خارج از کشور)
  • مدت زمان سفر
  • امکانات مقصد (منطقه شهری یا منطقه طبیعی)
  • هدف از سفر و وسایل مورد نیاز برای آن هدف (سفر کاری، تفریحی و…)
  • محدودیت‌ها و لوازم ممنوعه برای پرواز با شرکت هواپیمایی

 

فهرست لوازم چمدان خلبانی

با توجه به این که برای چیدن چمدان خلبانی خارجی یا مدل‌های ایرانی باید حجم لوازم را مدیریت کرد، تهیه یک فهرست بر حسب اولویت‌ها کمک می‌کند تا به جای سردرگمی بتوانید به سادگی، بهترین و ضروری‌ترین گزینه‌ها را در چمدانتان بگذارید. لباس‌ها بخش مهمی از وسایل سفر هستند که حتی در یک سفر یک‌روزه هم غالباً باید به همراه برده شوند. مدارک شناسایی و اسناد ضروری نیز در چمدان قرار می‌گیرند. بخش دیگری از فضای چمدان به لوازم شخصی روزمره اختصاص دارد و بخشی از آن می‌تواند برای تنقلات و خوراکی‌های سبک استفاده شود. در صورت لزوم، وسایل کاری مانند لپ تاپ هم داخل چمدان قرار می‌گیرد.

 

پوشاک و کفش

به منظور چیدمان چمدان خلبانی ایرانی برای یک سفر داخلی یا خارجی کافی است ابتدا مدت‌زمان مسافرت را در نظر بگیرید تا میزان پوشاک لازم برای سفر مشخص شود. معمولاً برای سفرهای یک روزه یک دست لباس، دو تا چهار روزه دو دست لباس و سفرهای یک هفته‌ای یا ده روزه سه دست لباس کافی است و بهتر است به دلیل گنجایش کم چمدان، حجم بیشتری برداشته نشود. در کنار لباس‌ها و حوله حمام، شاید لازم باشد یک جفت کفش اضافی و دمپایی ابری نیز قرار دهید. البته اگر سفر شما کاری است یا به هر شکل نیاز به پوشیدن یونیفرم و لباس خاصی دارید، در چیدن چمدانتان ابتدا آن لباس‌ها را در اولویت قرار دهید.

 

لوازم بهداشتی شخصی

اولویت دوم در چیدن چمدان خلبانی انتخاب ضروری‌ترین لوازم شخصی و وسایل بهداشتی است. از جمله این لوازم باید به شانه یا برس مو، شامپو و صابون کم‌حجم، کرم و لوسیون‌های روزمره، ناخن‌گیر، دستمال و… اشاره کرد. البته طبق قوانین برخی ایرلاین‌ها ممکن است بردن ناخن گیر یا قیچی آرایشی و وسایلی از این دست به کابین ممنوع باشد که باید پیش از سفر از آن مطلع شوید. همچنین در صورتی که قرار است در مقصدتان درون یک هتل اقامت کنید شاید به بردن اقلامی همچون شامپو و صابون نیاز نباشد، اما در سفر به مناطق طبیعی حتماً تمام لوازم شخصی را در مقادیر کم در چمدانتان بگذارید.

 

وسایل الکتریکی

به دلیل طراحی خاص، معمولاً هنگام چیدن چمدان خلبانی ایرانی یا چمدان‌های خارجی می‌توان برخی از وسایل برقی و تجهیزات الکتریکی نظیر لپ تاپ را در جیب مخصوصشان درون چمدان قرار داد. بااین‌حال بسیاری از مدل‌ها هم محفظه اختصاصی برای انواع لپتاپ و تبلت یا تلفن همراه و دوربین‌های عکاسی و فیلم‌برداری ندارند و باید آن‌ها را ضمن پوشاندن با کاورهای ضربه گیر و ضد آب مقاوم، با احتیاط کنار بقیه لوازم قرار داد. در چنین شرایطی امنیت چیدمان چمدان خلبانی اهمیت زیادی پیدا می‌کند و بهتر است وسایل الکترونیکی و قیمتی خود را در داخلی‌ترین و غیر قابل دسترس‌ترین محفظه‌ها قرار دهید.

 

خوراکی و خشکبار

حتی برای کوتاه‌ترین سفرها هم باید خوراکی‌های خشک را به لیست وسایل چمدان خلبانی اضافه کنید. تغذیه معمولی و خکشبار مانند مقداری بسکویت، کلوچه، آجیل، کیک، ساندویچ و… را می‌توان در جیب‌های بیرونی یا سطح بالایی محفظه اصلی و روی بقیه وسایل قرار داد. البته برای حمل غذاهای ژله‌ای و مایعات ممکن است محدودیت‌هایی وجود داشته باشد و گفته می‌شود حجم هر کدام از آن‌ها را بیش از 100 میلی‌لیتر (نصف لیوان) در نظر نگیرید. این موارد شامل ژله، سس مایع، روغن، سرکه، آبمیوه و… می‌باشد. البته این محدودیت حجم برای اقلامی مانند لوازم آرایشی و بهداشتی مایع هم صدق می‌کند.

 

داروها

برای افزودن دارو به فهرست لوازم چمدان خلبانی لازم است به قدر کافی دقت کنید. حمل کردن برخی داروهای معمولی در سفرهای هوایی کاملاً ممنوع است و حتی برای مسافر دردسر درست می‌کند. در بسیاری از کشورها و حین سفر با هر ایرلاین می‌توانید متوجه ممنوعیت انواع داروهای کدئین‌دار، آرام‌بخش، قرص سرماخوردگی و… شوید. اما لیست مشخصی از داروها هم برای بردن به بخش کابین هواپیما مجوز دارند و حین بازرسی ضبط نمی‌شوند. برای اطلاع از این موضوع بهتر است پیش از سفر، دستورالعمل آژانس هواپیمایی را مطالعه کرده یا با آن‌ها تماس بگیرید.

 

اسناد و مدارک

در شرایطی که می‌خواهید به سفر خارجه بروید چیدن چمدان خلبانی خارجی هم متفاوت می‌شود. به عنوان مثال شما حتماً باید برای سفر به کشور دیگر، گذرنامه خود را به همراه داشته داشته باشید و روادید را هم (در صورت تهیه در کشور مبدأ) نزد خود نگه دارید. در چنین شرایطی می‌باشید بخش امن و در دسترسی از چمدانتان را به این اسناد و مدارک هویتی اختصاص دهید. البته در سفر داخلی هم مانند چیدمان چمدان خلبانی خارجی به همراه بردن برخی مدارک شخصی ضروری است. بنابراین حین بستن وسایلتان، مدارک غیرضروری را در جیب‌های مخفی و پنهان داخلی و مدارک و بلیط سفر را در جیب‌های بیرونی بگذارید.

 

لوازم شغلی

گاهی می‌خواهید چیدمان چمدان خلبانی ایرانی را برای یک سفر کاری به شهری دیگر انجام دهید. در این صورت ممکن است کنار لوازم شخصی نیاز به حمل وسایل مربوط به شغل‌تان از قبیل پوشه‌ها و اسناد اداری، لپ تاپ یا تبلت، تجهیزات پزشکی و معاینه (برای پزشکان) و… داشته باشید. طبیعتاً این وسایل نباید حجم زیادی داشته باشند تا بتوان آن‌ها را در چمدانی با اندازه کوچک قرار داد. از طرفی برخی از این تجهیزات حساس هستند و می‌بایست درون محفظه‌های جداگانه‌ای از چمدان قرار گیرند. اگر به دلیل ابعاد بزرگ یا حجم زیاد وسایل شغلی امکان حمل آن در چمدان پایلوت را نداشتید، باید درون چمدان بزرگ‌تری به قسمت بار همواپیما انتقال دهید.

 

لوازم ورزشی

هدف برخی افراد از چیدن چمدان خلبانی ایرانی رفتن به یک سفر تفریحی کوتاه یا یک مسابقه ورزشی منطقه‌ای است. بدین ترتیب بخشی از تجهیزات و وسایل ورزش هم در زمره لوازم سفر قرار می‌گیرد که باید برای حمل آن‌ها چاره‌ای اندیشید. به طور کلی اقلام ورزشی بزرگ و حاوی چوب یا باتوم نظیر تیر و کمان، چوب بیسبال و بیلیارد، چوب گلف و هاکی، باتوم اسکی و… جایی در کابین ندارند و باید به بخش بار تحویل داده شوند. اما توپ‌ها کوچک و تلمبه‌ای یا راکت‌های سبک و بچه گانه را می‌توانید داخل محفظه‌های اصلی چمدان پایلوت خود بچینید و به بخش مسافران ببرید.

 

ممنوعیات چیدمان چمدان خلبانی

در کنار آشنایی با اصول چیدن چمدان خلبانی باید به ممنوعیات این نوع سفر هم توجه کرد. گاهی فرد وسایلی را در سفر با اتوبوس یا قطار به همراه خود می‌برد که منعی برایش ایجاد نمی‌کند و تصور می‌کند در سفرهای هوایی هم مجاز است. از طرفی ساک و کیف‌های مسافرتی در دیگر سفرها ابعاد بزرگ‌تری دارند در حالی که چمدان‌های پروازی کوچک‌ترند و به همین دلیل هم باید بخشی دیگر از تجهیزات مد نظر را از فهرست لوازم آن‌ها خط زد. با این اوصاف، بردن برخی اشیا به داخل کابین توسط چمدان‌های خلبان ممنوع است که باید پیش از سفر نام آن‌ها را از شرکت هواپیمایی جویا شد. تعدادی از این لوازم به شرح زیرند:

 

لیست وسایل چمدان خلبانی

 

اشیای تیز و برنده

هرگز لوازم برّنده و تیز را در لیست وسایل چمدان خلبانی قرار ندهید. این اشیا می‌تواند شامل جنجر و چاقوی بزرگ یا حتی یک کاتر دستی کوچک باشد. همان‌طور که قبلاً اشاره شد گاهی بردن قیچی کوچک آرایشی یا ناخن‌گیر هم به بخش کابین هواپیما ممنوع می‌شود. بنابراین بهتر است از وسایل جایگزین استفاده کرده یا آن را به بخش بار تحویل دهید. اگر لوازم شغلی و کاری شما شامل تجهیزاتی از این قبیل است، از ابتدا برایشان چمدان جداگانه‌ای در نظر بگیرید و به قسمت بار هواپیما واگذار کنید. توجه کنید که بردن مخفیانه این وسایل به قسمت مسافران و کشف آن در طول سفر می‌تواند برایتان دردسر ایجاد کند.

 

مواد آتش زا

یکی دیگر از ممنوعیات شناخته‌شده برای فهرست لوازم چمدان خلبانی وسایل و مواد آتش‌زا هستند که فهرست بلندبالایی را شامل می‌شوند. از آن‌جایی که این لوازم در صورت ایجاد حریق می‌توانند امنیت پرواز و مسافرها را به خطر بیندازند، هرگز نباید درون چمدان‌های خلبان یا کیف‌های دستی به بخش اصلی هواپیما منتقل شوند. البته به همراه داشتن یک جعبه کبریت کوچک یا یک فندک معمولی (به شرط عدم استفاده برای کارهایی مانند روشن کردن سیگار و شمع) اشکالی ندارد؛ اما فندک‌های اتمی و فندک‌هایی با مخزن بزرگ را نمی‌توان به درون کابین برد.

 

ابزارآلات فنی

فرقی نمی‌کند در حال چیدمان چمدان خلبانی خارجی باشید یا به دنبال فهرستی از وسایل برای چیدمان چمدان خلبانی ایرانی در سفرهای داخلی؛ در هر حال باید از بردن ابزارآلات فنی به بخش کابین چشم‌پوشی کنید. این وسایل عمدتاً شامل اقلام مرتبط با جعبه ابزار است و از انواع آچار و پیچ‌گوشتی تا چکش و دریل برقی و… را شامل می‌شود. البته برخی آژانس‌ها وسایل ساده‌تر را ممنوع نمی‌کنند؛ اما برخی دیگر ممکن است حتی از ورود اسباب‌بازی‌های کودکانه‌ای که ظاهر ابزار آلات دارند هم به بخش مسافران جلوگیری نمایند. بنابراین تمام این لوازم باید به قسمت بار بروند.

 

خوراکی فاسدشدنی

آن‌چه در بستن لوازم سفر به ویژه چیدن چمدان خلبانی خارجی در سفرهای برون مرزی اهمیت دارد، پرهیز از حمل هرگونه مواد غذایی مصرفی و فاسدشدنی است. بسیاری از مسافران این موضوع را نمی‌دانند و حین بازرسی مجبور می‌شوند خوراکی‌هایشان را پیش از سوار شدن به هواپیما دور بریزند. بهتر است ضمن اطلاع از قوانین ایرلاین و منطقه یا کشور مقصد خود، از قرار دادن خوراکی‌هایی مانند گوشت، حجم زیاد میوه و… در چمدانتان خودداری کرده و صرفاً تنقلات خشک و محدود به همراه ببرید. لازم به ذکر است که در برخی کشورها حتی بردن تخم گیاه هم ممنوع بوده و جرائم سنگین دارد.

 

سایر اشیای ممنوعه

در کنار موارد ممنوعه ذکرشده برای چیدن چمدان خلبانی ایرانی و بستن چمدان‌های سفرهای خارجی، اقلام دیگری هم به فهرست لوازم غیرمجاز اضافه می‌شوند که بیشتر افراد از ممنوع بودنشان آگاهند. بااین‌حال برای جلوگیری از تحمل جریمه‌های سنگین یا حتی بروز مشکلات امنیتی و قضایی بهتر است دقت کافی را در عدم حمل آن‌ها داشته باشید. برخی از این وسایل عبارتند از:

  • انواع سلاح گرم و سرد
  • فشفشه و ترقه
  • کپسول گاز و کپسول اکسیژن در ابعاد بزرگ
  • ایربگ و کیسه هوای اتومبیل
  • انواع سموم یا موادی با احتمال سمی بودن
  • مواد آلی
  • وسایل عفونی یا رادیواکتیو

 

بار مجاز کابین هواپیما

دغدغه‌ای که همواره در زمان چیدمان چمدان خلبانی ذهن افراد را به خود درگیر می‌کند، مقدار بار مجاز در بخش کابین هواپیما است. حتی اگر وسایل مجاز و غیر ممنوع را هم انتخاب کرده باشید، باز ممکن است حجم و وزن آن‌ها بیشتر از محدوده‌های قانونی باشد و نتوانید تمامشان را به داخل هواپیما ببرید. البته عوامل مختلفی روی چیدن چمدان خلبانی در این زمینه اثر می‌گذارد که از جمله آن‌ها باید به قوانین شرکت هواپیمایی، مسیر سفر (شامل مبدأ و مقصد)، کلاس پروازی، داخلی یا خارجی بودن سفر، نوع و مدت پرواز، شرایط ویژه مسافران و… اشاره کرد.

 

بیزنس و فرست کلاس

اگر قرار است لیست وسایل چمدان خلبانی را برای کابین بیزنس کلاس و فرست کلاس بچینید، معمولاً می‌توانید دو چمدان کوچک خلبانی به همراه یک کیف معمولی دستی را به همراه داشته باشید که وزن مجموع آن‌ها بیش از 7 کیلوگرم نشود. این وزن عمدتاً برای سفرهای خارجی تعیین می‌شود و برای اطلاع از محدوده دقیق آن باید قوانین آژانس هواپیمایی‌تان را جویا شوید. همچنین حداکثر سایز یا ابعاد چمدان‌های کابینی غالباً به اندازه 55 در 38 در 20 سانتی‌متر تعیین می‌شود تا امکان قرار دادن آن در محفظه‌های تعیین‌شده وجود داشته باشد.

 

اکونومی کلاس

در صورتی که می‌خواهید فهرست لوازم چمدان خلبانی را برای سفری در کابین‌های کلاس اکونومی ببندید، تنها یک چمدان را در نظر بگیرید. هر چقدر هم وسایلتان سبک باشد اغلب اجازه داشتن بیش از یک چمدان پایلوت در بخش مسافران را نخواهید داشت و صرفاً می‌توانید یک کیف کوچک دستی در کنارش حمل کنید. وزن مجموع این بارها هم نباید بیش از 7 کیلوگرم بشود و ابعاد چمدانتان می‌بایست مشابه کلاس بیزنس، حداکثر 55 در 38 در 20 سانتی‌متر باشد. لازم به ذکر است که محدودیت‌های ذکرشده به بخش کابین تعلق دارد و در قسمت بار می‌توان وزن بیشتری از وسایل را قرار داد.

 

چیدمان چمدان خلبانی خارجی

تفاوت دیگر در محدودیت بار، چیدن چمدان خلبانی خارجی برای سفرهای برون‌مرزی با چیدمان چمدان برای سفرهای داخلی است. اگر می‌خواهید به سفر خارج از ایران بروید، در کنار محدودیت‌های ایرلاین باید قوانین کشور مقصد را هم در نظر بگیرید. ممکن است کشوری که می‌خواهید به آن سفر کنید اجازه ورود وسایلی با وزن و حجم بیش از محدودیت‌های تعیین‌شده را ندهد. البته نکته دیگری هم که می‌بایست مورد توجه قرار گیرد، در دسترس قرار دادن وسایل پراهمیت و مورد نیاز برای بررسی در کشور مقصد است تا حین بازرسی بتوانید بدون مشکل و فوت وقت، از گیت عبور کنید.

 

چیدمان چمدان خلبانی خارجی

 

چیدمان چمدان خلبانی ایرانی

برای کسانی که با هدف سفرهای داخلی به سراغ چیدن چمدان خلبانی ایرانی می‌روند، معمولاً قوانین و محدودیت‌های یکسان و ثابتی وجود دارد و سردرگمی کمتری ایجاد می‌شود. در این‌جا فقط لازم است نوع وسایل و حداکثر وزن آن‌ها را براساس ضوابط آژانس مسافرتی در چمدان خلبانی‌تان بچینید و نگران تفاوت قوانین در فرودگاه‌های مبدأ و مقصد نباشید. البته اگر بخشی از سفرتان در مناطقی موسوم به منطقه آزاد تجاری سپری می‌شود، بهتر است از یکسان بودن قوانین حمل بار در فرودگاه‌های آن منطقه‌ها با دیگر نقاط کشور مطمئن شوید و در صورت مغایرت، ضوابط را به دقت اجرا کنید.

 

شرایط ویژه مسافر

نکته دیگری که روی چیدمان چمدان خلبانی و همچنین میزان و نوع بار قابل حمل در کابین یا بخش بار هواپیما اثر می‌گذارد، شرایط ویژه مسافران است. به عنوان مثال، افراد معلول و ناتوان این اجازه را دارند تا علاوه بر محدودیت‌های تعیین‌شده، یک صندلی چرخدار ساده و معمولی بدون باتری را به همراه داشته باشند و هر وسیله دیگری که برای حرکت به آن نیازمندند (تا سقف 20 کیلوگرم) به لیست وسایل چمدان خلبانی خود اضافه کنند. البته بهتر است پیش از اقدام به خرید بلیط هواپیما و رفتن به فرودگاه، از وجود خدمات کامل برای افراد کم‌توان مطمئن شوید و در صورت لزوم، برخی تجهیزات کمکی را به همراه خود ببرید.

 

بار مجاز کودک و نوزاد در هواپیما

زوج‌های دارای نوزاد یا فرزند خردسال به منظور چیدن چمدان خلبانی نگرانی‌های بیشتری دارند، چون غالباً باید حجم زیادی از وسایل کودک خود را هم در کنار لوازم شخصی به سفر ببرند. باید گفت که قوانین همواره حامی خانواده‌های صاحب فرزند هستند و برای چنین مواقعی، حداکثر 10 کیلوگرم بار مجاز رایگان برای بچه‌های زیر 2 سال و نیز 30 کیلوگرم بار برای کودکان دارای سن بیشتر در نظر گرفته‌اند. ابعاد چمدان نوزاد هم به اندازه حداکثر سایز چمدان‌های بزرگسالان در کابین است و در صورت وجود فضای کافی در کابین، امکان بردن یک تخت‌خواب نوزاد یا یک کالسکه تاشو به داخل هواپیما وجود خواهد داشت.

 

چه چیزهایی را در چمدان های خلبانی نگذاریم؟

قبلاً در خصوص وسایل غیر مجاز مربوط به فهرست لوازم چمدان خلبانی صحبت کردیم. در این‌جا باید اضافه کنیم که قوانین پلیس نیز محدودیت‌ها و ممنوعیت‌هایی را برای مسافران به ویژه در حین خروج از کشور در نظر گرفته که عدم رعایت آن‌ها به هنگام بستن وسایل سفر می‌تواند باعث دردسرهای متعددی شود. برای جلوگیری از این مشکلات باید از جابجایی وسایل زیر در چمدان کابین‌سایز خود یا سایر چمدان‌های بخش بار خودداری کنید:

  • الکل یا نوشیدنی‌های الکلی و مواد مخدر
  • ارز بیشتر از 5000 دلار
  • حیوان خانگی فاقد مجوز حمل
  • خاویار بیش از 250 گرم
  • سکه و طلای بیش از حد مجاز

 

راز دسترسی آسان به وسایل سفر

با مجموعه نکاتی که پیرامون چیدمان چمدان خلبانی ذکر شد، واضح است که اگرچه حجم کمی از وسایل را می‌توان در این نوع چمدان قرار داد؛ اما به دلیل تعداد زیاد خرد و ریزهایی که در چمدان‌های پرواز حمل می‌شود دسترسی به آن‌ها به ویژه در صورت عجله و کمبود وقت دشوار می‌شود. برای رفع این مشکل و دسترسی آسان‌تر کافی است وسایل غیرضروری را در بخش زیرین و انتهای چمدان و وسایل مهم را روی آن‌ها بگذارید. همچنین خرید چمدانی با تعداد جیب بیرونی کافی می‌تواند امکان قرار دادن بلیط و مدارک شناسایی یا موبایل و تنقلات را در محفظه‌های دم دست فراهم کند.

 

سخن پایانی

در نگاه اول چیدن چمدان خلبانی کار ساده‌ای به نظر می‌رسد، اما اگر یک بار تجربه سفر با چنین چمدانی را داشته باشید متوجه می‌شوید که بی‌دقتی در انتخاب وسایل ضروری و اولویت‌دار یا عدم دقت در چینش منظم آن‌ها درون کیف و چمدان تا چه حد می‌تواند در طول سفر مشکل‌ساز باشد. بنابراین بهترین راه‌حل آن است که از چند روز مانده به پرواز، فهرست وسایل را آماده کرده و چیدمان و بستن آن‌ها را به روز آخر یا ساعات پایانی موکول نکنید.

 

 

برای دیدن و خرید انواع چمدان خلبانی با ظرفیت های گوناگون و برندهای مختلف از این لینک استفاده کنید:

                                                                                        چمدان خلبانیچمدان مسافرتی

 

 

 

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.